Projekt „Pałace, dwory i ruiny” wszedł właśnie w kolejny etap. Uczniowie od kilku tygodni biorą udział w wyjazdach badawczych i poszukują informacji w różnych dokumentacjach. Wszystko po to, żeby dowiedzieć się jak najwięcej na temat zabytkowych budynków znajdujących się na terenie gminy, a mających charakter dworski.
W ostatnim czasie grupa pasjonatów historii wybrała się do Urzędu Gminy Malechowo oraz do Archiwum Państwowego w Koszalinie.
- Wyjazd do archiwum wzbogacił wiedzę realizatorów projektu o historyczne informacje. To wszystko ma się zakończyć stworzeniem jednego dużego albumu na temat dworków i pałaców naszej gminy - mówi nam Piotr Chylarecki, dyrektor Szkoły Podstawowej w Malechowie.
W trakcie spotkania w Koszalinie uczniowie poznali zasady korzystania z zasobów archiwum, metody poszukiwania informacji za pomocą indeksów oraz drogę, jaką musi przejść numer dokumentu z czytelni, poprzez magazyn, do rąk zainteresowanych.
Już teraz uczestnicy projektu postanowili uchylić nam rąbka tajemnicy na temat dworskiej zabudowy. Nie tak dawno odwiedzili Bartolino, niewielką wieś w pobliżu Niemicy. Mieli okazję obejrzeć XIX-wieczny dworek, w którym po dziś dzień zachowały się oryginalne elementy konstrukcji. W oczy rzuciły się m.in. drewniane schody. Na górnym poziome budynku największe wrażenie zrobił na uczniach ogromny półokrągły komin piecowy. W całym obiekcie są też zabytkowe drewniane podłogi.
Wkrótce będzie można zobaczyć efekty pracy uczniów SP w Malechowie.
Zobacz także: SONDA GK24. Ile godzin dziennie spędzamy z telefonem w ręku?
Popularne na gk24:
QUIZ GK24. Czy rozpoznajesz wszystkie znaki zodiaku?- Kobieta oszalała na punkcie świeżaków
- Kolejna, 17. edycja Szlachetnej Paczki
- Pożar kutra na pełnym morzu
Zachęcamy również do korzystania z prenumeraty cyfrowej Głosu Koszalińskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?