Decyzja była trudna - do przejechania jest w końcu blisko 20 tysięcy kilometrów, często w trudnych i nieprzewidywalnych warunkach. Do wyboru były Yamaha TT 600 R i XT 600 E, Honda XR 650 R oraz Suzuki DR 650. Wybór padł na wyczynowe Enduro KTM LC4 640 EGS. Dlaczego?
- Wybierając motocykl kierowałem się głównie opinią ludzi, którzy doskonale znają tego typu sprzęt - odpowiada Sławek Chałupniczak, który na tym motocyklu spędzi 60 dni bo tyle właśnie ma trwać podróż do Magadanu - Przeważała opinia, że ten model ma dużo mocy jest bardzo żywotny i niezawodny. Ważne też było żeby nie był zbyt ciężki. W razie kłopotów będę musiał sam go wyciągać, czy przeprowadzać w trudnym terenie.
Normalnie maszyna paliod 5 do 7 litrów na 100 km. Jednak w trudnych warunkach spalanie wzrośnie nawet do 11. Dlatego motocykl ma większy, 22-litrowy zbiornik. Kołobrzeżanin zabierze też w drogę dodatkowy, 10 litrowy bak.
- Sprzęt jest dobry i na pewno dojedzie. Oczywiście o ile kierowca zachowa zdrowy rozsądek i nie będzie na przykład "przekręcał" silnika - powiedział nam Łukasz Kurowski wielokrotny mistrz Polski w enduro i motocrosie - Trzeba pamiętać że tu nie ma samochodu serwisowego, zatem tym bardziej ważne są przygotowania. Trzeba pamiętać na przykład o podokręcaniu śrub na specjalne kleje żeby się samoczynnie nie odkręciły.
Najważniejsze przygotowania ukończone. Teraz zostało jeszcze tylko dosprzętowienie wyprawy. Podróżnik szuka właśnie sponsora, który w zamian za reklamę na motocyklu i stronie internetowej pozwoliłby zamknąć budżet wyprawy.
Więcej informacji o wyprawie na: www.motoazja.pl
KTM LC4 640 EGS - dane techniczne
Silnik, jednocylindrowy, 625 ccm
Gaźnik: Mikuni BST 40
Moc: 50 KM / 7.500 obr/min
Maksymalny moment: 52 Nm przy 5.500 obr/min
Prędkość maks: 159 km/h
Zawieszenie: gazowe regulowane WP
Skok zawieszenia: przód 320 mm, tył 295 mm
Napęd: łańcuch
Koła: opona przód 90/90 21, tył 140/80 18
Hamulce tarczowe: przód 300 mm, tył 220 mm
Waga: 160 kg
Wyposażenie dodatkowe: podgrzewane manetki, stelaże pod kufry i gniazdo elektryczne. Siedzenie wymieniono na szersze i wygodniejsze, a system EPC został usunięty.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?