Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kołobrzeżanin stracił 12 tys. zł. Oszust podszył się pod pracownika banku

Iwona Marciniak
Iwona Marciniak
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne Pixabay
Sprawa jest poważna, bo są już ofiary nowej metody, którą stpsują oszuści. Policjanci z Kołobrzegu ostrzegają : oszust dzwoni i podając się za konsultanta banku wyłudzają dostęp do konta swojej oraz zgromadzonych na nim pieniędzy. W ten sposób mieszkaniec powiatu kołobrzeskiego stracił swoje oszczędności - 12 tys. zł. Niżej wyjaśniamy, jaki mechanizm stosują oszuści.

- Jak to wygląda w praktyce? Oszust dzwoni do danej osoby i podaje się za konsultanta bankowego oraz informuje o niepokojących transferach pieniężnych na koncie ofiary- tłumaczy st. sierż. Karolina Seemann, oficer prasowa kołobrzeskiej koemndy. - Aby zapobiec rzekomej kradzieży pieniędzy, „konsultant” poleca zainstalowanie aplikacji, która umożliwia mu zdalne wykonywanie działań na smartfonie czy komputerze rozmówcy.

Jeśli wykonamy polecenie, damy oszustowi dostęp do naszego urządzenia i tym samym konta, z którego dokonujemy przelewów. Wyczyszczenie konta może nastąić błyskawicznie. Po wykonaniu operacji fałszywy konsultant informuje o tym, że konto chwilowo zostaje zablokowane, a zgromadzone na nim środki z uwagi na zagrożenie zostaną przelane na konto zastępcze. Przejęte środki przelewane są najczęściej na konta bankowe kantorów wymiany walut, skąd w formie gotówki są pobierane przez oszustów. Często zdarza się również, że po przejęciu dostępu do konta, sprawca zaciąga tzw. szybki kredyt.

- W taki właśnie sposób w ostatnim czasie został oszukany mieszkaniec Kołobrzegu, który w wyniku działania oszusta podającego się za pracownika banku, stracił swoje oszczędności: prawie 12 tysięcy złotych - informuje rzeczniczka.

Policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności. Co bardzo ważne - pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta, ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kolobrzeg.naszemiasto.pl Nasze Miasto