Master Maxi z tylnym napędem posiada wszystkie zalety przednionapędowego nowego Mastera wprowadzonego na rynek jesienią 2006 r. Dodatkowo oferuje bogatą gamę wersji DMC od 3.5 t do 6.5 t, bliźniacze koła i wzmocnione zawieszenie. Nowa oferta pojawia się w chwili, gdy zakład produkujący modele Master i Master Maxi w Batilly we wschodniej Francji, świętuje nowy rekord produkcji - w 2006 roku wyprodukowano w nim 120 000 pojazdów (w stosunku do 117 000 w 2005 r.).
Nowoczesne narzędzie
Nowoczesna kabina zapewnia wysoki poziom komfortu i ergonomii, posiada bogate wyposażenie ułatwiające codzienną eksploatację pojazdu - automatyczne wycieraczki przedniej szyby z czujnikiem deszczu, automatycznie włączane światła mijania, możliwość selektywnego otwarcia drzwi dzięki kluczowi z 3 przyciskami, funkcję oświetlenia drogi do domu itd.
Nowy Master Maxi oferuje także nowe schowki, jak na przykład kieszeń na dokumenty A4 w konsoli centralnej i obszerne schowki pod dachem. Tapicerka materiałowa została przystosowana do intensywnego użytkowania.
Zmiany w silniku i skrzyni
Nowy Master Maxi jest dostępny z silnikiem opracowanym we współpracy z Nissanem - jest to jednostka 3.0 dCi, spełniająca normy Euro IV, w wersji dCi130 (moc 130 KM, moment obrotowy 300 Nm) i dCi150 (moc 150 KM, moment obrotowy 350 Nm), współpracująca z nową 6-biegową skrzynią mechaniczną.
Do udoskonalenia układu napędowego Mastera Maxi przyczyniają się również nowe mosty DANA z bezobsługowymi łożyskami. Zapewniają one większy prześwit w modelach DMC 3,5 t oraz posiadają blokadę mechanizmu różnicowego. Zoptymalizowano również układ hamulcowy, dzięki wprowadzeniu nowej generacji systemu ABS i systemu wspomagania nagłego hamowania.
Udział w rynku
Pod koniec 2006 roku firma Renault umocniła zajmowane trzecie miejsce na europejskim rynku furgonów. W Polsce Renault awansowało na II pozycję na rynku samochodów dostawczych osiągając 13,5% udziału, a w segmencie furgonów - większych samochodów dostawczych - jest liderem osiągając 15% tego segmentu rynku w Polsce.
Faza II Mastera, wprowadzona pod koniec 2003 roku, ustaliła nowe standardy w segmencie furgonów, oferując innowacyjne wyposażenie podnoszące bezpieczeństwo, takie jak system wspomagania nagłego hamowania (oferowany w tym segmencie wyłącznie przez Renault), ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania (EBV) czy 4 potężnej średnicy hamulce tarczowe. Szczególną uwagę zwrócono również na ergonomię furgonów, które zostały wyposażone w tak funkcjonalne i praktyczne rozwiązania, jak ławka typu biurowego (innowacja w tym segmencie) czy radar cofania.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?