MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Komfort zdalnie sterowany

Artur Kostecki
Napęd 391 jest w eleganckiej obudowie, przez co nadaje ładny i estetyczny wygląd każdej, nawet najbardziej wyszukanej bramie.
Napęd 391 jest w eleganckiej obudowie, przez co nadaje ładny i estetyczny wygląd każdej, nawet najbardziej wyszukanej bramie. FAAC
Zimno w stopy, mokro za kołnierzem, a tu trzeba się jeszcze mocować z kłódkami i zamkami.

Nie ma nic gorszego niż otwieranie bramy wjazdowej czy garażowej podczas obfitych opadów deszczu czy śniegu. Uchroni nas przed tym automatyka.
Od piwnicy, po dach poprzez garaż - wszędzie możemy założyć zdalne sterowanie, które ułatwi i uprzyjemni nam codzienność. Wystarczy jeden guzik w pilocie, aby żaluzje w oknach osłoniły nas przed zimowym słońcem, aby drzwi garażowe stanęły przed nami otworem, a brama wjazdowa cicho zamknęła się za wjeżdżającym samochodem.

Fotokomórka - rzecz ważna

Ale posiadając automatykę musimy też o nią zadbać - szczególnie zimą, gdy śnieg zasłania fotokomórki, a wjazd jest grubo zaścielony śnieżną pokrywą. Specjalista od automatyki - Sławomir Baran z firmy FAAC radzi: aby odgarniać zalegający na podjeździe śnieg, a także dbać o to, by fotokomórki bezpieczeństwa cały czas były odsłonięte. Fotokomórki podczerwieni zdalnie wykrywają przeszkodę na drodze ruchu bramy i zatrzymują ją. W przypadku, gdy fotokomórka jest zasłonięta śniegiem nie spełnia swojego zadania dostatecznie. Nie grozi to jednak niebezpieczeństwem, gdyż nowoczesne napędy są wyposażone w zabezpieczenia przeciwzgnieceniowe. Na przykład produkty FAAC posiadają czułe zawory zwrotne, które w przypadku napotkania przeszkody cofają skrzydło bramy - dodaje S. Baran.

Uwolnić skrzydła

Nowy elektromechaniczny napęd Firmy FAAC 391 posiada również dodatkowe zabezpieczenie przeciwzgnieceniowe, które zapewnia moduł elektroniczny instalowany w centrali sterującej, który bezpośrednio kontroluje siłę ciągu napędu. W przypadku awarii spowodowanej np. dużymi złogami śniegu - mechanizm odblokowujący siłownika umożliwia "uwolnienie" skrzydeł bramy i obsługę ręczną.
Jeśli jednak od czasu do czasu odśnieżymy podjazd zamiast używać skrzydła bramy jako pługa śnieżnego będzie ona chodziła niezawodnie przez długie lata, nawet w temperaturach do minus 30 stopni Celsjusza. Dzięki automatyce zamiast codziennej gimnastyki przy otwieraniu i zamykaniu bramy, lepiej możemy wykorzystać ten czas na inne sporty zimowe, takie jak sanki, czy narty...
Zimy na razie u nas nie widać, ale całkiem możliwe, że czeka nas jeszcze atak śniegu i mrozu. Fachowcy jednak przestrzegają, aby codzienna dbałość o urządzenia przy bramach weszła nam w krew. Automatyka jest pożyteczna, ale pod warunkiem, że nie zapomnimy także o konserwacji mechanizmów. Oby do wiosny!
Obok prezentujemy parametry napędu firmy FAAC

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!