Nabrzeże Skarpowe natomiast, o długości 297 m, ciągnie się od miejsca cumowania statku szkolnego Franek Zubrzycki do tzw. "Kładki kutrowskiej", przerzuconej nad rzeką Wieprzą na wysokości ulic Sportowej i Portowej. Podniesiono poziom nabrzeży o 30 cm, wykonano szczelną ściankę z pali Larsena, oraz nowe oczepy.
Wybudowano betonowe pomosty do cumowania kutrów i łodzi rybackich wraz z urządzeniami cumowniczymi. Do nabrzeża Parkowego będą mogły przybijać również jednostki turystyczne. Przy Nabrzeżu Skarpowym pływający pomost do cumowania kutrów i łodzi oddzielony jest od nabrzeża pasem wody i połączony kładkami. Wzdłuż obu nabrzeży wykonano oświetlenie i odwodnienie oraz położono szeroki pas nawierzchni, po której będzie można spacerować, jeździć rowerem lub samochodem dostawczym.
Wykonawcą robót jest Energopol Szczecin S.A. Przebudowa nabrzeży umożliwi pogłębienie toru wodnego do 5,5 metra, miejsca przy Nabrzeżu Parkowym do 4 m i do 3,5 m przy Skarpowym (aktualnie 1-2 m).
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?