Za sprawą tej inwestycji, w jednej trzeciej dofinansowanej przez Unię Europejską, pociągi PKP Intercity, z Pendolino włącznie, są od teraz sprzątane na skanalizowanej bocznicy, z 28 punktami nawadniania (do tej pory były tylko ... dwa). W praktyce wygląda to tak, że pociąg staje na swego rodzaju podziemnej wannie - tacy , z systemem odprowadzania nieczystości, które spływają do kolektora ściekowego.
- Bocznica została zmodernizowana kompleksowo - mówi Adam Laskowski, członek zarządu PKP Intercity. - Od międzytorza, przez układ sanitarny, po punkty nawadniania. Ta inwestycja, to jeden z elementów przebudowy i realizacji programu rozbudowy infrastruktury i programu inwestycyjnego PKP intercity , który zakłada, że do końca 2023 roku zostanie wydane 7 mld zł, także na nowy tabor.
Modernizacja rozpoczęła się w lutym i trwała do tej pory. Dzięki niej przygotowanie pociągu trwa o połowę krócej. Jak słyszymy, jeden wagon sprawdzany jest i sprzątany przez 6- osobową ekipę przez ok. 8 minut.
Na nowej bocznicy zmieniły się też warunki pracy. - Dla nas ważne jest m.in. to, że od tej pory pracownicy nie wychodzą z wagonu wprost na tłuczeń, a na twarde, stabilne podłoże - mówi Jolanta Kamińska, naczelnik dziełu infrastruktury Zakładu Północnego PKP Intercity w Gdyni.
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?