Koniec programów typu 500 plus? Bony zamiast pieniędzy? Minister zapowiada poważne zmiany To nie żart! [28.01.2020]

Fitz
Czy to koniec programów typu 500 plus?
Czy to koniec programów typu 500 plus? gov.pl
Od 2020 koniec z programami typu 500 plus – rząd nie da ludziom nowych pieniędzy do ręki. Minister rozwoju Jadwiga Emilewicz zapowiedziała koniec programów z serii 500+ i innych dopłat bezpośrednich. Nastąpią istotne zmiany.

Szefowa nowo powołanego resortu przyznała w rozmowie z Business Insider, iż nie tylko w 2020, ale w całej kadencji PiS-u, czyli do 2023 r., nie będzie nowych programów polegających na przyznawaniu określonym grupom dodatkowych pieniędzy.

Koniec programów typu 500 plus? Co zamiast dopłat od 2020 r.

Jadwiga Emilewicz oświadczyła, że co prawda nie przewiduje nowych programów takich jak 500 plus czy 300 plus, jednak nie oznacza to, że rząd przestanie pracować nad kolejnymi programami wspierającymi rodziny wielodzietne. Tyle że pomoc będzie następować poprzez usługi, a nie wypłatę pieniędzy.

Ma to wspomóc tzw. modę na rodzinę, która rozwija się m.in. we Francji i USA.

Opłaty za prąd dla gospodarstw domowych wzrosną o ok. 10 proc. Droższe będą też inne usługi i towary. Ale dla osłony rząd nie da rodzinom nowych pieniędzy do ręki, lecz wesprze je usługami. Jakimi? Władze dopiero nad tym pracują.

Dotychczasowe programy „plusowe”

  • Rodzina 500+ czyli 500 plus na każde dziecko.
  • 500 plus dla niezdolnych do samodzielnej egzystencji.
  • Dobry start, czyli 300 plus dla ucznia co roku.
  • 500 plus dla firm – mały ZUS dla przedsiębiorców osiągających niskie dochody, czyli średnio o 500 zł mniej opłat miesięcznie.
  • Emerytura plus, czyli 13 minimalna emerytura co rok.
  • Mama 4 plus – minimalna emerytura dla kobiet, które nie wypracowały świadczeń, ale wychowały co najmniej czworo dzieci.

Z wypowiedzi min. Emilewicz wynika, że nie będzie już nowych plusowych programów gotówkowych, czyli stare zostaną.

Do niedawna PiS chwalił się brakiem deficytu budżetowego, jednak w 2020 deficyt się pojawi, przewidują to także członkowie rządu. Rząd więc musi być ostrożny z rozdawaniem plusów. Zarazem nie może zawieść wyborców choćby przed wyborami prezydenckimi – stąd zapowiedź wsparcia usługowego. Pytanie tylko, czy rząd nie zepchnie kosztów tego wsparcia na samorządy.

Koniec programów typu 500 plus? A co z 14 emeryturą?

Jest to „nowy” plus gotówkowy. Jednak należy się spodziewać, że PiS dotrzyma słowa i 14 emerytura w postaci wypłat dojdzie do dotychczasowego pakietu plusowego. Wynika to bowiem z jasnej i stanowczej obietnicy lidera partii, Kaczyńskiego, złożonej w obecności premiera Morawieckiego.

Przypomnijmy, że w ciągu 100 dni nowego rządu Polacy mają zyskać w nowych pięciu sferach. Niektóre nowości mają być uchwalone, inne zaś „przygotowane”.

Przedwyborcza piątka Kaczyńskiego:

  • 14. emerytura
  • mały ZUS dla małych firm
  • badania profilaktyczne
  • 100 obwodnic miast
  • wyższe dopłaty dla rolników

Koniec programów typu 500 plus? Waloryzacji nie będzie

Minister rozwoju przyznała, że demografia jest wciąż wielkim zadaniem polityki społecznej. Stąd „obok bezpośrednich transferów, takich jak 500 plus” pojawią się inne usługi wspierające rodziny. „Obok” – a więc dotychczasowe zdobycze będą utrzymane.

Jednak pakiety 500 plus pożera inflacja. Rodziny najwięcej wydają na najbardziej drożejącą żywność, przez co w rzeczywistości dostają nie po 500 zł na dziecko, lecz po 450. A dojdą nowe podwyżki – za prąd, wywóz śmieci itd. Rekompensatą byłaby waloryzacja świadczenia. Niestety w rządowym projekcie budżetu nie przewidziano jej.

Zobacz także: Jarosław Kaczyński o ewentualnej likwidacji 500 plus (Wrzesień 2019)

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2,043

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

W końcu zrobią z tym porządek. Patologia się burzy bo bonem nie zapłaci raty, nie kupi alkoholu i fajek. Dlatego tak walczą o gotówkę. To ma być pomoc a nie utrzymywanie osób NIEZARADNYCH życiowo. Więc dla rodzin wielodzietnych uczciwych to bez różnicy natomiast w większości to cwaniaki, lewusy i nieroby.

G
Gość
23 grudnia, 17:19, Gość:

NA KANAPIE LEŻY LEŃ I NIE ROZUMIE DLACZEGO, CZLOWIEK POWINIEN PRACOWAĆ I PRACUJE. BO LENIA , NAWET MYSLENIE MĘCZY.

23 grudnia, 17:52, Gość:

Idź coś zrób na święta bo dzieci będą jęczeć. Czy idziesz na wigilię do mopsu?

24 grudnia, 22:46, Gość:

Mam jedną wielką prośbę...Pobieram 500 ale staram się i ciągle ciężko pracuję.Proszę dajcie spokój czy my to

500 wymyśliliśmy?!.Przestańcie o tym mówić,ludzie wierzący tak nie postępują.Mi takich ludzi nie upoważnia osądzać ale ten u góry sprawiedliwie osądzi.Życie mnie nauczyło jednego :biedny bardziej pomoże niż ten co ma wszystko.....

25 grudnia, 10:20, Gość:

Tak matki pracujace powinny miec dodatek

25 grudnia, 11:48, Gość:

Ten len co ma czworo dzieci to nie leży na kanapie bo przy czwórce dzieci ma co robić bo same się nie nakarmią ani nie wypiora pieluch .Bo ten co ich nie ma to tylko leży i myśli jak drugiego ugryźć. Mam sąsiadkę jedno dziecko ma sąsiedzi wychowali to dziecko bo ona z mężem pracowała w delegacji, no i co, to jest normalne? Właśnie tacy jak ona żałują tego 500 . Ja wolę sama swoje dzieci wychowywać ,a nie gonić za pieniądzem.

26 grudnia 2019, 13:08, Gość:

Kto będzie chciał mieć duża rodzinę to ja będzie miał i bez programu... Ja miałam 🧒 jeszcze nim się program zaczął a i tak słyszę tekst w moją stronę że dzieci zrobione na 500 ..bardzo chce iść do pracy ale nie mam pomocy od rodziny a jak mam iść pracować żeby z tego wydać całe pieniądze na nianie to wolę sama jeszcze chwilę tym dzieckiem się zająć, no ale gdyby zamiast te 500 dali większe wypłaty byłoby inaczej bo ludzi stać by było z tych pieniędzy na nianie, potrzeby dzieci, opłaty, wydatki co sezon, wycieczki, dodatkowe lekcje dla dzieci... Teraz jak zabiorą te pieniądze to ludzie zginą bo wszędzie podwyżki, wydatków przy dzieciach pełno a pensje stoją praktycznie w miejscu, po co bony których w małych miastach będzie problem wymienić, na wycieczki czy dodatkowe lekcje ich się nie użyje, nawet kartę dużej rodziny raptem jeden sklep u mnie obsługuje to samo będzie z bonami. Jestem za tym aby te pieniądze zostały, ale jak tylko ten program ruszył od razu trzeba było ustalić np zbieranie paragonów ale aby nie było pozyczania paragonów od znajomych żeby oszukać rząd powinni dodać jakiś myk który by sprzedawcy wpisywali z tyłu paragonu żeby nie było oszustw a paragon podlegał pod jedną rodzinę aby rozliczać się z tych wydatków, wtedy by wiedzieli kto rzeczywiście

8 stycznia, 14:32, Gość:

Otwórz to ale damesy które mają mamę tatę babcie ciocie mają najwięcej do powiedzenia!! I

23 stycznia, 10:45, Gość:

Matka to nie zawód !!!!!!! Kto chce mieć tyle bachorów niech sobie ma i sam się urzymuje

27 stycznia, 09:28, Gość:

Chciałaś tyle bachorów to sama je utrzymuj a nie skarżysz się że masz tyle obowiązków. A co główka nie wiedziała jaką odpowiedzialnością jest posiadanie dziecka? Noooo ale myślało się inną częścią ciała. A teraz żebrze się od państwa. Niech każdy sam pracuje na siebie

27 stycznia, 13:11, Gość:

Powinno się wydać plastikową kartę (taką jak do bankomatów). To spełniłoby swoją rolę !!!!!! Nikt nie sprzedałby swojego bonu a karta dotyczyłaby by tylko określonej rodziny. Nie można by kupić alkoholu i papierosów ( bo to dla dzieci bon). Moim zdanie ten program powinien być zlikwidowany. Wprowadzić zmniejszenie podatków . Kto nie pracuje ten nie korzysta.

Nie masz mamy,babci,cioci to idź do pracy i zapłać za nianię albo żłobek/przedszkole. Pracując zarobisz na to. A nie utrzymywać się z czyjeś pracy

G
Gość
27 stycznia, 09:38, Gość:

I bardzo dobrze. Czas zlikwidować sponsoring patologii. Wprowadzić bony bo to miało być wsparcie-pomoc a nie utrzymywanie dzieciorobów-nierobów. Jak można rozdawać za darmo? za to że komuś nie chce się pracować? A potem się dziwią że pracujące matki które mają 1-2 dzieci i płacą podatki buntują się? To powinno być na przykład w uldze podatkowej. Nie płacisz podatków to nie korzystasz. Proste !!! i logiczne.

27 stycznia, 12:59, Gość:

Popieram. Patologia się burzy bo bonem nie zapłacą za alkohol, fajeczki i za ratę samochodu :) zostanie im za to kiłbasa wyborcza na gril

Zlikwidować.

G
Gość
23 grudnia, 17:19, Gość:

NA KANAPIE LEŻY LEŃ I NIE ROZUMIE DLACZEGO, CZLOWIEK POWINIEN PRACOWAĆ I PRACUJE. BO LENIA , NAWET MYSLENIE MĘCZY.

23 grudnia, 17:52, Gość:

Idź coś zrób na święta bo dzieci będą jęczeć. Czy idziesz na wigilię do mopsu?

24 grudnia, 22:46, Gość:

Mam jedną wielką prośbę...Pobieram 500 ale staram się i ciągle ciężko pracuję.Proszę dajcie spokój czy my to

500 wymyśliliśmy?!.Przestańcie o tym mówić,ludzie wierzący tak nie postępują.Mi takich ludzi nie upoważnia osądzać ale ten u góry sprawiedliwie osądzi.Życie mnie nauczyło jednego :biedny bardziej pomoże niż ten co ma wszystko.....

25 grudnia, 10:20, Gość:

Tak matki pracujace powinny miec dodatek

25 grudnia, 11:48, Gość:

Ten len co ma czworo dzieci to nie leży na kanapie bo przy czwórce dzieci ma co robić bo same się nie nakarmią ani nie wypiora pieluch .Bo ten co ich nie ma to tylko leży i myśli jak drugiego ugryźć. Mam sąsiadkę jedno dziecko ma sąsiedzi wychowali to dziecko bo ona z mężem pracowała w delegacji, no i co, to jest normalne? Właśnie tacy jak ona żałują tego 500 . Ja wolę sama swoje dzieci wychowywać ,a nie gonić za pieniądzem.

26 grudnia 2019, 13:08, Gość:

Kto będzie chciał mieć duża rodzinę to ja będzie miał i bez programu... Ja miałam 🧒 jeszcze nim się program zaczął a i tak słyszę tekst w moją stronę że dzieci zrobione na 500 ..bardzo chce iść do pracy ale nie mam pomocy od rodziny a jak mam iść pracować żeby z tego wydać całe pieniądze na nianie to wolę sama jeszcze chwilę tym dzieckiem się zająć, no ale gdyby zamiast te 500 dali większe wypłaty byłoby inaczej bo ludzi stać by było z tych pieniędzy na nianie, potrzeby dzieci, opłaty, wydatki co sezon, wycieczki, dodatkowe lekcje dla dzieci... Teraz jak zabiorą te pieniądze to ludzie zginą bo wszędzie podwyżki, wydatków przy dzieciach pełno a pensje stoją praktycznie w miejscu, po co bony których w małych miastach będzie problem wymienić, na wycieczki czy dodatkowe lekcje ich się nie użyje, nawet kartę dużej rodziny raptem jeden sklep u mnie obsługuje to samo będzie z bonami. Jestem za tym aby te pieniądze zostały, ale jak tylko ten program ruszył od razu trzeba było ustalić np zbieranie paragonów ale aby nie było pozyczania paragonów od znajomych żeby oszukać rząd powinni dodać jakiś myk który by sprzedawcy wpisywali z tyłu paragonu żeby nie było oszustw a paragon podlegał pod jedną rodzinę aby rozliczać się z tych wydatków, wtedy by wiedzieli kto rzeczywiście

8 stycznia, 14:32, Gość:

Otwórz to ale damesy które mają mamę tatę babcie ciocie mają najwięcej do powiedzenia!! I

23 stycznia, 10:45, Gość:

Matka to nie zawód !!!!!!! Kto chce mieć tyle bachorów niech sobie ma i sam się urzymuje

27 stycznia, 09:28, Gość:

Chciałaś tyle bachorów to sama je utrzymuj a nie skarżysz się że masz tyle obowiązków. A co główka nie wiedziała jaką odpowiedzialnością jest posiadanie dziecka? Noooo ale myślało się inną częścią ciała. A teraz żebrze się od państwa. Niech każdy sam pracuje na siebie

Powinno się wydać plastikową kartę (taką jak do bankomatów). To spełniłoby swoją rolę !!!!!! Nikt nie sprzedałby swojego bonu a karta dotyczyłaby by tylko określonej rodziny. Nie można by kupić alkoholu i papierosów ( bo to dla dzieci bon). Moim zdanie ten program powinien być zlikwidowany. Wprowadzić zmniejszenie podatków . Kto nie pracuje ten nie korzysta.

G
Gość
27 stycznia, 09:38, Gość:

I bardzo dobrze. Czas zlikwidować sponsoring patologii. Wprowadzić bony bo to miało być wsparcie-pomoc a nie utrzymywanie dzieciorobów-nierobów. Jak można rozdawać za darmo? za to że komuś nie chce się pracować? A potem się dziwią że pracujące matki które mają 1-2 dzieci i płacą podatki buntują się? To powinno być na przykład w uldze podatkowej. Nie płacisz podatków to nie korzystasz. Proste !!! i logiczne.

Popieram. Patologia się burzy bo bonem nie zapłacą za alkohol, fajeczki i za ratę samochodu :) zostanie im za to kiłbasa wyborcza na gril

G
Gość

I bardzo dobrze. Czas zlikwidować sponsoring patologii. Wprowadzić bony bo to miało być wsparcie-pomoc a nie utrzymywanie dzieciorobów-nierobów. Jak można rozdawać za darmo? za to że komuś nie chce się pracować? A potem się dziwią że pracujące matki które mają 1-2 dzieci i płacą podatki buntują się? To powinno być na przykład w uldze podatkowej. Nie płacisz podatków to nie korzystasz. Proste !!! i logiczne.

G
Gość
23 grudnia, 17:19, Gość:

NA KANAPIE LEŻY LEŃ I NIE ROZUMIE DLACZEGO, CZLOWIEK POWINIEN PRACOWAĆ I PRACUJE. BO LENIA , NAWET MYSLENIE MĘCZY.

23 grudnia, 17:52, Gość:

Idź coś zrób na święta bo dzieci będą jęczeć. Czy idziesz na wigilię do mopsu?

24 grudnia, 22:46, Gość:

Mam jedną wielką prośbę...Pobieram 500 ale staram się i ciągle ciężko pracuję.Proszę dajcie spokój czy my to

500 wymyśliliśmy?!.Przestańcie o tym mówić,ludzie wierzący tak nie postępują.Mi takich ludzi nie upoważnia osądzać ale ten u góry sprawiedliwie osądzi.Życie mnie nauczyło jednego :biedny bardziej pomoże niż ten co ma wszystko.....

25 grudnia, 10:20, Gość:

Tak matki pracujace powinny miec dodatek

25 grudnia, 11:48, Gość:

Ten len co ma czworo dzieci to nie leży na kanapie bo przy czwórce dzieci ma co robić bo same się nie nakarmią ani nie wypiora pieluch .Bo ten co ich nie ma to tylko leży i myśli jak drugiego ugryźć. Mam sąsiadkę jedno dziecko ma sąsiedzi wychowali to dziecko bo ona z mężem pracowała w delegacji, no i co, to jest normalne? Właśnie tacy jak ona żałują tego 500 . Ja wolę sama swoje dzieci wychowywać ,a nie gonić za pieniądzem.

26 grudnia 2019, 13:08, Gość:

Kto będzie chciał mieć duża rodzinę to ja będzie miał i bez programu... Ja miałam 🧒 jeszcze nim się program zaczął a i tak słyszę tekst w moją stronę że dzieci zrobione na 500 ..bardzo chce iść do pracy ale nie mam pomocy od rodziny a jak mam iść pracować żeby z tego wydać całe pieniądze na nianie to wolę sama jeszcze chwilę tym dzieckiem się zająć, no ale gdyby zamiast te 500 dali większe wypłaty byłoby inaczej bo ludzi stać by było z tych pieniędzy na nianie, potrzeby dzieci, opłaty, wydatki co sezon, wycieczki, dodatkowe lekcje dla dzieci... Teraz jak zabiorą te pieniądze to ludzie zginą bo wszędzie podwyżki, wydatków przy dzieciach pełno a pensje stoją praktycznie w miejscu, po co bony których w małych miastach będzie problem wymienić, na wycieczki czy dodatkowe lekcje ich się nie użyje, nawet kartę dużej rodziny raptem jeden sklep u mnie obsługuje to samo będzie z bonami. Jestem za tym aby te pieniądze zostały, ale jak tylko ten program ruszył od razu trzeba było ustalić np zbieranie paragonów ale aby nie było pozyczania paragonów od znajomych żeby oszukać rząd powinni dodać jakiś myk który by sprzedawcy wpisywali z tyłu paragonu żeby nie było oszustw a paragon podlegał pod jedną rodzinę aby rozliczać się z tych wydatków, wtedy by wiedzieli kto rzeczywiście

8 stycznia, 14:32, Gość:

Otwórz to ale damesy które mają mamę tatę babcie ciocie mają najwięcej do powiedzenia!! I

23 stycznia, 10:45, Gość:

Matka to nie zawód !!!!!!! Kto chce mieć tyle bachorów niech sobie ma i sam się urzymuje

Chciałaś tyle bachorów to sama je utrzymuj a nie skarżysz się że masz tyle obowiązków. A co główka nie wiedziała jaką odpowiedzialnością jest posiadanie dziecka? Noooo ale myślało się inną częścią ciała. A teraz żebrze się od państwa. Niech każdy sam pracuje na siebie

G
Gość
7 stycznia, 20:15, Gość:

A ja mam 4 dzieci. Kolejne w drodze. Jestem sama. Z alimentami po dwoch tatusiach, pomocą mopsu i innymi swiadczeniami wyciagam okolo 7tys w tym juz 500 .

I po co mi praca. Emeryturka juz czeka :)))

8 stycznia, 14:24, Gość:

:))) fanatyk

8 stycznia, 22:12, Gość:

Może zainwestuj w gumy.

23 stycznia, 10:43, Gość:

500 zł : 31 dni = 16,12 zł codziennie na gumkę !!!! a nie utrzymywać patoli, rozmnażają się i śmieją prosto w oczy, szydzą z pracujących ludzi, a kto im każe mieć tyle bachorów? ich decyzja to ich obowiązek a nie nasz

24 stycznia, 20:23, Gość:

Ekonomista z ciebie ale z PKS

Zabrać 500 plus a zobaczymy jak ta pani będzie się wymądrzać i żebrać na ulicy :) Do roboty patole a nie rozmnażać się jak zwierzęta

G
Gość
7 stycznia, 20:15, Gość:

A ja mam 4 dzieci. Kolejne w drodze. Jestem sama. Z alimentami po dwoch tatusiach, pomocą mopsu i innymi swiadczeniami wyciagam okolo 7tys w tym juz 500 .

I po co mi praca. Emeryturka juz czeka :)))

8 stycznia, 14:24, Gość:

:))) fanatyk

8 stycznia, 22:12, Gość:

Może zainwestuj w gumy.

23 stycznia, 10:43, Gość:

500 zł : 31 dni = 16,12 zł codziennie na gumkę !!!! a nie utrzymywać patoli, rozmnażają się i śmieją prosto w oczy, szydzą z pracujących ludzi, a kto im każe mieć tyle bachorów? ich decyzja to ich obowiązek a nie nasz

Ekonomista z ciebie ale z PKS

G
Gość
10 stycznia, 19:53, Gość:

No ludzie! Jeszcze chcą waloryzacji 500 !!! To szczyt wszystkiego!

A jak żebyś miał co do myślenia

G
Gość
9 stycznia, 14:45, Jola:

Mnie z tych pieniędzy co mi się z mopsu należą i PiS mi obiecał żebym głosowała nie starczyło w tym roku na dobre święta . Jak za rok też tak będzie albo gorzej to ich nie wybiorę. A mops niech się nie wtronca w wychowanie dzieci moich bo same dzieci nie mają i nie są same.

9 stycznia, 18:42, tedek:

Poor idiot .....

10 stycznia, 8:10, Gość:

Te 500 to tylko pralnia pieniędzy dla złodziei i też patologia.

10 stycznia, 8:18, Gość:

Na dobre święta to trzeba mieć dziś 10 tyś.Te 500 to jakaś kpina dla tych biednych.Niech odbiorą tym bogatym i dadzą biednym dzieciom.

Bogatym nie zabierzesz. Uciekną do rajów podatkowych, wpiszą wszystko w koszta na firmę i coś tam jeszcze ich prawnicy wykombinują by nie płacić. Najwyżej można zabrać klasie średniej, czyli uczciwie pracującym ludziom co w szkole się nie obijali albo będącymi fachowcami typu hydraulik.

G
Gość
23 grudnia, 17:19, Gość:

NA KANAPIE LEŻY LEŃ I NIE ROZUMIE DLACZEGO, CZLOWIEK POWINIEN PRACOWAĆ I PRACUJE. BO LENIA , NAWET MYSLENIE MĘCZY.

23 grudnia, 17:52, Gość:

Idź coś zrób na święta bo dzieci będą jęczeć. Czy idziesz na wigilię do mopsu?

24 grudnia, 22:46, Gość:

Mam jedną wielką prośbę...Pobieram 500 ale staram się i ciągle ciężko pracuję.Proszę dajcie spokój czy my to

500 wymyśliliśmy?!.Przestańcie o tym mówić,ludzie wierzący tak nie postępują.Mi takich ludzi nie upoważnia osądzać ale ten u góry sprawiedliwie osądzi.Życie mnie nauczyło jednego :biedny bardziej pomoże niż ten co ma wszystko.....

25 grudnia, 10:20, Gość:

Tak matki pracujace powinny miec dodatek

25 grudnia, 11:48, Gość:

Ten len co ma czworo dzieci to nie leży na kanapie bo przy czwórce dzieci ma co robić bo same się nie nakarmią ani nie wypiora pieluch .Bo ten co ich nie ma to tylko leży i myśli jak drugiego ugryźć. Mam sąsiadkę jedno dziecko ma sąsiedzi wychowali to dziecko bo ona z mężem pracowała w delegacji, no i co, to jest normalne? Właśnie tacy jak ona żałują tego 500 . Ja wolę sama swoje dzieci wychowywać ,a nie gonić za pieniądzem.

26 grudnia 2019, 13:08, Gość:

Kto będzie chciał mieć duża rodzinę to ja będzie miał i bez programu... Ja miałam 🧒 jeszcze nim się program zaczął a i tak słyszę tekst w moją stronę że dzieci zrobione na 500 ..bardzo chce iść do pracy ale nie mam pomocy od rodziny a jak mam iść pracować żeby z tego wydać całe pieniądze na nianie to wolę sama jeszcze chwilę tym dzieckiem się zająć, no ale gdyby zamiast te 500 dali większe wypłaty byłoby inaczej bo ludzi stać by było z tych pieniędzy na nianie, potrzeby dzieci, opłaty, wydatki co sezon, wycieczki, dodatkowe lekcje dla dzieci... Teraz jak zabiorą te pieniądze to ludzie zginą bo wszędzie podwyżki, wydatków przy dzieciach pełno a pensje stoją praktycznie w miejscu, po co bony których w małych miastach będzie problem wymienić, na wycieczki czy dodatkowe lekcje ich się nie użyje, nawet kartę dużej rodziny raptem jeden sklep u mnie obsługuje to samo będzie z bonami. Jestem za tym aby te pieniądze zostały, ale jak tylko ten program ruszył od razu trzeba było ustalić np zbieranie paragonów ale aby nie było pozyczania paragonów od znajomych żeby oszukać rząd powinni dodać jakiś myk który by sprzedawcy wpisywali z tyłu paragonu żeby nie było oszustw a paragon podlegał pod jedną rodzinę aby rozliczać się z tych wydatków, wtedy by wiedzieli kto rzeczywiście

8 stycznia, 14:32, Gość:

Otwórz to ale damesy które mają mamę tatę babcie ciocie mają najwięcej do powiedzenia!! I

Matka to nie zawód !!!!!!! Kto chce mieć tyle bachorów niech sobie ma i sam się urzymuje

G
Gość
7 stycznia, 20:15, Gość:

A ja mam 4 dzieci. Kolejne w drodze. Jestem sama. Z alimentami po dwoch tatusiach, pomocą mopsu i innymi swiadczeniami wyciagam okolo 7tys w tym juz 500 .

I po co mi praca. Emeryturka juz czeka :)))

8 stycznia, 14:24, Gość:

:))) fanatyk

8 stycznia, 22:12, Gość:

Może zainwestuj w gumy.

500 zł : 31 dni = 16,12 zł codziennie na gumkę !!!! a nie utrzymywać patoli, rozmnażają się i śmieją prosto w oczy, szydzą z pracujących ludzi, a kto im każe mieć tyle bachorów? ich decyzja to ich obowiązek a nie nasz

G
Gość

Niektorzy chorzy rencisci nie dostali bo im sie nie nalezy. Wedlug komisji sa zdolni do samodzielnej egzystencji, ale sa rowniez tacy co dostali i potrafia sami sie obsluzyc itd... A gdzie tu uczciwosc? Dlatego powinien byc dla wszystkich prog dochodowy 500 plus!!!

A
Angelika
7 stycznia, 20:15, Gość:

A ja mam 4 dzieci. Kolejne w drodze. Jestem sama. Z alimentami po dwoch tatusiach, pomocą mopsu i innymi swiadczeniami wyciagam okolo 7tys w tym juz 500 .

I po co mi praca. Emeryturka juz czeka :)))

8 stycznia, 14:24, Gość:

:))) fanatyk

8 stycznia, 22:12, Gość:

Może zainwestuj w gumy.

11 stycznia, 9:06, Gość:

Wiatro-pylna

14 stycznia, 7:01, Gość:

Ciekawe czy będzie taka mądra na starość z tą minimalna emeryturą. Ciekawe co sobie kupi, jedzenie czy leki. Jeśli ta Pani liczy na pomoc państwa na starość to się bardzo rozczaruje

Teraz może czeka ale zobaczymy czy za parę lat będzie czekać ha

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3