Konkurs Wiedzy o Mediach. Zgłoś się i wygraj indeks na studia lub cenne nagrody rzeczowe

Materiały organizatora
Współczesne media intrygują, dziwią, oburzają, często jednak powodem takiego stanu rzeczy jest brak rzetelnej wiedzy o ich funkcjonowaniu, historii i ewolucji, strukturze i mechanizmach działania. Uniwersytet Warszawski pragnie wyjść naprzeciw temu zjawisku i zachęcić społeczeństwo, a zwłaszcza ludzi młodych, do zainteresowania się tym jednym z elementów otaczającej nas rzeczywistości.

Efektem tego jest inicjatywa zorganizowania Konkursu Wiedzy o Mediach, którego celem jest popularyzacja wiedzy z zakresu nauki o mediach oraz promocja edukacji medialnej.

W Konkursie tym organizowanym przez Instytut Dziennikarstwa na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych wraz z 15 innymi uczelniami na terenie całego kraju uczestnicy - uczniowie szkół ponadgimnazjalnych - walczyć będą o 48 indeksów na studia dziennikarskie w renomowanych wyższych uczelniach, o cenne nagrody rzeczowe, ufundowane przez sponsorów oraz o starze
w redakcjach na terenie całego kraju. Patronat nad Konkursem objęła Minister Edukacji Narodowej Joanna Kluzik-Rostkowska.

Konkurs ma charakter trzyetapowy.

Pierwszy - szkolny etap Konkursu - polega na wykonaniu przez uczniów pracy na jeden z podanych tematów i przesłaniu jej w odpowiednim terminie do właściwego Komitetu Okręgowego.
Prace wykonywane mogą być jedynie indywidualnie. Do drugiego etapu w każdym okręgu zakwalifikowanych zostanie 100 uczestników, których prace ocenione zostaną najwyżej.

Drugi - okręgowy etap Konkursu - odbywa się jednocześnie w 16 uczelniach na terenie kraju i polega na rozwiązaniu testu z zakresu wiedzy o mediach. 10 uczestników z każdego okręgu, którzy uzyskają najlepsze wyniki z testu, zakwalifikowanych zostaje do zawodów centralnych.

Trzeci - centralny etap Konkursu - odbywa się w Warszawie i jest dwuczęściowy.
W pierwszej części uczestnicy rozwiązują test z zakresu wiedzy o mediach. 48 uczestników, którzy uzyskają najlepsze wyniki, otrzymuje tytuł laureata konkursu. Laureaci, którzy w roku szkolnym, w którym uzyskali ten tytuł są uczniami klas maturalnych mają prawo do nagród w postaci miejsc na wyższe uczelnie zgodnie z określonymi zasadami, nagród rzeczowych oraz innych. Laureaci, którzy w roku uzyskania tytułu nie są uczniami klas maturalnych mają prawo jedynie do nagród rzeczowych i innych. 12 uczestników konkursu, którzy uzyskają najwięcej punktów przechodzi do drugiej części etapu - quizu, który rozgrywany jest dnia następnego przy udziale publiczności. Zawodnicy biorący udział w quizie odpowiadają na pytania szczegółowe i walczą o miejsca premiowane nagrodami rzeczowymi.

Szczegółowe informacje, a wśród nich m.in. regulamin, zakres tematyczny i harmonogram znaleźć można na stronie http://kwm.id.uw.edu.pl.

Termin zgłaszania szkół do konkursu został przedłużony do 10 października 2014 r.

Główny Sponsor Konkursu - Sony zadeklarował nagrodę specjalną dla szkoły, z której najwięcej uczestników zakwalifikowanych zostanie do II etapu. Nagrodą tą jest zestaw multimedialny (tablica multimedialna + projektor).

Przystąp do konkursu: napisz esej, stwórz film, fotoreportaż lub fotokast na jeden z podanych tematów, a następnie sprawdź swe umiejętności i wiedzę podczas testu na etapie okręgowym i na etapie centralnym.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie