W Starym Drawsku powstaje gminny pomost, kolejny na jeziorze Drawsko. Wykonawca miał jednak spory problem.
Kłopoty podczas budowy pływającego pomostu pojawiły się w czwartek. Jedna z koparek ugrzęzła w mule. Operator drugiej koparki, próbujący wyciągnąć zatopiony sprzęt z wody, też sobie nie poradził.
- Tak rzeczywiście było. Ale w piątek wykonawca za pomocą ciężkiego sprzętu wydobył obie koparki z wody. Dzisiaj (tj. w poniedziałek - dop. red.) prace odbywają się już bez zakłóceń - powiedział nam marek Młynarczyk z Urzędu Miejskiego w Czaplinku.
Gmina inwestuje w zagospodarowanie jeziora Drawsko. W ostatnim czasie powstały dwa nowe pomosty. W ubiegłym roku pomost w Kluczewie ucieszył wędkarzy i żeglarzy. Pomost w Siemczynie powstał w tym roku w sasiedztwie plaży wiejskiej i służyć ma przede wszystkim mieszkańcom i turystom wypoczywającym nad jeziorem. Jego odbiór i przekazanie do użytku miało miejsce w miniony piątek. Prace kosztowały 95 tys. złotych. Jest to pomost stały osadzony na 36 stalowych palach.
Trzeci z pomostów powstaje właśnie w Starym Drawsku. Pomimo problemów, jakie kilka dni temu miał wykonawca - firma Karos z Bartoszyc, jego budowa powinna zostać zakończona w tym miesiącu, czyli zgodnie z planem.
Będzie to pomost pływający w kształcie litery "T" o bokach długości odpowiednio 40 m i 50 m i powierzchni użytkowej 200 m kw. Osiem stalowych pali wbitych w dno jeziora zapewnić ma stabilność konstrukcji. Właśnie podczas wbijania jednego z takich pali stojąca w wodzie koparka przewróciła się. Operator drugiej koparki próbował ją wyciągnąć, manewrując z brzegu. W manewrach przeszkadzały stojącena brzegu jeziora drzewa. W pewnym momencie druga z koparek przechyliła się i również wpadła do wody. Wówczas wykonawca ściągnął z innej budowy ciężki sprzęt i w piątek koparki zostały wyłowione z jeziora.
- Sprzęt nie został uszkodzony. To najważniejsze - powiedział nam Marek Młynarczyk. A jest to sprzęt o dużej wartości. Sam młot udartowy do wbijania pali kosztuje około 700 tys. złotych. W poniedziałek wykonawca zmienił technologię wbijania pali sprowadzając specjalne pontony ułatwiające wykonanie prac. Budowa pomostu kosztować będzie 213 tys. zł.