Które rodzinne, eleganckie, a które najbezpieczniejsze? Tak nam się kojarzą marki aut
Z czym Polakom kojarzą się marki samochodów?
Blisko połowa Polaków przyznaje, że samochód stanowi dla nich wyznacznik statusu społecznego. Przy wyborze zwracamy uwagę nie tylko na cenę, parametry czy wygląd. Myślimy również o tym, co nasz samochód powie innym o nas samych. W ten sposób marka i model stają się istotnym dopełnieniem naszej osobowości – naszą wizytówką na czterech kołach, za pomocą której możemy przedstawić się jako miłośnicy komfortu, nowoczesności czy szybkiej jazdy.
Z czym najczęściej kojarzą nam się popularne marki samochodów? Zobaczcie wyniki badania zleconego przez Europejski Fundusz Leasingowy, w którym wzięło udział 1015 osób z całej Polski.
Podstawę badania stanowiła internetowa ankieta, w której poprosiliśmy respondentów o wskazanie maksymalnie trzech marek, które kojarzą im się z konkretną cechą. Zapytano o skojarzenia z niezawodnością, bezpieczeństwem, elegancją, komfortem, szybką jazdą, wysokimi kosztami, nowoczesnością, rodziną i autem służbowym.
Do każdej z nich badani mogli dopasować 3 z 16 marek: Audi, Alfa Romeo, BMW, Dacia, Fiat, Ford, Honda, Mercedes, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Toyota, Skoda, Volkswagen i Volvo. Z czym Polakom kojarzą się marki samochodów? Wyniki badania przedstawiamy na kolejnych stronach.