Ku chwale Ojczyzny będą... strzelać do SS-mana

Joanna Krężelewska
To pomysł dwóch koszalińskich klubów strzeleckich na upamiętnienie rocznicy wybuchu powstania warszawskiego.
To pomysł dwóch koszalińskich klubów strzeleckich na upamiętnienie rocznicy wybuchu powstania warszawskiego.
To pomysł dwóch koszalińskich klubów strzeleckich na upamiętnienie rocznicy wybuchu powstania warszawskiego.

Na strzelnicy

Na strzelnicy

W strzelaniu może wziąć udział osoba pełnoletnia i trzeźwa. Na miejscu będzie instruktor strzelectwa sportowego, który pokaże, jak bezpiecznie obchodzić się z bronią. Każdy strzelec otrzyma dyplom poświadczający "spełnienie czynu obywatelskiego przez oddanie 10 strzałów ku chwale Ojczyzny". Dyplom odzwierciedla ten przedwojenny, wydawany przez Związek Strzelecki. Wpisowe - 20 zł. Wypożyczenie broni - 15 zł. Zbiórka na strzelnicy w Manowie o godz. 16.30. O godz. 17 strzałem z VISa rozpocznie się "spełnianie czynu obywatelskiego".

Organizatorami strzelania są Koszaliński Klub Strzelecki "Kaliber" oraz Towarzystwo Strzeleckie w Koszalinie, dwa stowarzyszenia z Koszalina, które dążą do upowszechniania strzelectwa i sportów strzeleckich na naszym terenie. O godz. 17 syrena przypomni wystąpienie zbrojne przeciwko okupującym Warszawę wojskom niemieckim, które rozpoczęło się 1 sierpnia 1944 roku. "Każdy uczestnik strzelania otrzyma tarczę, do której będzie strzelał, oraz dyplom uroczyście potwierdzający spełnienie czynu obywatelskiego. Strzelać będziemy z pistoletów/rewolwerów centralnego zapłonu do tarczy formatu A3 z odległości 15 metrów" - czytamy w zaproszeniu na imprezę. Obok wzór tarczy...

- Na tarczy jest SS-man. To dla nas oczywiste - mówi Andrzej Turczyn, współorganizator strzelania. Czy nie obawia się oskarżeń o podsycanie nienawiści do Niemców? - Nie można sprowadzać sprawy do narodowości. Nam chodzi o napiętnowanie zbrodniczej ideologii nazistowskiej, a nie narodowości. Gdyby nam chodziło o napiętnowanie Niemców, to byśmy używali tarczy z żołnierzem Wehrmachtu, a nie z SS-manem. SS-manami byli oprócz Niemców również Holendrzy, Szwedzi, Belgowie, Francuzi, Chorwaci, Duńczycy, Węgrzy, Łotysze, Norwegowie, Ukraińcy, Hiszpanie itd.
SS - nie tylko Niemcy

Więcej na ten temat przeczytasz w piątkowym wydaniu "Głosu" oraz w e-wydaniu www.prasa24.pl/

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 140

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
pingu

hehehehehehehehe

r
rniski
W dniu 27.07.2015 o 10:30, Lucjan napisał:

Chwalebne jest to, że mówi się o Ojczyźnie. Rządzący Polską zapomnieli tego słowa. Nic dziwnego zdecydowana większość Polski Sejm traktuje jako miejsce zarobku i miejsce z którego można się załapać na urzędnika Unii. Ktoś kiedyś powiedział, że Naród który zapomina o swojej historii nie ma przed sobą przyszłości. To jest prawda ale nie dla tych którzy popierają Niemiecki plan jednolitej Europy w którym oni będą mieli przywódczą rolę. Nie wolno jednak nam Polakom zapomnieć, że oprócz wielkich ludzi jak Goethe byli tacy wielcy jak Hitler. Prawdą jest, że ten geniusz zbrodni sam by niczego nie dokonał gdyby nie jego sługusi w tym szczególnie popisali się należący do SS nie tylko Niemcy ale przepojeni nienawiścią do ludzi o skrzywionej psychice z innych nacji. Tak więc w pamięci tych co wiedzą o ich zbrodniczej działalności SS-man jest symbolem zbrodni, nienawiści, odczłowieczenia. Umieszczenie na tarczy strzeleckiej takiego symbolu jest zrozumiałe a próba wybielania SS świadczy o złych skłonnościach w psychice obrońcy zwyrodnialców i dlatego trzeba przypominać o tym niechlubnym fragmencie historii narodu niemieckiego. Spotkałem się na FB z osobą o polskim nazwisku która miała do mnie pretensje o to, że zwróciłem się do niej po polsku a on mieszka i pracuje w Niemczech i czuje się Niemcem. Myślę, że ten człowiek nienawidzi Polski i Polaków i trzeba dlatego też takie tarcze wykonywać aby nie zapomnieć o tym, że zło może się odrodzić.

Być może do SS trafili jacyś Polacy, ba trafiali tam nawet Żydzi. Jedyna różnica pomiędzy innymi nacjami jest taka, że to były jednostkowe przypadki. Nie było jak w innych krajach polskich jednostek np. ruskich Własowców czy jednostkach ukraińskich oficjalnie występujących pod znakiem hakenkrojca. Nikt nie wybiela SS ale czynienie z tego po 70 latach celu, obiektu nienawiści jest oznaką nierównowagi psychicznej, potrzebą posiadania wroga.

D
Daniel

świetny pomysł

M
Marcin
W dniu 17.07.2015 o 11:03, normalny napisał:

A co będzie jak w innym kraju na tarczy znajdzie się podobizna Polaka?. Warto sobie odpowiedzieć na to pytanie. I następne pytanie dlaczego w nas jako polakach tkwi nienawiść do wszystkich wokół łącznie ze swoimi bliskimi co widać szczególnie na obczyźnie a także w zakładach pracy w Polsce gdzie jeden drugiemu wilkiem.

Jeżeli Polaka esbeka, to BARDZO DOBRZE

G
Gość
W dniu 27.07.2015 o 10:30, Lucjan napisał:

Chwalebne jest to, że mówi się o Ojczyźnie. Rządzący Polską zapomnieli tego słowa. Nic dziwnego zdecydowana większość Polski Sejm traktuje jako miejsce zarobku i miejsce z którego można się załapać na urzędnika Unii. Ktoś kiedyś powiedział, że Naród który zapomina o swojej historii nie ma przed sobą przyszłości. To jest prawda ale nie dla tych którzy popierają Niemiecki plan jednolitej Europy w którym oni będą mieli przywódczą rolę. Nie wolno jednak nam Polakom zapomnieć, że oprócz wielkich ludzi jak Goethe byli tacy wielcy jak Hitler. Prawdą jest, że ten geniusz zbrodni sam by niczego nie dokonał gdyby nie jego sługusi w tym szczególnie popisali się należący do SS nie tylko Niemcy ale przepojeni nienawiścią do ludzi o skrzywionej psychice z innych nacji. Tak więc w pamięci tych co wiedzą o ich zbrodniczej działalności SS-man jest symbolem zbrodni, nienawiści, odczłowieczenia. Umieszczenie na tarczy strzeleckiej takiego symbolu jest zrozumiałe a próba wybielania SS świadczy o złych skłonnościach w psychice obrońcy zwyrodnialców i dlatego trzeba przypominać o tym niechlubnym fragmencie historii narodu niemieckiego. Spotkałem się na FB z osobą o polskim nazwisku która miała do mnie pretensje o to, że zwróciłem się do niej po polsku a on mieszka i pracuje w Niemczech i czuje się Niemcem. Myślę, że ten człowiek nienawidzi Polski i Polaków i trzeba dlatego też takie tarcze wykonywać aby nie zapomnieć o tym, że zło może się odrodzić.

Poszukaj sobie w necie a na pewno znajdziesz i polskich SSmanach.

W twoim rozumieniu odwrotnie : Polacy z niemieckimi nazwiskami

( a jest ich wielu , popatrz np . w ksiazce telefonicznej albo moze sam nazywasz sie Szulc albo Szmit . ) powinni rozmawiac po niemiecku ?

T
Tomek

Inicjatywa godna pochwały, musimy pamiętać o swojej historii i kultywować ją w atrakcyjny i ciekawy sposób. To wydarzenie na pewno przyciągnie wiele osób!

L
Lucjan

Chwalebne jest to, że mówi się o Ojczyźnie. Rządzący Polską zapomnieli tego słowa. Nic dziwnego zdecydowana większość Polski Sejm traktuje jako miejsce zarobku i miejsce z którego można się załapać na urzędnika Unii. Ktoś kiedyś powiedział, że Naród który zapomina o swojej historii nie ma przed sobą przyszłości. To jest prawda ale nie dla tych którzy popierają Niemiecki plan jednolitej Europy w którym oni będą mieli przywódczą rolę. Nie wolno jednak nam Polakom zapomnieć, że oprócz wielkich ludzi jak Goethe byli tacy wielcy jak Hitler. Prawdą jest, że ten geniusz zbrodni sam by niczego nie dokonał gdyby nie jego sługusi w tym szczególnie popisali się należący do SS nie tylko Niemcy ale przepojeni nienawiścią do ludzi o skrzywionej psychice z innych nacji. Tak więc w pamięci tych co wiedzą o ich zbrodniczej działalności SS-man jest symbolem zbrodni, nienawiści, odczłowieczenia. Umieszczenie na tarczy strzeleckiej takiego symbolu jest zrozumiałe a próba wybielania SS świadczy o złych skłonnościach w psychice obrońcy zwyrodnialców i dlatego trzeba przypominać o tym niechlubnym fragmencie historii narodu niemieckiego. Spotkałem się na FB z osobą o polskim nazwisku która miała do mnie pretensje o to, że zwróciłem się do niej po polsku a on mieszka i pracuje w Niemczech i czuje się Niemcem. Myślę, że ten człowiek nienawidzi Polski i Polaków i trzeba dlatego też takie tarcze wykonywać aby nie zapomnieć o tym, że zło może się odrodzić.

o
obserwator
W dniu 26.07.2015 o 18:33, reedek napisał:

Zdecydowanie POPIERAM ! Trzeba być prostolinijnym w pewnych aspektach, pamiętajmy kto był naszym największym wrogiem. Teraz moda na to, żeby o ruskich tak mówić ale liczby i historia mówią nam że to jednak byli zdecydowanie Niemcy. Tzn ruscy też, ale to Niemcy namordowali nas wielokrotnie więcej, to Niemcy zrujnowali nam kraj i rozwalali setki tysięcy ludzi pod ścianami. Dlatego : TAK , strzelać do SSmana !

A wiesz co znaczy man ?

r
reedek

Zdecydowanie POPIERAM ! Trzeba być prostolinijnym w pewnych aspektach, pamiętajmy kto był naszym największym wrogiem. Teraz moda na to, żeby o ruskich tak mówić ale liczby i historia mówią nam że to jednak byli zdecydowanie Niemcy. Tzn ruscy też, ale to Niemcy namordowali nas wielokrotnie więcej, to Niemcy zrujnowali nam kraj i rozwalali setki tysięcy ludzi pod ścianami. Dlatego : TAK , strzelać do SSmana !

 

 

G
Gość
W dniu 26.07.2015 o 15:04, Gość napisał:

A to SSman czy gestapowiec?

SS-mann , nieuku .

G
Gość

A to SSman czy gestapowiec?

r
rniski
W dniu 26.07.2015 o 14:10, Gość napisał:

Czy należałeś do tej formacji, że opisujesz szczegóły z pracy operacyjnej?.

Nie, koledzy mieli okazję doświadczyć tej sztuki, ja byłem w kamaszach.

G
Gość
W dniu 26.07.2015 o 14:07, rniski napisał:

Tam była sztuka pałowania :)

Czy należałeś do tej formacji, że opisujesz szczegóły z pracy operacyjnej?.

t
tak pytam
W dniu 26.07.2015 o 14:07, rniski napisał:

Tam była sztuka pałowania :)

A jak dlugo sie tam uczyles ?

r
rniski
W dniu 26.07.2015 o 14:07, Gość napisał:

jest czas kochania i czas zabijania

Dokładnie, kiedy będzie czas zabijania strzelcy mogą zamienić tarcze.

Wróć na gk24.pl Głos Koszaliński
Dodaj ogłoszenie