Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Luksus według Hondy

(jak)
Zmiana wymiarów zewnętrznych hondy legend nie wpłynęła negatywnie na ilość miejsca w środku.
Zmiana wymiarów zewnętrznych hondy legend nie wpłynęła negatywnie na ilość miejsca w środku. Honda
Nowa limuzyna Hondy - legend - dostępna jest już w sprzedaży na polskim rynku. Czwarta generacja tego luksusowego auta to propozycja dla najzasobniejszych klientów. Cennik auta zaczyna się od 230 tys. zł. Za takie pieniądze nabywca ma otrzymać najbardziej zaawansowaną technologię japońskiego producenta, połączoną z wysokim poziomem bezpieczeństwa i komfortem.

Honda legend czwartej generacji jest o 20 mm wyższa i o 25 mm szersza od swojej poprzedniczki. Równocześnie zmalała jej długość (o 38 mm) i rozstaw osi (aż o 110 mm). Zmiana zewnętrznych parametrów nie wpłynęła na przestronność auta, a wręcz przeciwnie. Wnętrze jest większe i bardziej przestronne. Przedział pasażerski wydłużył się o 30 mm i jest wyższa o 40 mm.
Wnętrze legend, co w tej klasie nie może dziwić, zostało wykończone materiałami najwyższej jakości. Obok skóry znajdziemy w nim drewno oraz elementy satynowo-metalowe.
Pod maską ważącej 1.860 kg limuzyny umieszczono 3,5-litrowy silnik SOHC VTEC. Sześciocylindrowa jednostka rozwija moc 295 KM, a jej maksymalny moment obrotowy wynosi 351 Nm (przy 5.000 obr/min). Według danych producenta zastosowany silnik zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/godz. w 7,3 sekundy i prędkość maksymalną 250 km/godz. Za przeniesienie napędu odpowiada pięciobiegowa skrzynia automatyczna, z możliwością ręcznej zmiany biegów za pośrednictwem centralnie umieszczonej dźwigni lub przy pomocy manetek umieszczonych przy kierownicy.
Bogate wyposażenie hondy legend obejmuje m.in. komplet poduszek powietrznych, systemy wspomagające hamowanie i trakcję (ABS, EBD, Brake Assist, VSA - odpowiednik ESP - oraz TCS), ponadto aktywne reflektory ksenonowe, zestaw audio Bose, nawigację satelitarną czy automatyczną klimatyzację. Zastosowano również szereg najnowszych rozwiązań. Jednym z nich jest system indywidualnej kontroli wszystkich kół napędowych (SH-AWD), który polepsza trakcję w zakrętach. W zależności od kąta skrętu, przyspieszenia bocznego i prędkości kół moment obrotowy jest przenoszony od 70 procent na przednie koła (podczas jazdy po prostej) do 70 procent na tylne. Przy ostrych skrętach moc przekazywana na tylną oś jest kierowana na koło zewnętrzne.
Nowa legend jest pierwszym modelem Hondy, w którym wykorzystano konstrukcję nadwozia typu Advanced Compatibility Engineering (ACE), która zapewnia lepszą ochronę pasażerom, rozkładając siły uderzenia na większe płaszczyzny nadwozia. Inną nowością jest minimalizujący ryzyko kolizji system bezpieczeństwa Collision Mitigation Brake System (CMBS). Jego zadaniem jest ostrzeganie kierowcy o mogącej nastąpić kolizji. System "przewiduje" ewentualne zderzenie, redukując tym samym siły działające na pasażerów. W ekstremalnej sytuacji może sam wyhamowywać auto, a elektroniczne napinacze pasów zadziałają szybciej, zachowując pasażerów w odpowiedniej pozycji. W nowej wersji legend zastosowano układ aktywnych reflektorów (AFS), który obraca reflektory pod katem nie przekraczającym 20 stopni, doświetlając zakręty. Komfort użytkowania auta powiększą m.in. system otwierania drzwi i uruchamiania silnika bez użycia kluczyka, a także fotele z systemem klimatyzacji.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!