Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Manipulacja, czyli nowe rozwiązania w biznesie

Artur Kostecki
Przy pierwszym kontakcie z klientem, kontrahentem czy nowym pracownikiem, mamy około czterech sekund na zrobienie dobrego wrażenia. Najnowsze badania pomagają nam wywrzeć korzyste wrażenie.

Jak zatem wyjść zwycięsko ze spotkania, na którym od pierwszych sekund jesteśmy oceniani nie tylko pod względem zawodowym, ale i osobistym?
Menadżerowie i prezesi dużych firm dobrze wiedzą, że bez stosowania odpowiednich technik manipulacji, ich skuteczność w biznesie byłaby dużo mniejsza. Specjalistami w tej dziedzinie efektywnej perswazji i technik sprzedaży są dziś również przedstawiciele handlowi, którzy coraz częściej uświadamiają sobie, że bez dodatkowych "asów w rękawie", takich jak dobry żart, odpowiedni zapach czy niewyczuwalne feromony, niczym nie wyróżniają się od konkurenta. Badacze z Uniwersytetu w Wiedniu odkryli, że Androstenon, naturalny feromon męski, wydzielany wraz z potem, wywołuje zmiany w fizjologii i zachowaniu mężczyzn. Z przeprowadzonych badań wynika, że związek ten akcentuje męskość i dominację.

Czy tego chcesz, czy też nie, nieświadomie przekazujesz otaczającym Cię osobom określoną informację. Odpowiednio dobierając feromony, możesz wpływać na to w jaki sposób będą postrzegać Cię inni ludzie. Gdy stosujesz Androstenol, ludzie odbierają Cię bardziej pozytywnie. Jak wpływają na nas poszczególne feromony? Nauka obecnie bazuje na kilku podstawowych związkach. Tak jak kobieta i mężczyzna wytwarza estrogen i odpowiednio testosteron, tak ciała ludzkie produkują feromony. Stosowanie androstenów podkreśla męskość, natomiast stosowanie estrogenów, uwydatnia kobiecość.
Osoba, która wydziela dużą ilość Androstenonu, z reguły nie ma problemów z wywieraniem wpływu na otoczenie. Między innymi z tego powodu feromon ten jest popularny wśród przedstawicieli handlowych, którzy swą sprzedaż zawdzięczają głównie kontaktom osobistym. W ich pracy, nie rzadko opierającej się na rywalizacji z innymi sprzedawcami o każdego indywidualnego klienta, skuteczność jest niezmiernie istotna. A czasami mają tylko kilka minut, aby przekonać go do siebie.

Badania neurologiczne dowiodły, że wszystkie impulsy zapachowe, odbierane przez narząd nosowo-lemieszowy, trafiają bezpośrednio do układu limbicznego, gdzie rejestrowane są przez naszą podświadomość.
Ten narząd, skrótowo nazywany VNO (z łaciny organum vomeronasale), który znajduje się w naszych nosach), bezpośrednio zamienia lotne sygnały zapachowe na odpowiednią reakcję w organizmie. Dlatego właśnie często substancje chemiczne, jak na przykład niewyczuwalne feromony, wywołują u nas pożądane przez nadawcę reakcje. Coraz częściej wykorzystują to sprzedawcy, menadżerowie, handlowcy, bo zwyczajnie związki te powodują pozytywne nastawienie odbiorcy. Takie pozytywne nastawienie kontrahenta czy klienta jest z kolei mocną podstawą do zawarcia pożądanej umowy.

Skutecznych technik wywierania wpływu i efektywnej perswazji przyszli sprzedawcy uczą się na specjalnie przygotowywanych kursach NLP (Neuro Lingwistyczne Programowanie), szkoleniach sprzedażowych czy wykładach na temat rozwijania relacji z klientem. Korzystanie z dobrodziejstw nauki i stosowanie laboratoryjnie wytwarzanych, syntetycznych feromonów, to przykład nowego podejścia do biznesu. Bardzo często po związki te zgłaszają się dyrektorzy firm bądź przedstawiciele handlowi, którzy, dzięki aplikacji feromonów, są pewniejsi osiągnięcia sukcesu w negocjacjach lub podpisania kontraktu.

Czy kierują się wynikami badań, w których udowodniono, że ludzie stosujący feromony odbierani są jako bardziej atrakcyjni, a otwartość klientów wzrasta aż o 22,6 procent? Czy powodem ich wyboru jest otwartość na nowe rozwiązania?
Jedno jest pewne. W świecie biznesu liczy się zysk. Jeśli skutecznym narzędziem do osiągnięcia tego zysku będą techniki psychologiczne bądź syntetycznie wytwarzane feromony, dlaczego z nich nie skorzystać?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!