Mercedes SLS AMG wszedł do sprzedaży

Wojciech Frelichowski
Jeśli ktoś ma zbędne 810 tys. zł to może sobie zafundować Mercedesa SLS AMG, hit tegorocznego salonu samochodowego we Frankfurcie. Dilerzy Mercedesa rozpoczęli przyjmowanie zamówień.

Mercedes-Benz SLS AMG prezentuje niemal purystyczne nadwozie, które skrywa lekką konstrukcję. To pierwszy samochód zaprojektowany samodzielnie od podstaw przez AMG, sportową markę Mercedesa. Zarazem jest to szczytowe osiągnięcie w ponad 40-letniej historii AMG.

Auto wyposażono w unikatowy pakiet rozwiązań technicznych: aluminiowe nadwozie typu spaceframe z drzwiami otwieranymi jak skrzydła, centralnie zamontowany silnik AMG V8 o pojemności 6,2 litra, mocy 571 KM, momencie obrotowym wynoszącym 650 niutonometrów i smarowaniem wymuszonym pompami.

Wśród głównych rozwiązań skutkujących podniesieniem mocy, wymienić można całkowicie nowy układ dolotowy, udoskonalony mechanizm rozrządu wraz z wałkami rozrządu o nowej geometrii oraz przekonstruowany układ wydechowy.

Z silnikiem współpracuje siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów. Przekładnia charakteryzuje się szybką zmianą przełożeń, bez straty dynamiki. Kierowca ma do dyspozycji cztery tryby pracy napędu, od komfortowego aż po wyczynowy, a także funkcję Race Start ("procedura startowa").

(fot. Fot. Daimler)

Tylne koła napędzane są za pośrednictwem lekkiego wału z włókna węglowego. Układ przeniesienia napędu montowany jest na tylnej osi ("transaxle"). Połączono go z blokiem silnika poprzez rurę reakcyjną, która dodatkowo usztywnia karoserię i zespół napędowy. Wał napędowy obraca się z prędkością równą obrotom silnika. Zalety tego rozwiązania oznaczają sztywne połączenie pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów, co skutkuje optymalnym wsparciem dla powstających sił i momentu obrotowego.

Rozkład obciążenia między oś przednią a tylną, wynoszący 47 do 53 procent i niski środek ciężkości dodatkowo podkreślają wyrafinowaną koncepcję supersportowego samochodu.

Według danych fabrycznych SLS AMG przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 3,8 sekundy, natomiast jego prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 317 km/h. Zużycie paliwa, wynoszące 13,2 litrów na 100 kilometrów (w cyklu mieszanym) jest jednym z najniższych w tej kategorii.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie