Jak już informowaliśmy, wszystkie formalności do ogłoszenia przetargu na budowę 24-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S11 ze Szczecinka do Bobolic są dopięte. Jest projekt, wojewoda wydał Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej, a po zatwierdzeniu przez rząd planu budowy dróg krajowych do roku 2033 i programu inwestycji dla tego odcinka przez ministra infrastruktury jest zapewnione finansowanie. Najdalej w styczniu należy spodziewać się rozpisania przetargu.
CZYTAJ TEŻ:
Jednym z kluczowych miejsc na tym odcinku S11 będzie MOP Wierzchowo, czyli miejsce obsługi pasażerów zlokalizowane mniej więcej na wysokości obecnego skrzyżowania drogi krajowej nr 11 na Spore i Brzeźno (S11 wytyczono w tym rejonie bardzo blisko DK11) . Kilkanaście kilometrów na północ od Szczecinka. To miejsce, w którym powstaną parkingi, sanitariaty, stacja paliw, lokale gastronomiczne, czasami hotele. MOP-y powstają zwykle parami, po obu stronach drogi, a ich lokalizacja zależy głównie od natężenia ruchu. Każdy MOP – także ten na S11 koło Szczecinka – po zaprojektowaniu podlega konsultacjom społecznym i zatwierdzeniu przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.
Ten etap już dawno za nami, tym większe zaskoczenie wzbudziła plotka, jakoby mieszkańcy okolic planowanego MOP kontestują jego lokalizację.
- Decyzje już dawno zapadły, ponad rok temu były ostatnie rozmowy o różnych rozwiązaniach na trasie przebiegu S11 w naszej gminie, ale nikt nie podnosił uwag co do MOP Wierzchowo –
mówi wójt gminy Szczecinek Ryszard Jasionas.
- Tym bardziej nic mi nie wiadomo, aby ktoś protestował w momencie, gdy inwestycja będzie się lada chwila rozpoczynała.
O żadnych obiekcjach nic nie wie także Mateusz Grzeszczuk, rzecznik prasowy GDDKiA w Szczecinie:
- Nic oficjalnie i nieoficjalnie nam na ten temat nie wiadomo –
mówi.
- W najbliższych tygodniach ogłosimy postępowanie przetargowe na budowę odcinka S11 z Bobolic do Szczecinka. Zgodnie z planami przejazd tym fragmentem ekspresówki będzie możliwa w roku 2026.
Tu dwa słowa o samych MOP na autostradach i ekspresówkach. Zgodnie z przepisami na drogach tego typu odległość między sąsiednimi MOP-ami nie może być mniejsza niż 15 kilometrów. Np. na 48-kilometrowym odcinku S11 Koszalin – Bobolice, którego budowa jest pod koniec 2022 roku zaawansowana w 70-80 procentach powstaną dwie pary MOP. Miejsca obsługi pasażerów dzieli się na trzy kategorie. Pierwszymi zarządza GDDKiA, pozostałe realizują prywatni inwestorzy wyłaniani w przetargach na swój rachunek i ryzyko opłacalności.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?