Mikołaj korzysta z internetu

Joanna Boroń, joanna.boron@mediaregionalne.pl
Według TNS OBOP w tym roku 15 proc. Polaków kupi prezenty przez internet.
Według TNS OBOP w tym roku 15 proc. Polaków kupi prezenty przez internet. Fot. stock
Ponad 5 milionów Polaków robi na co dzień zakupy w sklepach internetowych. Przed świętami zakupy bez wychodzenia z domu zrobią, też ci, którzy zwykle wybierają sklepy tradycyjne.

Dlaczego? Bo tak kupuje się wygodniej, szybciej i zwykle taniej. Ale uwaga: jeśli chcesz by Mikołaj zdążył z takim wybranym w Internecie prezentem nie zwlekaj z zamówieniem! Lada moment bowiem internetowi sprzedawcy i firmy kurierskie będą zawaleni zamówieniami.
Jak kupić bezpiecznie? Przede wszystkim wybieramy godne zaufania sklepy. Cenną wskazówką są tu komentarze wystawione przez internatów. Zwracajmy uwagę na ilość i treść negatywnych opinii.

Na stronie sklepu powinna widnieć dokładna informacja o sprzedawcy, towarze, jego cenie i kosztach dostarczenia przesyłki oraz drogach kontaktu ze sklepem. Brak takich informacji może niepokoić.

Nie zawsze znaczy dobrze. Są granice, poniżej których nie zejdzie żaden sprzedawca. Nadzwyczajna okazja oznacza zazwyczaj, że ktoś wciska nam podróbę lub towar niepełnowartościowy. Jeśli zdecydujemy się na konkretną rzecz warto jej cenę sprawdzić np. na stronie www.ceneo.pl lub www.skapiec.pl. To pozwoli nam zorientować się w cenie - ta znacząco odbiegająca od średniej powinna zapalić nam światełko alarmowe.

Nie wahajmy się otworzyć przesyłki w obecności kuriera. Jeśli towar będzie uszkodzony lub w paczce znajdzie się nie to co zamawialiśmy, musimy sporządzić potwierdzony przez kuriera protokół. To jedyny sposób na uniknięcie ewentualnych strat.

Co ważne towar zamówiony w sklepie internetowym (tylko, sklepie, a nie od prywatnej osoby z portalu aukcyjnego) możesz zwrócić w terminie do 10 dni. W tym czasie musisz powiadomić sprzedawcę na piśmie (mailem) o rezygnacji z zakupu.

Zwracany towar musi być oryginalnie zapakowany i nie może nosić śladów użytkowania. Zwracany sprzęt elektroniczny mógł być uruchamiany, ale wyłącznie w celu sprawdzenia.
Sklep internetowy przez dwa lata odpowiada za wady towaru, czyli jego niezgodność z umową. To świadczenie niezależne od gwarancji udzielonej przez producenta towaru.
Gdy towar jest wadliwy, możemy odwołać się do gwarancji bądź powołać się na niezgodność towaru z umową. W pierwszym wypadku roszczenia kierujemy do gwaranta - najczęściej jest to sprzedawca lub importer. W drugim przypadku - uwagi kierujemy do sprzedawcy, który musi przyjąć i rozpatrzyć naszą reklamację w ciągu dwóch tygodni od daty jej zgłoszenia. Sklep internetowy nie ma prawa zmusić klienta do skorzystania z gwarancji. Za wady towaru sprzedawca odpowiada przez 2 lata.

Decyzja o sposobie usunięcia wady należy do kupującego. On decyduje czy skorzysta z gwarancji czy powoła się na niezgodności towaru z umową.

GK24 znajdziesz także na

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

E
EJ TY

spadajztymspamem.org

w
www.AmberPlaza.pl Jewelery

www.AmberPlaza.pl Biżuteria srebrna z bursztynem

W
WWW.

idznamanhattankuptaniej.pl

k
kosz-alina

alleDROGO.pl

Dodaj ogłoszenie