Komisja ustaliła m.in., że inwestycje stanowią mniej niż połowę rocznego budżetu Zarządu Dróg.
- Powiat jest właścicielem 340 km dróg, a zajmowało się tym 15 osób, w tym 8 pracowników umysłowych. Te osoby miały w minionym roku tylko 17 zadań inwestycyjnych - mówi Stanisław Kossakowski, przewodniczący komisji. - Chodzi o efektywniejsze wykorzystanie środków - dodaje.
Starosta grajewski, Henryk Poślednik, mówi, że restrukturyzacji dokonano zwalniając z firmy dwie osoby. Zrealizowano też wniosek komisji rewizyjnej dotyczący braku celowości posiadania dużego budynku dla niewielu pracowników. Zostały bowiem podpisane umowy z nowym dzierżawcą cześci obiektu: Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Obiekt w Szczuczynie, gdzie mieścił się oddział Zarządu Dróg, postanowiono zaś sprzedać w drodze przetargu.
Sprawa Zarządu Dróg została też wywoływana na sesjach powiatowych. Jeden z radnych zarzucał, że powiat nie powinien finansować studiów podyplomowych o specjalności budowa mostów kierownikowi jednostki. Zdaniem Ryszarda Jaśkowskiego taka specjalność nie jest przydatna szefowi firmy w powiecie, gdzie nie buduje się mostów. Starosta odpowiada zaś, że finansowanie połowy kosztów studiów jest zasadne. Argumentuje, że robi się dużo inwestycji drogowych w powiecie, zaś o zdobyciu środków pozabudżetowych decydują dobrze wypełnione wnioski, co nie jest prostą sprawą. Poślednik dodaje, że posiadanie przez pracownika Zarządu Dróg uprawnień inspektora nadzoru powoduje oszczędności, gdyż nie trzeba zatrudniać osób z zewnątrz.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?