Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Multimedialne plany w Kołobrzegu. Gracze w Regionalnym Centrum Kultury

Krzysztof Marczyk
Krzysztof Marczyk
W Regionalnym Centrum Kultury w Kołobrzegu im. Z. Herberta rozpoczął się nowy sezon warsztatów dla wszystkich chętnych zainteresowanych tworzeniem gier komputerowych.

Na inauguracyjnym spotkaniu pojawiło się kilkanaście osób, nie tylko z Kołobrzegu, ale też z innych miejscowości, m.in. z Koszalina, czy Białogardu. Wszyscy zainteresowani byli tworzeniem gier i szeroko pojętą kulturą cyfrową. Zajęcia prowadził Adam Frankiewicz z RCK - reżyser teatralny, kompozytor, twórca multimedialny. W rocznym cyklu szkoleń Frankiewiczowi towarzyszyć będą doświadczeni twórcy gier wideo z całego kraju.

Zajęcia odbywać się będą w Regionalnym Centrum Kultury przy ul. Solnej 1 w Kołobrzegu we wtorki i czwartki o godz. 17.00. Wstęp wolny. Wiek nie ma znaczenia. Poszukiwane są chłonne, kreatywne umysły, niekoniecznie posiadające umiejętności programistyczne, czy plastyczne.

Uczestnicy spotkań w ciągu roku szkoleń planują stworzyć przynajmniej jedną grę komputerową. O tym, że jest to możliwe, młodzież w wieku 12-16 lat udowodniła przed rokiem, produkując od podstaw grę Pyxis. To niekomercyjny tytuł przeznaczony na minikonsolę Game Boy Classic lub Game Boy Color. W ramach zajęć uczyli się projektowania 2D i 3D, oraz pracy w prostych i zaawansowanych środowiskach. Grupa będzie tworzyć w takich darmowych programach jak GDevelop, MagicaVoxel, Unity, LibreSprite, czy w nieśmiertelnym Blenderze.

- Tworzenie gier komputerowych to wspaniała sprawa, bo łączy wiele dziedzin i dyscyplin - mówi Adam Frankiewicz. - Jedna osoba może świetnie czuć się w pisaniu kodu, a inna w tworzeniu rysunków, projektów postaci, więc może sprawdzić się w tzw. concept artach. Jeśli ktoś lubi tworzyć muzykę, czy w ogóle pasjonuje się miksowaniem dźwięku, też będzie niezwykle przydatny. Swoich sił spróbować mogą osoby pomysłowe, nawet jeśli bez zdolności artystycznych, ale mające np. dryg do wprowadzania nietuzinkowych rozwiązań, czy potrafiących dobrze organizować pracę. Burza mózgów, wymiana informacji, współpraca ludzi z różnych dziedzin, by na koniec wyszło z tego coś kreatywnego, skłaniającego do myślenia, to cel, który nam przyświeca - podsumowuje organizator.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak Disney wzbogacił przez lata swoje portfolio?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera