Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nabłyszczamy lakier zimą

Wojciech Frelichowski
Fot. Kamil Nagórek
Zima to ciężki okres dla samochodu. Mróz, śnieg i lód szczególnie dają się we znaki powłoce lakieru. Specjaliści z firmy Multichem radzą, jak można zadbać o lakier podczas zimy.

Według fachowców idealnych środków, które mogłyby zabezpieczyć lakier na całą zimę nie ma. Jednak regularna kosmetyka karoserii daje nam gwarancję, że wygląd powłoki lakieru będzie przyzwoity.

Przygotowanie powłoki samochodu do zimy można podzielić na kilka etapów. Na początek doradzamy przegląd karoserii i bardzo dokładne oczyszczenie z zabrudzeń, starych powłok wosków, smoły czy asfaltu.

Możemy tego dokonać używając specjalnych zmywaczy. Są to płyny nieszkodliwe dla lakieru, przy czym świetnie radzą sobie z większością zanieczyszczeń. Nanosimy zmywacz na powierzchnię (czy to przy użyciu atomizera czy zwilżonej szmatki), pozostawiamy na chwilę, aby środek rozpuścił zabrudzenia, po czym czystą szmatką usuwamy go z powierzchni.

Na tym etapie możemy już sami stwierdzić, bez fachowej wiedzy, jaki jest stan lakieru na samochodzie. Czy zauważyliśmy jakieś ubytki na lakierze, czy tylko nasz lakier stracił dawny blask.

Walka z korozją

Jeżeli zauważymy ogniska korozji lub ubytki lakieru powinniśmy je zabezpieczyć i zatrzymać korozję. Przy większych uszkodzeniach polecamy wizytę u profesjonalisty, przy drobnych rysach możemy je samodzielnie usunąć.

Jeśli zarysowania nie są zbyt głębokie powinno wystarczyć wypolerowanie pastą polerską Easy marki Profix. Ziarno, z jakiego składa się pasta w czasie polerowania ulega samoczynnemu ścieraniu. Oznacza to, że na początku naszej pracy usuwa największe zarysowania, a w miarę postępu prac nadaje lakierowi coraz większy połysk.

Polerowanie woskiem

Końcowy zabieg zabezpieczający naszą powłokę to woskowanie. To dzięki niemu kolor lakieru nabiera głębi, uzyskuje połysk i staje się odporny na zabrudzenia. Do powierzchni lakieru pokrytej woskiem zanieczyszczenia nie przylegają w tak łatwy sposób, dzięki czemu auto może pozostać czyste przez dłuższy czas. Łatwiejsze i szybsze jest też mycie karoserii.

W pierwszym etapie nakładamy na całą powierzchnię przy pomocy delikatnej flaneli, odrobinę mleczka polerskiego Profix - Sealing Wax 4. Następnie pozwalamy mu wyschnąć na powierzchni, a w kolejnym kroku przy pomocy takiej samej flaneli wycieramy powierzchnię usuwając resztki wosku.

Zabieg ten należy powtórzyć raz lub kilka razy podczas zimy, ponieważ trwałość takiego zabezpieczenia związana jest z warunkami pogodowymi oraz z tym jak często korzystamy z samochodu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!