Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Największy Dreamliner wchodzi do służby LOT-u

Kazimierz Sikorski AIP
LOT posiada we flocie osiem Dreamlinerów B787-8, obsługują one połączenia dalekodystansowe: do Nowego Jorku (JFK), Newark, Chicago, Los Angeles, Toronto, Seulu, Tokio i Pekinu.
LOT posiada we flocie osiem Dreamlinerów B787-8, obsługują one połączenia dalekodystansowe: do Nowego Jorku (JFK), Newark, Chicago, Los Angeles, Toronto, Seulu, Tokio i Pekinu. Łukasz Kowalski
Ma prawie 63 metry długości, jest o ponad sześć metrów dłuższy od każdego z ośmiu 787-8 używanych dotychczas przez polskiego przewoźnika narodowego i zabiera na pokład 294 pasażerów. To o 42 więcej niż mniejsza wersja 787-8, co oznacza, że Dreamliner 787-9, który wchodzi właśnie do służby Polskich Linii Lotniczych LOT zabierze o jedną piątą pasażerów więcej.

Pierwszy rejs największego dotychczas samolotu we flocie LOT-u z Everett obok Seattle w stanie Waszyngton, gdzie powstają te maszyny trwał 9 godz. 20 minut, do pokonania było prawie 10 tys. km. Pierwszy z B787-9 wykorzystywany zostanie jeszcze w tym miesiącu na trasie do Toronto, a od kwietnia do Chicago.

Na jednej maszynie tej serii LOT nie kończy, bo dostawy drugiego i trzeciego zaplanowano na kwiecień i czerwiec br. Wtedy większe Dreamlinery będą obsługiwać - poza Chicago i Toronto - również trasy do Nowego Jorku i sporadycznie do Seulu. Ostatni z tego kontraktu zostanie dostarczony dla LOT-u na początku roku 2019. Wtedy we flocie polskiego przewoźnika będzie 12 Dreamlinerów.

W nowych Dreamlinerach pasażerowie mogą podróżować w trzech klasach. Do dyspozycji będą: 24 fotele w klasie biznes, które rozkładają się do płaskiego łóżka (o sześć więcej niż w mniejszej wersji), 21 w ekonomicznej premium – ze zwiększonym odstępem między nimi, 249 foteli w ekonomicznej (o 36 więcej niż w B787-8), z których każdy jest wyposażony w większy niż dotychczas indywidualny monitor rozrywki pokładowej.

-Jestem przekonany, że B787-9 otworzą dla nas nowy etap w historii poprzez znaczące zwiększenie liczby oferowanych miejsc na istniejących, najbardziej popularnych trasach. „Dziewiątka” świetnie sprawdzi się na flagowych trasach do Chicago, Nowego Jorku i wybranych kierunkach w Azji. Dzięki niemu będziemy też otwierać zupełnie nowe połączenia, nadal poprawiać rentowność i dążyć do pozycji lidera na rynku Europy Środkowo-Wschodniej” – mówił Rafał Milczarski, Prezes LOT.

-Jesteśmy dumni, że mogliśmy dostarczyć LOT-owi, z którym łączy nas wieloletnia dobra współpraca, pierwszego z zamówionych B787-9. Samolot, który przyleciał dziś do Warszawy, uzupełni dotyczasową flotę Dreamlinerów LOT-u, poprawiając efektywność operacyjną przewoźnika i i umożliwiając rozwój mu dalszy siatki połączeń. Dziękuję LOT-owi z zaufanie do naszych samolotów” – podkreślał Monty Oliver, wiceprezes Boeinga odpowiedzialny m.in. za rynek europejski.

-ACG z przyjemnością dostarcza pierwszego Dreamlinear 787-9 do użytku z LOT-u, jedną z wiodących międzynarodowych linii lotniczych w Europie. Doceniamy możliwość współpracy z polskim przewoźnikiem w zakresie rozbudowy floty o większy wariant Dreamlinera. Życzymy przewoźnikowi sukcesów i dalszej ekspansji " - dodawał Khanh T. Tran, dyrektor generalny ACG.

W Dreamlinerze wszystkie fotele są wyposażone w gniazdko elektryczne, port USB i zaawansowany system rozrywki pokładowej. Dla pasażerów podróżujących w klasie biznes mniej wygodne monitory chowane w podłokietnikach foteli zamieniono na ekrany zawieszone na przedniej ścianie kabiny. Do tego B787-9 wyposażono w dodatkową toaletę przeznaczoną specjalnie dla pasażerów podróżujących w klasie ekonomicznej premium.

Nowy Dreamliner zabierze nie tylko więcej pasażerów, ale też ładunków cargo. W „dziewiątce” przestrzeń transportowa w luku bagażowym urosła ze 115 do 140 metrów sześciennych.

Przeczytaj koniecznie!

Nowy samolot został wyposażony w silniki Rolls-Royce’a Trent TEN nowej generacji. Z analiz Boeinga wynika, że, B787-9 zużywa mniej paliwa w przeliczeniu na pasażera, jest więc oszczędniejszy i bardziej ekologiczny. Zasięg nowego samolotu 787-9 w wersji dla LOT-u to ponad 13 350 km, czyli o ok. 700 km więcej od wersji 787-8.

Ponad 50 proc. masy samolotu i 80 proc. objętości materiałów struktury stanowią kompozyty, czyli tworzywa sztuczne wzmocnione włóknem węglowym. To materiał bardziej wytrzymały, za to lżejszy od aluminium, co oznacza mniejszą masę samolotu, wydłużenie jego zasięgu i obniżenie spalania paliwa.

Kompozytowa konstrukcja kadłuba umożliwia utrzymywanie wyższego ciśnienia w kabinie, przez co łatwiej jest kontrolować temperaturę i wilgotność powietrza. To dlatego Dreamliner oferuje nieporównywalnie wyższy komfort niż konkurencyjne maszyny z tego segmentu dostępne na rynku.

-LOT jest pierwszą linią lotniczą w Europie, której flota dalekiego zasięgu w całości opiera się na Dreamlinerach. To wciąż technologicznie najbardziej zaawansowany samolot świata. Żaden inny egzemplarz w tej klasie nie daje pasażerom tak wysokiego komfortu podróży. Dreamliner jest dla nas motorem jeszcze szybszego rozwoju – dodaje prezes Rafał Milczarski.

LOT posiada we flocie osiem Dreamlinerów B787-8, obsługują one połączenia dalekodystansowe: do Nowego Jorku (JFK), Newark, Chicago, Los Angeles, Toronto, Seulu, Tokio i Pekinu. Od końca kwietnia polecą z Rzeszowa do Newark, a od maja z Warszawy do Singapuru oraz z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago .

To ważne!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Największy Dreamliner wchodzi do służby LOT-u - Strefa Biznesu