Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Następny krok na trasie S6

Marzena Sutryk
Wizualizacja jednego z odcinków S6 - to akurat odcinek Ustronie Morskie - Koszalin; o długości 24,2 km., wartość podpisanego kontraktu wynosi 436, 8 mln zł.
Wizualizacja jednego z odcinków S6 - to akurat odcinek Ustronie Morskie - Koszalin; o długości 24,2 km., wartość podpisanego kontraktu wynosi 436, 8 mln zł. GDDKiA
Wojewoda zachodniopomorski Piotr Jania podpisał decyzję zezwalającą na budowę obwodnicy Koszalina i Sianowa w ramach S-6.

Decyzja dotyczy obwodnicy wraz z odcinkiem S-11 od węzła Bielice do węzła Koszalin Zachód. To kolejny krok formalny, który jest wymagany przy realizacji inwestycji drogowej na taką skalę. Inwestycja realizowana jest przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, która wystąpiła z wnioskiem o pozwolenie. Wojewoda nadał decyzji rygor natychmiastowej wykonalności.

„Niezwłoczne przystąpienie do inwestycji pozwoli zrealizować ją w latach 2015-2018 oraz umożliwi osiągnięcie w najkrótszym czasie jej podstawowego celu, jakim jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, prowadzącego przez miasta Koszalin i Sianów” - czytamy w uzasadnieniu.

Obwodnica Koszalina i Sianowa o długości 20,12 km powinna zostać oddana do ruchu w drugiej połowie 2018 roku. Droga wyprowadzi z Koszalina ruch tranzytowy w ciągu drogi krajowej nr 6. Będzie miała parametry dwujezdniowej drogi ekspresowej.

W ramach inwestycji powstanie pięć węzłów drogowych, wiadukty, mosty, przejścia dla zwierząt. Obwodnica jest kontynuacją odcinków drogi S6 od Goleniowa do Koszalina o łącznej długości niemal 120 km, dla których podpisano już umowy na realizację.

Przypomnijmy, 7 grudnia otwarto oferty. Teraz trwa ich sprawdzanie. Łącznie wpłynęło osiem ofert - najniższą cenę, tj. ponad 645,5 mln złotych - zaoferowało konsorcjum firm PORR Polska Infrastructure S.A. i POLBUD-POMORZE Sp. z o. o. Podpisanie umowy z wybranym wykonawcą jest przewidziane w styczniu. - Termin zależy oczywiście od przebiegu procedury - mówi Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA, który prowadzi inwestycję.

Droga S6, o której realizację zabiegaliśmy z naszymi Czytelnikami, łączy największe miasta Polski północnej: Szczecin, Gdańsk, Gdynię, Słupsk, Koszalin. Stanowi połączenie drogowe polskich portów morskich, od Świnoujścia i Szczecina, do portów Trójmiasta. Od niej odchodzą na północ drogi obsługujące tereny turystyczne. Stanowi ona także część korytarza transportowego, łączącego obwód Kaliningradzki z Europą Zachodnią oraz połączenie na Litwę - do Kowna i Wilna. Całość ma być gotowa do 2020.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!