Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowa seria Volkswagena Transportera

Wojciech Frelichowski
Przed paroma miesiącami Volkswagen świętował wyprodukowanie milionowego egzemplarza Transportera T5. Na rozpoczynającym się 17 września salonie samochodowym we Frankfurcie niemiecki koncern zaprezentuje kolejną generację Transportera.

Wraz z nowym modelem zadebiutują również nowe wersje tego auta, czyli Caravelle, Multivan i California. Nadwozie odzwierciedla teraz nową stylistykę Volkswagena. Widać to przede wszystkim w przedniej części samochodu. Nową generację można poznać między innymi po jej całkowicie zmodyfikowanym przodzie. Poprzeczne listwy w osłonie chłodnicy są czarne.

W przypadku Transportera (furgon, kombi, skrzyniowy), Caravelle Trendline i California Beach są matowe. W Caravelle Comfortline, Multivan (jako van rodzinny i biznesowy) i California Comfortline (kamper) listwy te są błyszczące i posiadają chromowany pasek. Górny z tych pasków jest przedłużony aż do reflektorów, które również otrzymały nowy kształt.

(fot. Fot. Volkswagen)

Także wnętrze samochodów z tej serii zostało poddane modyfikacjom. Zegary są podświetlone na biało (były na niebiesko) i otoczone chromowanym pierścieniem. Seryjnie każdy model wyposażony jest w nową generację wskaźnika optymalnego biegu. Zaktualizowano też systemy audio i nawigacji. Najbardziej rozbudowany system RNS 510 posiada ekran dotykowy i nawigację z twardym dyskiem. Interface USB Media-IN pozwala na podłączenie odtwarzaczy MP3. Nowością są elementy obsługowe półautomatycznej i automatycznej klimatyzacji oraz trójramienne kierownice.

Duży skok nastąpił także pod względem technicznym. M.in. po raz pierwszy na świecie w tej klasie samochodów montowana jest opcjonalnie siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa przekładnia DSG. Również jako opcja dostępny jest nowy, sterowany elektronicznie napęd na wszystkie koła 4Motion ze sprzęgłem typu Haldex czwartej generacji.
Zmodernizowano silniki wysokoprężne, w których system wtrysku paliwa oparty na pompowtryskiwaczach zastąpiono nowocześniejszym i cichszym układem common rail. W ofercie są jednostki TDI (1.968 cm3) o mocy 84 KM, 102 KM, 140 KM i 180 KM. W wersjach do 140 KM siłę ciągu gwarantuje turbosprężarka ze zmienną geometrią turbiny. W najmocniejszej wersji 180 KM Volkswagen zastosował regulowane dwustopniowo doładowanie biturbo. Taka forma doładowania została po raz pierwszy wykorzystana w tym zakresie mocy silników Diesla w samochodach koncernu Volkswagen.

Według producenta największą redukcję spalania osiągnięto przy zastosowanej, pierwszy raz w samochodzie dostawczym, vanie lub kamperze, 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej DSG: w porównaniu z poprzednim modelem z 6-biegową skrzynią automatyczną zużycie w wersji 180 KM jest mniejsze o 1,9 litra.
Średnio we wszystkich wariantach emisje dwutlenku węgla i zużycie paliwa zmniejszyły się w porównaniu z poprzednimi modelami o dziesięć procent. Dla Transportera z manualną skrzynią biegów, napędem na przednią oś i krótkim rozstawem osi spalanie i emisje CO2 wynoszą od 7,2 litra i 190 g/km CO2 (84 KM i 102 KM) do 7,5 litra i 197 g/km CO2 (180 KM), czyli o 0,9 litra mniej, niż wcześniej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!