Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe narzędzia w służbie przedsiębiorcy

Joanna Boroń
Dziś by osiągnąć sukces nie wystarczy być dobrym w swojej branży, nie wystarczy wiedza specjalistyczna i osobiste zaangażowanie. Przedsiębiorca, który prowadzi małą - często jednoosobową firmę - musi być specjalistą od "wszystkiego".

W naszych czasach w skutecznym prowadzeniu firmy nieoceniona jest zwłaszcza rola wirtualnych narzędzi, takich jak media społecznościowe.

Stylistka Marta Waluk od 4 lat prowadzi jednoosobową firmę, która zajmuje się modą (kształtowanie wizerunku, warsztaty, pomoc w zakupach): - Początek prowadzenia działalności nie należy do łatwych, pojawiają się koszty, natomiast firma jest w początkowej fazie rozwoju oraz promocji co wiąże się ze stosunkowo niskim dochodem. Prowadzenie działalności gospodarczej to nowe doświadczenie oraz ciągła nauka. Zarówno w kwestii pozyskiwania klientów, współpracy z partnerami biznesowymi czy też z samą promocja firmy.

- Przez pierwsze 4 lata swojej działalności napotkałam na swojej drodze wiele przeszkód, ale dzięki temu pozyskałam doświadczenie i wiedzę. Wiem jak działać i jak osiągać dobre rezultaty. Oczywiście jestem tego zdania, że każdy dzień to nowa nauka, nowe doświadczenie, ale dotychczasowy bagaż doświadczeń jest bardzo przydatny - opowiada. - Już wiem, na jaki rodzaj promocji powinnam nałożyć największy nacisk, do jakich Klientów powinnam docierać i w jaki sposób tworzyć i urozmaicać swoją ofertę. Wiem także, że rynek się otwiera oraz ewoluuje, w związku z tym, tak jak z trendami w modzie, muszę być na bieżąco także w kwestii promocji swojej marki osobistej, czyli mojej firmy. Wiele się nauczyłam, ale i wiele nauki przede mną.

Robert Olejniczak, który prowadzi restauracje Park Caffe, w branży pracuje od dawna. Jednak dopiero od niedawna próbuje w promowaniu lokalu aktywnie korzystać z mediów społecznościowych - odkrywa na własną rękę możliwości Facebooka, czy Instagrama. - I obserwuję z uwagą, jak te moje działania przekładają się na wizerunek lokalu oraz oczywiście liczbę gości - zdradza. - Przyznaję, że działam metodą prób i błędów. Myślę o tym, kim są moi klienci obecni i ci potencjalni. Staram się promocje w mediach budować tak by do nich trafić. To trochę tak, jak z układaniem menu, ale to pozostawiam swojemu utalentowanemu szefowi kuchni.

Właśnie dla takich osób PKO Bank Polski przygotował bezpłatne szkolenie "Dzień Dobry Biznes", które odbędzie się w najbliższą środę (4 października) w Hotelu Verde w Mścicach. Spotkanie podzielone będzie na trzy części tematyczne, a każdą z nich poprowadzą specjaliści m.in. w dziedzinie komunikacji i marketingu internetowego, ekonomiści, przedstawiciele wiodących na rynku przedsiębiorstw oraz eksperci PKO Banku Polskiego. Tematy warsztatów to: "Marketing za zero złotych", czyli jak trafić w dobrą grupę odbiorców, budować zasięg i przywiązanie do marki "Networking w biznesie: budowanie dobrych relacji" oraz "Myśl jak klient - cykl zakupowy".

Popularne na gk24:

Gk24.pl

Zachęcamy również do korzystania z prenumeraty cyfrowej Głosu Koszalińskiego

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty