Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowości pod maską jetty

(jak)
Dostępne są dwie nowe wersje silnikowe volkswagena jetta. Jednostka benzynowa ma pojemność 1,4 litra, a diesel z nowatorską technologią wtrysku paliwa 2,0 litra.

Na razie oba silniki dostępne są na rynku niemieckim, ale zapewne szybko pojawią się na innych rynkach.
Benzynowa jednostka należy do nowej rodziny silników TSI, wywodzącej się z technologii FSI. Zmiana polega na dodaniu dwóch turbosprężarek, z których jedna działa przy małych prędkościach, druga włącza się przy większych. Mimo skromnej pojemności 1,4 litra, moc silnika TSI jest porównywalna nawet do jednostek dwulitrowych i większych. Słabsza odmiana tego silnika osiąga moc 140 KM, mocniejsza aż 170 KM. Zużycie paliwa osiągane przez jettę wyposażoną w taki silnik jest przy tym umiarkowane. Wynosi ono odpowiednio 7,1 oraz 7,3 litra benzyny na 100 kilometrów.
Nowy, dwulitrowy silnik 2,0 TDI wyposażono w piezowtryskiwarki. Dzięki zastosowaniu nowej technologii kontrolowany jest wtrysk paliwa, a tym samym zużycie paliwa. Zwiększona została również moc do 170 KM oraz moment obrotowy do 350 Nm. Dwulitrowy silnik jest obecnie najmocniejszą czterocylindrową jednostką TDI w ofercie Volkswagena.
Volkswagen zwiększa ponadto gamę jednostek współpracujących z automatycznymi przekładniami. Oba silniki 1,6 l i dwulitrowy FSI dostępne są z sześciostopniową skrzynią Tiptronic. Mocniejszy TSI, dwulitrowy T-FSI oraz silniki TDI mogą zostać połączone z bezstopniową przekładnią DSG.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!