Na razie oba silniki dostępne są na rynku niemieckim, ale zapewne szybko pojawią się na innych rynkach.
Benzynowa jednostka należy do nowej rodziny silników TSI, wywodzącej się z technologii FSI. Zmiana polega na dodaniu dwóch turbosprężarek, z których jedna działa przy małych prędkościach, druga włącza się przy większych. Mimo skromnej pojemności 1,4 litra, moc silnika TSI jest porównywalna nawet do jednostek dwulitrowych i większych. Słabsza odmiana tego silnika osiąga moc 140 KM, mocniejsza aż 170 KM. Zużycie paliwa osiągane przez jettę wyposażoną w taki silnik jest przy tym umiarkowane. Wynosi ono odpowiednio 7,1 oraz 7,3 litra benzyny na 100 kilometrów.
Nowy, dwulitrowy silnik 2,0 TDI wyposażono w piezowtryskiwarki. Dzięki zastosowaniu nowej technologii kontrolowany jest wtrysk paliwa, a tym samym zużycie paliwa. Zwiększona została również moc do 170 KM oraz moment obrotowy do 350 Nm. Dwulitrowy silnik jest obecnie najmocniejszą czterocylindrową jednostką TDI w ofercie Volkswagena.
Volkswagen zwiększa ponadto gamę jednostek współpracujących z automatycznymi przekładniami. Oba silniki 1,6 l i dwulitrowy FSI dostępne są z sześciostopniową skrzynią Tiptronic. Mocniejszy TSI, dwulitrowy T-FSI oraz silniki TDI mogą zostać połączone z bezstopniową przekładnią DSG.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?