Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy biletomat MZK Koszalin ma kaprysy. Jak jest problem - dzwoń na 801 789 405

Marzena Sutryk
Marzena Sutryk
W biletomatach stacjonarnych można kupić każdy rodzaj biletu MZK, także miesięczny; w tych w autobusach będzie można kupić wyłącznie bilety jednorazowe oraz czasowe. Ważne - w obu płacimy kartą albo telefonem, nie można w nich płacić gotówką
W biletomatach stacjonarnych można kupić każdy rodzaj biletu MZK, także miesięczny; w tych w autobusach będzie można kupić wyłącznie bilety jednorazowe oraz czasowe. Ważne - w obu płacimy kartą albo telefonem, nie można w nich płacić gotówką Radek Koleśnik
W Koszalinie trwa montaż biletomatów stacjonarnych. Pierwsze mobilne biletomaty zostały też zamontowane w autobusach - na dziś są planowane testy. Tymczasem pasażerowie skarżą się, że urządzenie zamontowane na terenie centrum przesiadkowego MZK nie działa, jak należy.

- Lepiej nie kupować w nim biletu, bo ich nie drukuje, nie wydaje papieru, tylko połyka pieniądze. Ktoś kupował bilet miesięczny, zapłacił kartą, biletomat pieniądze pożarł, ale biletu też nie wydał. Ktoś inny miał problemy, żeby kupić miesięczny ulgowy - słyszymy kolejne komentarze.

W Miejskim Zakładzie Komunikacji słyszymy z kolei, że... dotarł do nich tylko jeden sygnał dotyczący problemów z biletomatem.

Centrum przesiadkowe przy ul. Wąwozowej, a wraz z nim biletomat, działa od dwóch tygodni.

- Otrzymaliśmy raport od operatora, który obsługuje ten oraz pozostałe biletomaty - mówi Andrzej Bacławski, prezes MZK w Koszalinie. - Wynika z niego, że od początku jego funkcjonowania doszło do 580 operacji sprzedaży biletów. Tyle było transakcji. W raporcie są też informacje o błędach, które zostaną dokładnie przeanalizowane, czy dotyczą także pobrania pieniędzy bez wydania biletu. Jeżeli takie operacje zostaną stwierdzone, wówczas nastąpi zwrot pieniędzy na rzecz konkretnego klienta.

Jeszcze w środę biletomat był sprawdzany przez serwisanta. - Serwisat dokonał 11 wydruków serii biletów i wszystko odbyło się z powodzeniem - powiedziała nam Anna Wolny, kierownik Działu Organizacji Przewozów MZK. - Osobiście także kilka razy korzystałam z tego urządzenia i nie było z tym problemów, biletomat drukował bilety.

W MZK zwracają też uwagę na to, by każdy, kto korzysta z biletomatu, uważnie stosował instrukcję obsługi. Natomiast jeżeli zdarza się jakiś problem techniczny, to najlepiej od razu dzwonić do operatora (numer jest na urządzeniu - reklamacja to 801 789 405 albo pomoc techniczna 661 010 874).

- Można też zgłosić problem do pobliskiego sklepu na stacji paliw MZK albo bezpośrednio do nas - dodaje Anna Wolny.

Przypomnijmy, urządzenia pojawią się dodatkowo przy ul. Morskiej, św. Wojciecha, Wańkowicza, na os. Bukowym, przy ul. Łużyckiej, koło cmentarza, przy ratuszu, koło dworca PKP, przy ul. Clausiusa.

Biletomaty będą także działać we wszystkich autobusach MZK. Najpewniej do końca roku. Na początek zamontowano 15 urządzeń w autobusach; dziś będą prowadzone testy. Jeżeli wszystko pójdzie dobrze, wówczas będą one udostępnione dla pasażerów.

Zobacz także: Otwarcie centrum przesiadkowego w Koszalinie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo