Miłośnicy nowoczesnego designu i motoryzacyjnej elegancji, którzy spotkali się w salonie w Starych Bielicach, z uznaniem kiwali głowami, podziwiając luksusowego mercedesa. Producent reklamuje ten pojazd jako aspirujący do miana najlepszego samochodu na świecie. Slogany reklamowe są zawsze przesadzone, ale w tym przypadku przesady jest tylko trochę.
Około 100 lat po wprowadzeniu elektrycznego oświetlenia w samochodach, Mercedes-Benz przechodzi całkowicie na technologię LED.
Nowa klasa S to pierwszy na świecie samochód, którego karoserię i wnętrze pozbawiono choćby jednej żarówki. Z myślą o innych uczestnikach ruchu, po raz pierwszy w historii intensywność świateł hamowania maleje nocą lub podczas jazdy w korku. Drogę, samochód, wnętrze i bagażnik oświetla blisko 500 diod LED.
W pierwszym roku produkcji klasa S będzie oferowana w dwóch wersjach hybrydowych, z jednym silnikiem benzynowym oraz z jednym turbodieslem do wyboru: S 400 HYBRID, S 300 BlueTEC HYBRID, S 500 oraz S 350 BlueTEC. Wszystkie odmiany zapewniają najlepszą wydajność przy zużyciu paliwa nawet o 20 proc. niższym od poprzedników i spełniają normę emisji spalin Euro VI.
Nowa klasa S to pierwszy na świecie samochód zdolny z wyprzedzeniem wykrywać niedoskonałości nawierzchni. Jeśli system Road Surface Scan zauważy nierówności z pomocą kamery, auto natychmiast dobierze ustawienia tłumienia do sytuacji na drodze. Innowacyjny system zawieszenia dostępny jest jako opcja dla modeli z jednostkami 8-cylindrowymi.
Mercedes-Benz poszerzył zakres ochrony systemu bezpieczeństwa dla pasażerów tylnego rzędu siedzeń, stosując aktywne klamry, beltbagi - pasy z poduszkami powietrznymi oraz poduszkę siedziska (cushionbag).
Cena tego modelu zaczyna się od ok. 80 tysięcy euro. Górnej granicy praktycznie nie ma...
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?