Nowy Opel Astra będzie produkowany w Gliwicach

Wojciech Frelichowski
Hitem Opla podczas tegorocznego salonu samochodowego we Frankfurcie była nowa Astra. Auto jest mieszanką sportowego wyglądu i innowacyjnych technologii z dodatkiem szerokiej gamy ekologicznych silników.

Projektanci poddali nową filozofię Opla interpretacji odpowiadającej klasie kompakt, wykorzystując elementy stylistyki takie jak skrzydło i ostrze wprowadzone po raz pierwszy w modelu Insignia. Łagodnie płynąca sylwetka łączy potężnie zarysowane linie boczne z wyraźnym tyłem, co sprawia, że pojazd wygląda sportowo, a jednocześnie elegancko. Z przodu, Astra nowej generacji na nowo interpretuje wygląd przedniej maski Opla, wykorzystując niewielki grill górny do osadzenia nowego logo Opla, a jednocześnie podkreślając większy, bardziej wyraźny dolny wlot powietrza, co stwarza wrażenie bardziej sportowego wyglądu.

Nowy Opel Astra będzie produkowany w Gliwicach
Fot. Opel

(fot. Fot. Opel)

Charakterystyczne elementy wnętrza to szeroko i dokładnie zarysowane linie. Projektantom wnętrza udaje się je uzyskać między innymi dzięki stworzeniu wyraźnych, dynamicznych kształtów inteligentnie wykorzystujących zastosowane materiały.

Również w kabinie wykorzystano powracające motywy skrzydła i ostrza. W tej wersji motyw ostrza wyrażony został w detalach takich, jak kształt klamek, wykończenie dźwigni zmiany biegów i kierownicy. Motyw skrzydła jest natychmiast zauważalny w ciepłej desce rozdzielczej "obejmującej" siedzące na przednich miejscach osoby.

Osiem silników

Nowy Opel Astra będzie produkowany w Gliwicach
Fot. Opel

(fot. Fot. Opel)

Nowa Astra pojawi się z ośmioma silnikami o mocy od 95 KM do 180 KM, doskonale ilustrując filozofię marki, zmierzającą do zapewnienia klientom przystępnych cenowo, ekonomicznych, a przy tym wspaniałych w użytkowaniu pojazdów. Nowa Astra została nieco powiększona, aby zapewnić przestronniejsze wnętrze, a jednocześnie przynieść korzyści płynące z ulepszonej konstrukcji, pozwalającej na redukcję zużycia paliwa i poprawę osiągów.

Linia jednostek napędowych Astry, wyposażonej w manualną skrzynię biegów, gwarantuje imponujące osiągi i ogólną redukcję zużycia paliwa i emisji CO2 o ponad 12 procent w porównaniu z obecną generacją. Średnie zużycie paliwa czterech silników wysokoprężnych o mocy od 95 KM do 160 KM, mających stanowić prawie połowę jednostek napędowych nowej Astry sprzedawanej w Europie w chwili premiery, wynosi zaledwie 4,6 l/100 km.

Średnie zużycie paliwa silników benzynowych wynosi zaledwie 6,1 l/100 km. W ramach kontynuacji strategii redukcji, Opel wprowadza nowy silnik benzynowy 1,4 Turbo o mocy 140 KM, który zastąpi obecny silnik 1,8 litra, co pozwoli na zredukowanie zużycia paliwa o blisko 18 procent.

Zawieszenie w nowym wydaniu

(fot. Fot. Opel)

Zawieszenie Opla Astry zostało zaprojektowane jako system mechatroniczny o funkcjach mechanicznych zintegrowanych z elektronicznym systemem kontroli. Przednie zawieszenie opiera się na sprawdzonym układzie McPersona podczas gdy z tyłu, inżynierowie Opla z Russelsheim, jako pierwsi na świecie, zastosowali unikalną kombinację osi na wahaczach z drążkiem Watta.

Astra bardzo dużo zyskała na zastosowaniu takiego rozwiązania. Dzięki niewielkim rozmiarom, wadze i wydajności zespolonego systemu wahaczy, inżynierowie w sprytny sposób zdołali zabudować drążek Watt'a. Takie rozwiązanie zapewnia większą stabilność boczną tylnego zawieszenia podczas pokonywania zakrętów. Czyni to także samochód bardziej zwrotnym i dynamicznym, jednocześnie nie obniżając stabilności i komfortu prowadzenia.

System adaptacyjnego zawieszenia FlexRide oferuje dodatkowe opcje trybu jazdy oraz ich dostosowanie do potrzeb użytkownika. Jak w przypadku Insigni, Astra może być opcjonalnie wyposażona w elektroniczny system kontroli trakcji FlexRide, prawdziwa rzadkość w tej klasie samochodów. W systemie tym kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy - standardowy, sportowy oraz komfortowy, w każdym z nich układ elektroniczny automatycznie dostosowuje parametry zawieszenia do stylu jazdy i prędkości z jaką samochód pokonuje zakręty.

Nowy Opel Astra będzie produkowany w Gliwicach. Do sprzedaży wejdzie pod koniec tego roku.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie