W ostatnim czasie oszuści zadzwonili do wybranego sklepu i - podając się za serwisanta terminalu płatniczego - informowali obsługę, że generuje on nieprawidłowe kody doładowujące. W celu naprawy rzekomego błędu oszust polecał obsłudze sklepu wydrukowanie kodów doładowujących „Pay-SafeCard”, a następnie przekazanie ich dzwoniącemu w celu naprawy urządzenia.
W tym momencie kontakt z rzekomym serwisantem się kończył. - Kiedy obsługa sklepu orientowała się, że coś jest nie tak, dzwoniła na infolinię prawdziwego serwisu, gdzie uzyskiwała informacje, że sklep padł ofiarą oszusta, a zdobyty kod został już realizowany przez przeprowadzenie transakcji internetowej - opowiada nam sierż. Agnieszka Łukaszek z policji w Sławnie. W taki właśnie sposób na terenie Wrześnicy oszust wprowadził w błąd pracownicę sklepu, wyłudzając od niej kody na łączną kwotę 1750 złotych.
Policja apeluje do wszystkich mieszkańców o zachowanie szczególnej ostrożności, wykonując transakcje przez internet. Oszuści usypiają naszą czujność.
Zobacz także: Magazyn kulturalny GK24 - 2 sierpnia 2018
POLECAMY:
Sinice Bałtyk 2018. Gdzie zakaz kąpieli. Zamknięte i otwarte kąpieliska
Zaćmienie Księżyca. W koszalińskim obserwatorium mieszkańcy spoglądają w niebo [wideo, zdjęcia]
Skrajnie zaniedbane zwierzęta odebrano 85 - letniemu mężczyźnie, który sam potrzebował pomocy
Sunrise Festival w Kołobrzegu. Jak bawili się festiwalowicze? [ARCHIWALNE ZDJĘCIA]
Sztafeta śmiałków, którzy jako pierwsi pokonali Bałtyk wpław, już w Kołobrzegu
Drop koło Barwic. Ptak, który wymarł w latach 80., powraca [zdjęcia]
Zachęcamy również do korzystania z prenumeraty cyfrowej Głosu Koszalińskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?