Według Ministerstwa Zdrowia wprowadzenie TOPSOR-u ma ujednolicić i usprawnić proces przyjmowania pacjentów na Szpitalny Oddział Ratunkowy. Pacjent ma zyskać większe poczucie pewności, bo uzyska informację o przewidywanym czasie oczekiwania na udzielenie świadczenia.
Zobacz także Kolejne dawki szczepionki przed nami?
Od 1 lipca system kolejkowy TOPSOR ma działać także w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym w koszalińskim Szpitalu Wojewódzkim. Zgłaszający się tutaj pacjenci będą mogli pobrać z automatu bilet z numerkiem.
Automat jest zamontowany w poczekalni tuż przy wejściu do SOR; drugie urządzenie zostało zamontowane w garażu, gdzie wjeżdżają karetki z pacjentami.
- Automat jest łatwy w obsłudze, natomiast każdy, kto będzie miał wątpliwości, jak sobie poradzić z wydrukowaniem biletu, może liczyć na pomoc personelu SOR - wyjaśnia Marzena Sutryk, rzecznik koszalińskiego szpitala.
- W środę trwało jeszcze testowanie systemu. Mamy nadzieję, że wszystko będzie działać bez zarzutu. Jednakże - w razie problemów technicznych, które zawsze mogą się zdarzyć - prosimy pacjentów o wyrozumiałość.
- Jesteśmy w trakcie przygotowań, trwa integracja systemów informatycznych - mówi Anna Złotowska, prezes szpitala powiatowego w Szczecinku.
- Na tę chwilę jesteśmy przygotowani do wdrożenia Tryb Obsługi Pacjenta, ale kiedy to fizycznie nastąpi, trudno mi obecnie powiedzieć, bo projekt jest ogólnopolski.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?