Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy system kolejkowy w wydziale komunikacji w Szczecinku [zdjęcia]

Rajmund Wełnic
Rajmund Wełnic
Interesanci wydziału komunikacji w szczecineckim starostwie korzystają z elektronicznego systemu usprawniającego obsługę.

Tasiemcowe kolejki przed drzwiami wydziału komunikacji i transportu starostwa w Szczecinku stoją od rana praktycznie do końca pracy urzędu. Nic dziwnego, to tu formalności zwiane z rejestracją pojazdów, wydaniem praw jazdy itp. załatwiają mieszkańcy całego 80-tysięcznego powiatu. A dodajmy, że jest w nim kilkadziesiąt tysięcy kierowców i niewiele mniejsza liczba samochodów, autobusów, przyczep, ciągników, ciężarówek i innych pojazdów.

Teraz obsługa interesantów powinna iść sprawniej, bo ruszył system, który znacznie usprawni obsługę interesantów odwiedzających starościński wydział. - Niezmiernie się cieszę, że udało się zakończyć etap montowania systemu kolejkowego w wydziale komunikacji mówi jego dyrektor Beata Klimaszewska. - Mam nadzieję i wierzę, że bardzo mocno przyczyni się do usprawnienia obsługi interesantów oczekujących w kolejce.

Działanie systemu jest bardzo proste. Na dotykowym ekranie biletomatu należy wybrać kategorię sprawy, którą chce się załatwić, następnie automat przydzieli interesanta do konkretnego stanowiska wydając właściwy bilet. Osoba zainteresowana oczekuje na swoją kolejność, następnie zostaje zaproszona komunikatem głosowym do odpowiedniego stanowiska. Dodatkowym udogodnieniem będzie internetowa rezerwacja kolejki, która pozwoli umówić się na konkretny dzień i godzinę. Ta usługa zacznie działać już niebawem.

Dodajmy, że podobne udogodnienie działa także od niedawna w przychodniach szpitala w Szczecinku. Przy drzwiach do gabinetów lekarzy specjalistów pojawiły ekrany, na których wyświetlane są numery pacjentów, którzy powinni wejść na wizytę. Wcześniej – przy rejestracji – otrzymują oni bilet z przypisanym numerem i godziną przyjęcia oraz swoim kodem kreskowym. Godzina jest orientacyjna – czasami jakaś wizyta trwa nieco dłużej, czasami ktoś nie przyjedzie. Ale generalnie należy się jej trzymać – na wyświetlaczu jest pokazany numer bieżącego pacjenta i kilku następnych, aby byli przygotowani na wejście. Wcześniej bywało, że – mimo ustalonej godziny wizyty – wystawali pod drzwiami godzinami albo wchodził „kto pierwszy ten szybszy”.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!