Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Opłaty za energię: system padł, cierpią klienci

Artur Kostecki [email protected]
fot. Archiwum
Mieszkańcy Koszalina mają problem ze zleceniami stałymi realizowanymi przez banki. Chodzi o płatności za prąd. Pieniądze nie trafiają na konto Energi, a klienci obawiają się odsetek karnych. Słusznie?

Sygnał w tej sprawie otrzymaliśmy od jednej z mieszkanek Koszalina. W związku z tym, że ze zleceń stałych korzysta wiele osób, jest całkiem prawdopodobne, że problem dotyczy znacznie większej liczby osób.

- Otóż mam, wspólnie z mężem konto osobiste w banku, z którego płacimy wszelkie rachunki, w tym za energię elektryczną, na zasadzie stałego zlecenia - pisze Czytelniczka. - Okazuje się, że za listopad rachunek nie "poszedł", nie wiem, czy opłata za grudzień zostanie ściągnięta z konta. Próbowaliśmy się dowiedzieć, o co chodzi.

W banku powiedzieli, że to wina przekształceń w przedsiębiorstwie oferującym dostawę energii. W biurze obsługi klienta codziennie ciemno od ludzi - nie mam czasu ani ja, ani mąż, żeby tam wysiadywać w kolejkach i się dowiadywać, o co chodzi. Nie mam ochoty obudzić się w rzeczywistości, w której zacznie mi cieknąć rozmrożona lodówka, a ja nie będę mogła w ciemnościach trafić do kuchni, żeby przekonać się, że ekspres do kawy nie działa. Co się dzieje ze stałymi zleceniami? Dlaczego my, klienci nie mamy żadnej informacji? Czy nie okaże się, że będziemy musieli płacić z odsetkami za zaległe rachunki?

No właśnie, o co chodzi? Z tym pytaniem zwróciliśmy się do koszalińskiej Energi.

- Z uwagi na wdrożenie od 1 października nowego systemu bilingowego oraz w związku z otwarciem nowego konta bankowego BOK, nastąpiły zmiany dotychczasowych numerów ewidencyjnych klientów, jak również zmiany ich numerów kont bankowych w celu dokonywania wpłat - informuje Agnieszka Markowska, rzecznik Energi w Koszalinie. - W związku z zaistniałymi zmianami mamy przejściowe trudności z uruchomieniem formy płatności Polecenie Zapłaty.

Na dzień dzisiejszy brak jest możliwości zrealizowania płatności, a wszystkie zgłoszone problemy są analizowane przez firmę informatyczną. Zaległe płatności zostaną zrealizowane w terminie późniejszym po uruchomieniu formy płatności Polecenie Zapłaty, bez naliczonych odsetek za zwłokę. Niektóre banki z uwagi na powyższe zmiany odmawiają realizacji płatności i wymagają złożenia od swoich klientów nowych wniosków o uruchomienie zleceń stałych ROR. Informujemy iż banki realizujące zlecenia stałe ROR zostały pisemnie poinformowane o zaistniałych zmianach. Wszystkich klientów serdecznie przepraszamy za zaistniałe utrudnienia, które korygujemy na bieżąco.

Przypominamy, że w przypadku posiadania blankietu do zapłaty, istnieje też możliwość uiszczenia należności przez klienta osobiście (przelew bankowy lub wpłata w kasie przy ul. Morskiej 8). Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 801 363 742 (dla telefonów stacjonarnych) lub 24 266 24 25 (dla telefonów komórkowych) od poniedziałku do piątku w godzinach 8 do 20 lub osobiście w Biurze Obsługi Klienta w Koszalinie przy ul. Dworcowej 17.

Energa zachęca również do korzystania z elektronicznego Biura Obsługi Klienta e-BOK za pośrednictwem strony internetowej www.ebok.energa.pl

Czytaj e-wydanie »
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Najatrakcyjniejsze miejsca do pracy zdaniem Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera