Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ostatni odcinek S6 na Pomorzu z wykonawcą. Cała droga od Słupska do Trójmiasta w realizacji

Aleksander Radomski
Aleksander Radomski
Umowę podpisano w środę w słupskim starostwie.
Umowę podpisano w środę w słupskim starostwie. Łukasz Capar
Wreszcie udało się wyłonić wykonawcę dla ostatniego fragmentu ekspresówki w województwie pomorskim. Mowa o nitce spinającej obwodnicę Słupska od Redzikowa do planowanego węzła w Bobrownikach. Umowę podpisano w środę w słupskim starostwie.

To koniec przeciągającego się od miesięcy postępowania w sprawie wyników przetargu na zaprojektowanie i budowę ostatniego odcinak S6 w województwie pomorskim. Chodzi o 16-kilometrowy fragment między obwodnicą Słupska a przyszłym węzłem w Bobrownikach koło Damna. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała najkorzystniejszą ofertę już na początku czerwca, ale do Krajowej Izby Odwoławczej wypłynęło odwołanie, a izba nakazała ponowić badanie ofert i sam wybór. Drogowcy we wrześniu wykonując wyrok KIO, ponownie wskazali na konsorcjum firm NDI, NDI Sopot oraz Todini Central Asia, ale trzy dni później do Sądu Okręgowego w Warszawie konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud wniosło skargę na wyrok KIO. Chwilę później, bo 27 września odwołano się na czynność ponownego wyboru oferty.

W środę 29 grudnia ostatecznie sprawę domknięto. Umowę z konsorcjum NDI podpisano w starostwie powiatowym w Słupsku.

- To dotrzymanie obietnicy, która jest związana z budową kluczowej drogi dla Pomorza - powiedział Piotr Müller, rzecznik rządu i poseł ze Słupska. - Ostania umowa przypieczętowuje ten ważny moment i oznacza, że cała droga od Słupska do Trójmiasta jest w fazie realizacji.

- Dzisiaj nie byłoby tego wydarzenia, gdyby nie zaangażowanie parlamentarzystów - podkreślał z kolei Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury wskazując przy tym na posła Müllera. - Bez tego wsparcia zapewne to wydarzenie miałoby miejsce, ale myślę, że dużo później.

ZOBACZ TEŻ:

Budowa dwujezdniowej asfaltowej ekspresówki na tym fragmencie będzie kosztować niespełna 550 mln zł. NDI na zaprojektowanie i budowę ma 38 miesięcy. Droga będzie dwujezdniowa, a na trasie przewidziano dwa miejsca obsługi pasażerów plus obwód utrzymania ruchu. Sopocka NDI to firma, która realizuje aktualnie projekt przekopu Mierzei Wiślanej. Zakończenie tych prac to czerwiec 2022 roku. Już dziś wiadomo, że pracownicy i sprzęt z tej budowy pojawią się w rejonie Słupska.

Przypomnijmy, że w toku są prace projektowe nad pozostałymi odcinkami od Bożegopola Wielkiego przez Lębork do węzła w Bobrownikach. W zaawansowanej budowie, choć z opóźnieniem jest Trasa Kaszubska, czyli S6 między Bożympolem Wielkim a Gdynią. Kilka tygodni temu Ministerstwo Infrastruktury upubliczniło zaktualizowany harmonogram. I tak ponad 10-kilometrowy odcinek Bożepole Wielkie - Luzino ma zostać oddany do ruchu w sierpniu 2022 roku. Z kolei około 10-kilometrowy fragmenty z Luzina do Szemud to maj przyszłego roku. Natomiast najdłuższy i najdroższy etap od Szemud do rozbudowanego węzła Gdynia Wielki Kack (ponad 20 km) to już czerwiec 2022 r.

Finalnie ostatecznie udostępnienie całego ciągu Trasy Kaszubskiej powinno zakończyć się więc w III kw. 2022 r. Zgodnie z zapowiedziami wkrótce mają zostać też popisane ostatnie umowy na odcinki S6 ze Słupska do Koszalina. Całość trasy od Szczecina po Trójmiasto będzie gotowa do 2025 roku.

ZOBACZ TEŻ:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Ostatni odcinek S6 na Pomorzu z wykonawcą. Cała droga od Słupska do Trójmiasta w realizacji - Głos Pomorza