Wczoraj do bytowskich policjantów zgłosiła się mieszkanka powiatu słupskiego, do której około południa zadzwonił mężczyzna podający się za przedstawiciela banku. Kobieta usłyszała historię, że może paść ofiarą oszustów i przekierowano ją następnie do mężczyzny, który podał się za pracownika obsługi technicznej. Rzekomy pracownik banku polecił pokrzywdzonej, aby zainstalowała aplikację „Any Desk”. Oprogramowanie umożliwiło przejęcie zdalnej kontroli nad telefonem 49-latki. Kobieta w wyniku oszustwa straciła ze swojego konta prawie 45 000 złotych oszczędności oraz prawie 55 000 złotych z kart kredytowych.
- Scenariusz ataków wykorzystujących spoofing telefoniczny jest zwykle taki sam, a przynajmniej zbliżony. Oszust stara się wystraszyć rozmówcę, by działał pod wpływem emocji, najczęściej informując go o rzekomym włamaniu na konto bankowe i konieczności podjęcia szybkich działań, by zablokować możliwości włamywaczy. Każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy lub podanie danych konta bankowego powinno się traktować jako próbę oszustwa. Najlepiej w takiej sytuacji samodzielnie wpisać numer banku, zadzwonić, poinformować o otrzymanym połączeniu i zweryfikować przekazane informacje – mówi sierż. sztab. Damian Chamier Gliszczyński, oficer prasowy komendanta powiatowego policji w Bytowie
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?