Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pandemia rozgrzała ten rynek do czerwoności. Rynek rośnie i będzie rósł ale już nie tak dynamicznie"

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
Zdaniem eksperta, rynek rośnie i będzie rósł w 2022 roku, ale już nie tak dynamicznie, jak w 2020 i pierwszej połowie 2021.
Zdaniem eksperta, rynek rośnie i będzie rósł w 2022 roku, ale już nie tak dynamicznie, jak w 2020 i pierwszej połowie 2021. fot. 123RF
Catering dietetyczny plasuje się w rankingu najszybciej rozwijających się branż w Polsce. Pandemia sprawiła, że rynek znacząco przyspieszył, w porównaniu z rokiem 2019 zwiększył swoją wartość niemal trzykrotnie. Obecnie wyceniany jest na ponad 2,5 mld zł. - Rynek rośnie i będzie rósł w 2022 roku, ale już nie tak dynamicznie, jak w 2020 i pierwszej połowie 2021- prognozuje ekspert.

Popularność cateringów dietetycznych to w skali europejskiej fenomen jedynie w Polsce. Na Zachodzie silnym trendem jest z kolei kupowanie surowców już odważonych w pudełkach do samodzielnego przygotowania dań. W Polsce prognozy dotyczące rozwoju rynku są optymistyczne.

Pandemia koronawirusa sprawiła, że rynek znacząco przyspieszył ale też zweryfikowała działalność firm z tego sektora, co skutkowało zamknięciem około 60 z nich.

- Rynek rośnie i będzie rósł w 2022 roku, ale już nie tak dynamicznie, jak w 2020 i pierwszej połowie 2021. Szacujemy, że wzrost w nowym roku będzie wynosił między 20 a 30 proc. – mówi Jacek Domasat, Prezes Zarządu SuperMenu by Anna Lewandowska.

Z kolei Paweł Wróbel, Nice To Fit You wskazuje, że kluczowym kierunkiem zmian na rynku będzie jego mocne rozwarstwianie na dwa segmenty. – Próg wejścia do branży cateringów nie jest wysoki. Dobitnie świadczy o tym sama liczba nowych podmiotów, które pojawiły się w ostatnich latach, często motywowane spontanicznym impulsem i dostrzeżeniem okazji danej chwili. Jednak utrzymanie się, dalszy rozwój i przede wszystkim zapewnienie jakości to wyzwania, do którego niezbędna jest strategia i silne zaplecze na wielu polach – mówi.

– W takiej sytuacji trudno jest reklamować zawyżoną cenę, ponieważ „zjedliśmy” nasz dowód. Aby ustrzec się podobnych doświadczeń, przed zjedzeniem posiłku zażądajmy podania jego wagi i ceny. Jeśli mamy wątpliwości, poprośmy o zważenie posiłku w naszej obecności. Próby oszustwa „na wadze” to wykroczenie i można zgłaszać ten fakt na policję. Dodatkowo o sprawie warto powiadomić Inspekcję Handlową – mówi Małgorzata Miś, prezes Stowarzyszenia AQUILA

Sprawdź jak nieuczciwi sprzedawcy oszukują w lokalach gastro...

Jego zdaniem, wobec rosnących kosztów - marketingowych, surowców, logistycznych - małe i niestabilne biznesy po prostu przestają być rentowne. – Przy weryfikacji znaczenie będą mieć też sami klienci, których świadomość dotycząca jakości rośnie. Zdrowie, a więc także odżywianie, stało się w pandemii jeszcze ważniejsze. Dlatego konsumenci poszukują tych marek, co do jakości których nie mają wątpliwości, które posiadają certyfikaty i spełniają najwyższe standardy dotyczące procesu produkcji– wylicza i dodaje, że przewidywać można trend spadkowy pod względem ilości graczy i mocne specjalizowanie się wąskiej grupy liderów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Pandemia rozgrzała ten rynek do czerwoności. Rynek rośnie i będzie rósł ale już nie tak dynamicznie" - Strefa Biznesu