Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Peugeot 207 po kuracji odmładzającej

Grzegorz Hilarecki
Zmieniony przód, obniżone zawieszenie, nowe kolory nadwozia, czyli 207 po liftingu
Zmieniony przód, obniżone zawieszenie, nowe kolory nadwozia, czyli 207 po liftingu Fot. Peugeot
Peugeot wprowadził do salonów odmłodzonego mieszczucha, który w Europie jest liderem sprzedaży w tym najpopularniejszym u nas segmencie rynku.

Lifting Peugeota 207 widać już z daleka. Auto ma nową maskę inaczej wyprofilowaną. Z przodu ma teraz zaokrąglone nadwozie o unikalnym kształcie podkreślającym kontury kraty wlotu powietrza, zwiększającym powierzchnie lakierowane. Okrągłe światła przeciwmgielne umieszczone są w dwóch aerodynamicznych wnękach - całość poszerza w estetyczny sposób cały samochód.

Z tyłu są nowe światła w kolorze czerwonym i białym, wykonane w technologii led, mało rozpowszechnionej w segmencie aut miejskich (w odmianach nadwoziowych hatchback i CC). Zderzak tylny jest w kolorze nadwozia. Doszły dwa nowe kolory nadwozia (niebieski inari, czerwony erytrea) oraz nowe wzory kołpaków i alufelg.
W kabinie też są zmiany. Tu kierowano się estetyką, tak ważną dla Francuzów. Poprawiono jakość materiałów i wstawiono nowy panel sterowania klimatyzacją.

Producent twierdzi, że zmniejszono współczynnik oporu powietrza przez dodanie owiewiek i osłon pod nadwoziem. Lepiej ustawiono zawieszenie i koła, zmniejszając opory toczenia. W konsekwencji wpływa to na zmniejszenie zużycia paliwa. Zadbano o taki szczegół jak wskaźnik informujący kierowcę o tym, że zmiana przełożenia w danej chwili pozwoli na bardziej ekonomiczną jazdę. Wskaźnik ten jest umieszczony w liczniku w postaci pionowej strzałki, zachęcającej do użycia wyższego przełożenia. Jest to oczywiście tylko sugestia i kierowca może wybrać, czy postępować zgodnie ze wskazaniami systemu, czy nie.
Nowym systemem w aucie jest m.in. kierunkowskaz impulsowy. Funkcja ta, praktyczna na autostradzie, pozwala jedynie na trzykrotne powtórzenie sygnału zmiany kierunku, co bardzo często wystarcza, aby poinformować o zamiarach innych kierowców, bez konieczności ręcznego wyłączania, o którym często kierowcy zapominają. Nowością jest zdalne podnoszenie szyb (hatchback i SW) i podnoszenie impulsowe szyby kierowcy w odmianie nadwoziowej 207 CC.

Peugeota 207 kupiło w Europie już ponad 1,4 mln użytkowników. Teraz firma liczy na skuszenie kolejnych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!