Sportowe pięciocylindrowe silniki benzynowe mają w Audi długą tradycję; chyba najbardziej znanym z nich jest 2,1-litrowy silnik z turbodoładowaniem z Audi quattro. Już w momencie rozpoczęcia sprzedaży w 1980 roku miał moc 200 KM.
TT RS Coupé osiąga 100 km/h po 4,6 sekundy, w przypadku roadstera taki sprint trwa o jedną dziesiątą sekundy dłużej. Maksymalna prędkość jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h w obu wariantach. Na życzenie Audi przesuwa tę granicę do 280 km/h. Silnik efektywnie obchodzi się z paliwem - średnio wystarcza mu 9,2 litra/100 km (roadster zużywa 9,5 litra/100 km).
Kadłub silnika wykonano z żeliwa wermikularnego - nowoczesnego materiału, który łączy w sobie maksymalną wytrzymałość z niewielką masą i stosowany jest zazwyczaj tylko w dużych silnikach TDI Audi. Także głowica cylindrów, tłoki i korbowody zbudowane są z lekkich i jednocześnie bardzo wytrzymałych materiałów.
Ciekawostką jest specjalna klapa zamontowana w lewej końcówce rury wydechowej. Gdy kierowca wciśnie przycisk "Sport", zmienia ona brzmienie wydechu na jeszcze pełniejsze i intensywniejsze, a jednocześnie reakcja silnika staje się bardziej ostra. Na życzenie Audi dostarcza sportowy układ wydechowy z czarnymi, matowymi osłonami końcówek rur i z klapą modulującą brzmienie.
Wszystkie Audi TT RS mają stały napęd na cztery koła quattro. Jego sercem jest hydrauliczne sprzęgło wielotarczowe z elektroniczną regulacją. Zespół ten umieszczony został przy tylnej osi. Nowością w układzie napędowym quattro jest przegub synchroniczny przed wałem Kardana i kompaktowy mechanizm różnicowy tylnej osi. Seryjnie montowane jest sportowe zawieszenie, obniżające nadwozie o 10 mm, ze sztywno dostrojonymi sprężynami i amortyzatorami. Na życzenie dostępny jest adaptacyjny system tłumienia Audi magnetic ride.
Wnętrze utrzymane jest w kolorze czarnym. Sportowe siedzenia są pokryte kombinacją skóry i Alcantary ze srebrnymi kontrastowymi szwami i wytłoczonym logo TT RS na przednich oparciach. Kolejne napisy umieszczono na kierownicy i w obrotomierzu oraz na listwach progowych. Wstawki dekoracyjne wykonane są ze szczotkowanego aluminium. Dywaniki mają srebrne obszycie, podpórka pod lewą nogę i pedały posiadają aluminiowe nakładki.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?