Pieniądze z plastiku

(kos)Zaktualizowano 
Przy wyborze karty kredytowej, klienci kierują się bardzo różnymi kryteriami. <br>
Przy wyborze karty kredytowej, klienci kierują się bardzo różnymi kryteriami.
Jak wynika z najnowszego badania MasterCard Worldwide, blisko trzy czwarte europejskich konsumentów (73%) chce mieć kartę kredytową oferującą dodatkowe korzyści, a prawie połowa z nich (48%) przyznaje, że bonusy wykorzystałaby raczej na potrzeby własne, a nie innych.

Nasi rodacy w badaniu okazali się być najmniej spośród badanych Europejczyków zorientowani na zaspokajanie własnych potrzeb, bo tylko 44% Polaków zadeklarowało chęć osobistego wykorzystania nagród.
Jak wynika z najnowszego badania MasterCard Worldwide, blisko trzy czwarte europejskich konsumentów (73%) chce mieć kartę kredytową oferującą dodatkowe korzyści, a prawie połowa z nich (48%) przyznaje, że bonusy wykorzystałaby raczej na potrzeby własne, a nie innych. Nasi rodacy w badaniu okazali się być najmniej spośród badanych Europejczyków zorientowani na zaspokajanie własnych potrzeb, bo tylko 44% Polaków zadeklarowało chęć osobistego wykorzystania nagród.
Zlecone przez MasterCard badanie zostało przeprowadzone przez KRC Research wśród 1400 użytkowników kart kredytowych, reprezentujących Wielką Brytanię, Niemcy, Francję, Hiszpanię, Włochy, Rosję i Polskę. Dane gromadzono na przełomie lipca i sierpnia, a założeniem akcji było zbadanie stosunku konsumentów do kart wspólnych marek.
Z danych raportu wyraźnie wynika, że wśród użytkowników kart kredytowych rosną oczekiwania wobec programów powiązanych z kartami. Wyniki badań wskazują, że respondentów przekonują zwłaszcza oferty służące zaspokajaniu własnych potrzeb, takie jak zniżki dotyczące biletów na imprezy (33%), darmowe lub tańsze bilety do kina, teatru lub na koncerty (26%), bezpłatne wizyty w salonach SPA (25%) lub specjalne oferty dotyczące wyposażenia wnętrz lub ogrodów (24%).
Stale dużym zainteresowaniem wśród Europejczyków cieszą się programy "kartowe" oferujące bonusy finansowe. Dotyczy to zwłaszcza kart związanych z punktami handlowo-usługowymi odwiedzanymi przy okazji codziennych zakupów. 65% europejskich respondentów zadeklarowało chęć otrzymania karty kredytowej oferującej rabat na bieżące zakupy, a z kolei 57% badanych potwierdziło, że byłoby zainteresowane bonusem w formie zwrotu gotówki, obliczanym jako konkretny procent od wydatków, a wypłacanym jednorazowo na koniec roku. Punktami handlowo-usługowymi, w których klienci najchętniej wykorzystują programy premiowe, są przede wszystkim hipermarkety (41%) i stacje benzynowe (31%).
Rezultaty badań wskazują także, że najskuteczniejszą zachętą do posiadania karty kredytowej jest indywidualnie przygotowana oferta nagród. Sześciu na dziesięciu (59%) europejskich respondentów badania potwierdziło zainteresowanie kartą kredytową oferującą elastyczne korzyści, umożliwiającą swobodną decyzję o sposobie wykorzystania gromadzonych punktów promocyjnych, w zależności od własnych potrzeb.
- Nasze badanie pokazuje, że Europejczycy bardzo pragmatycznie traktują dodatkowe korzyści, jakie dają im karty kredytowe. Oczekują możliwości elastycznego wyboru pomiędzy zniżkami przy codziennych zakupach, bezpłatnym tankowaniem czy specjalnym traktowaniem, obejmującym np. ofertę darmowych biletów na imprezy. Najbardziej pożądana jest karta, która pozwala im wybrać co i kiedy chcą - komentuje Andrew Slattery, wiceprezes, szef działu produktów wspólnych marek MasterCard Europe.
Badanie potwierdza, że co trzeci badany Europejczyk zwraca uwagę na to, czy jego karta kredytowa jest związana z silną i rozpoznawalną marką sieci sprzedaży (32%). Najczęściej tym kryterium przy wyborze karty kierują się Polacy (39%). Jedna trzecia respondentów (34%) za najbardziej atrakcyjne uważa karty kredytowe, które podkreślają prestiż i możliwości finansowe posiadacza. Te cechy z kolei największą popularnością cieszą się wśród Włochów (55%).
Co czwarty badany Europejczyk chciałby, aby jego karta miała atrakcyjny, przyciągający wzrok wygląd (24%). Tu znów największymi zwolennikami specjalnego wzornictwa okazali się być właśnie Polacy (37%). Kolejne 26% badanych Europejczyków chciałoby mieć kartę zaprojektowaną według własnego pomysłu - w tej grupie z kolei przeważają Włosi (34%).
Zaraz po kartach kredytowych oferujących bonusy w hipermarketach i stacjach benzynowych, w rankingu najbardziej pożądanych przez klientów "plastików" uplasowały się te, które oferują bonusy w zakresie turystyki (24%) i mody (23%). Kartami turystycznymi najbardziej zainteresowani są Włosi (33%), na modę stawiają Niemcy (32%). Z kolei po karty wydawane z hipermarketami lub stacjami benzynowymi najchętniej sięgają Francuzi (wskazania odpowiednio na poziomie 53% i 41%).
Badanie potwierdza także różnice w wyborze kart wspólnych marek wynikające z wieku użytkowników. Ludzie w wieku 18-24 lat bardziej niż starsze grupy zainteresowani są kartami powiązanymi z modą, natomiast posiadacze kart w przedziale wiekowym 35-44 lat najchętniej korzystają z kart wydawanych z hipermarketami. Prawdopodobnie ma to związek z potrzebami zakupowymi osób posiadających rodziny.
- Marka jest obecnie ważnym kryterium wyboru dla konsumentów, dlatego nie dziwi fakt, że coraz większym zainteresowaniem cieszą się te karty, które odzwierciedlają zainteresowania i aspiracje ich właścicieli. Użytkownicy najchętniej korzystają z tych kart płatniczych, z którymi czują związek emocjonalny, albo z takich, które są dla nich synonimem prestiżowej marki, czy ulubionego klubu sportowego. Zwłaszcza jeśli taka karta oferuje program lub dostęp do bonusów pomagających utrzymywać lub osiągać określony styl życia - uzupełnia Hanna Staśkiewicz-Dziełak, dyrektor marketingu Przedstawicielstwa MasterCard Europe w Polsce.

polecane: 60 Sekund Biznesu: W internecie jest wygodniej i większy wybór.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3