Pij wodę. Będziesz zdrowsza. I ładniejsza

Natalia Lebiedź
Choć woda ciągle przegrywa bitwę ze słodkimi napojami, to wygrywa walkę z różnymi dolegliwościami. Wystarczy tylko wiedzieć, jaką wodę pić, ile oraz kiedy.
Choć woda ciągle przegrywa bitwę ze słodkimi napojami, to wygrywa walkę z różnymi dolegliwościami. Wystarczy tylko wiedzieć, jaką wodę pić, ile oraz kiedy. sxc.hu
Choć woda ciągle przegrywa bitwę ze słodkimi napojami, to wygrywa walkę z różnymi dolegliwościami. Wystarczy tylko wiedzieć, jaką wodę pić, ile oraz kiedy.

Nie zdajemy sobie sprawy, że pijąc zbyt często i w dużych ilościach napoje słodkie i gazowane, narażamy się na problemy z otyłością, cukrzycą, a nawet chorobami serca. Natomiast codziennie pijąc wodę, możemy zapobiec poważnym chorobom.

Zmniejsza ona ryzyko zachorowania na raka piersi, okrężnicy i pęcherza. Poprawia pracę serca i minimalizuje ryzyko zawału. Dobrze służy także wątrobie i nerkom, zmniejszając ryzyko infekcji dróg moczowych oraz pojawienie się kamieni nerkowych. Pomaga też w pozbyciu się takich dolegliwości, jak ból głowy i pleców.

Woda jest również złotym środkiem na zgubienie kilogramów. Powstrzymuje ape­tyt, poprawia trawienie oraz pobudza metabolizm. Pijąc wodę, zadbamy również o wygląd i elastyczność skóry, a także pozbędziemy się cellulitu. Poprawia wydolność organizmu w czasie ćwiczeń oraz pomaga w rzeźbieniu mięśni. A przede wszystkim zwalcza zmęczenie i dodaje energii.

Kupując wodę, decydujmy się na źródlaną albo mineralną. Pierwsza z nich wydobywana jest z podziemnych źródeł i jest wolna od zanieczyszczeń biologicznych i chemicznych. To woda uniwersalna, z małą zawartością składników mineralnych. Dlatego można jej używać nie tylko dla zaspokojenia pragnienia, ale również do zaparzenia kawy i herbaty czy gotowania. Inaczej wygląda sprawa z wodą mineralną. O tym piszemy więcej na stronie 15.

To, czy pijemy wodę gazowaną, czy niegazowaną, zależy od naszych osobistych preferencji. Niemniej jednak wody gazowanej, która nie gasi pragnienia, za to utrudnia trawienie i powoduje wzdęcia, nie powinny pić osoby z problemami gastrycznymi, kobiety w ciąży i matki karmiące piersią oraz małe dzieci.
Jeśli myślimy o regular­nym nawadnianiu organiz­mu, to najlepszym rozwiązaniem jest picie wody przed posiłkiem. Picie w trakcie jedzenia lub zaraz po nim nie jest dobre dla organizmu. Woda rozrzedza soki trawienne i spowalnia proces trawienia. Istotny jest również sposób, w jaki pijemy. Należy pić regularnie i małymi łykami po 50 do 100 ml. Pijąc duszkiem, zakłócamy pracę żołądka.

Opinie specjalistów i lekarzy na temat dziennego zapotrzebowania wody w organizmie są bardzo podzielone. Jedni uważają, że 1,5 litra wody dziennie to wystarczająca dawka, zaś inni, że powinniśmy pić ponad 3 litry dziennie. Ta różnica w litrach polega na tym, że zapotrzebowanie na wodę zależne jest od wagi ciała, wieku, aktywności fizycznej i trybu życia, a nawet klimatu, w którym żyjemy. Nie zmie­nia to faktu, że zamieniając napoje słodzone na wodę, zrobimy naprawdę złoty interes. Nie tylko ekonomiczny, bo woda od słodkich napojów jest zdecydowanie tańszym produk­tem na rynku, ale również zdrowotny.

Czytaj e-wydanie »

Rekordowa cena za zaginiony obraz Matejki.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3