reklama

PKO Bank Polski uruchamia program partnerski dla klubów Ekstraklasy

Monika Juś
Monika Juś
Zaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (10 zdjęć)
20 mln złotych rocznie ma trafiać do klubów Ekstraklasy w ramach programu partnerskiego realizowanego wspólnie z PKO Bankiem Polskim. To środki, które kluby będą mogły przeznaczyć na dalszą działalność i rozwój. Jak będzie wyglądała współpraca i co zyskają na niej kluby piłkarskie oraz kibice?

PKO Bank Polski i Ekstraklasa uruchamiają program partnerski skierowany do wszystkich klubów Ekstraklasy w Polsce. W ramach projektu w ciągu trzech lat do klubów ma trafić 60 mln złotych. Start programu już w 2020 r. Na czym będzie polegał?

- Nasza współpraca z PKO Bankiem Polskich wykracza daleko poza zwyczajne rozumienie sponsoringu. Staramy się tworzyć wspólne projekty takie jak "Kanapa Kibica", "Młodzieżowiec Miesiąca" czy karty bankowe z barwami klubowymi. Dziś dodajemy do tego także program partnerstwa pomiędzy PKO BP a poszczególnymi klubami uczestniczącymi w projekcie - mówi prezes Ekstraklasy Marcin Animucki. Jak dodaje, współpraca pomiędzy Ekstraklasą a PKO BP będzie opierać się o ruch kibicowski.

"Kluby zdobędą dodatkowe, do tej pory niedostępne źródła finansowania"

Założeniem programu jest zaangażowanie się przez kluby Ekstraklasy w promowanie wśród kibiców produktów finansowych - konta osobistego, pożyczki gotówkowej i kredytu hipotecznego - oferowanych przez PKO Bank Polski.

Promocja usług PKO BP ma się odbywać m.in. poprzez media społecznościowe, serwisy internetowe klubów i sklepy kibica. Część środków uzyskanych z każdego zakupionego produktu trafi do klubów Ekstraklasy - łącznie ma być to 20 mln złotych rocznie. To kwota znacząca nawet dla najbogatszych klubów, a dla tych mniejszych do tej pory nieosiągalna.

Dzięki takiej formie finansowania każdy kibic będzie mógł poczuć się częścią projektu. Dodatkowo, wszyscy, którzy zdecydują się skorzystać z oferty banku PKO BP, otrzymają voucher do wykorzystania w sklepie kibica.

Na co zostaną przeznaczone pozyskane środki?

Kluby same zdecydują o tym, na co przeznaczą środki z programu. - PKO Bank Polski dostarcza technologię i pomysł na to, jak przeprowadzić projekt na poziomie klubu. Natomiast to kluby zdefiniują, jak będą tymi środkami dysponować - wyjaśnia wiceprezes PKO Banku Polskiego Rafał Antczak.

Klub biorący udział w programie partnerskim musi sformułować program i poinformować o tym, na jaki cel zamierza przeznaczyć pozyskane środki. Kibice, którzy będą zainteresowani wsparciem projektu, mogą to zrobić, korzystając z produktów bankowych oferowanych przez PKO BP.

- Szczególnie zachęcamy do tego, by środki pozyskane z programu partnerskiego zostały przeznaczone na zajęcia dla młodzieży. Wierzymy, że młodzi polscy piłkarze, trenując w dobrych warunkach, będą mogli brylować na boiskach ekstraklasy i przysparzać nam wszystkim wiele radości - mówi prezes PKO BP Zbigniew Jagiełło.

To jedna z propozycji wykorzystania środków. Ostateczna decyzja, co do tego, na jaki cel zostaną przeznaczone pieniądze, będzie zapadać w klubie.

- Niektóre kluby będą chciały zacząć od programu dla juniorów, inne będą myślały o inwestycjach czy wydatkach na swoją bazę szkoleniową. Klub może też rozważać zbieranie środków na zakup określonego piłkarza. Panuje pełna dowolność. Ważne, by cel został zdefiniowany i przedstawiony kibicom, a następnie, by program został uruchomiony - mówi wiceprezes PKO Banku Polskiego Rafał Antczak.

PKO Bank Polski uruchamia program partnerski dla klubów Ekstraklasy

Już 12 klubów w programie

Do tej pory list intencyjny podpisało dwanaście z szesnastu klubów Ekstraklasy, jednak prawdopodobnie niebawem do programu dołączą kolejne.

- Wydaje się, że wszystkie kluby ekstraklasy przyłączą się do partnerstwa, myślę, że jest to kwestia kilku tygodni - przekonuje prezes Ekstraklasy Marcin Animucki.

Wiceprezes PKO BP Rafał Antczak zapewnia, że bank chciałby dać wszystkim równe szanse w pozyskiwaniu środków finansowych. - Chcemy, żeby pomiędzy klubami była konkurencja - dodaje.

- Ci, którzy będą lepiej wykorzystywać oferowane narzędzie, będą mogli pochwalić się wyższymi przychodami i lepszym poziomem finansowania - wyjaśnia Animucki. - Mamy nadzieję, że będzie to kolejne "koło zamachowe" do rozpędzenia polskiej ekstraklasy.

Materiał oryginalny: PKO Bank Polski uruchamia program partnerski dla klubów Ekstraklasy - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3