PKP zakończyło remont odcinka Runowo - Łobez. Ze Szczecina przez Koszalin do Gdańska bez przesiadek

Sławomir Włodarczyk / www.gs24.pl
Fot. Sławomir Włodarczyk
W sobotę zakończyły się trwające blisko dwa miesiące prace remontowe na szlaku kolejowym z Runowa Pomorskiego do Łobza. Na czas robót pasażerowie PKP korzystali z zastępczej komunikacji autobusowej.

Teraz podróż ze Stargardu do Gdańska będzie bezpieczniejsza i szybsza. Według planów PKP PLK po "łobeskiej" inwestycji przyjdzie niebawem pora na kolejne modernizacje zachodniopomorskich szlaków.

Gruntowną modernizację torowiska przeprowadzono na 12,8 km odcinku linii kolejowej nr 202 Stargard Szczeciński - Gdańsk. Roboty pochłonęły kwotę około 22 mln zł brutto.

Tyle kosztowała wymiana torowiska i nawierzchni wraz ze wzmocnieniem skarp i nasypów, udrożnienie rowów odwadniających, modernizacja rozjazdów i przejazdów kolejowych oraz wymiana sygnalizatorów drogowych. Generalnym wykonawcą inwestycji była niemiecka firma specjalizująca się m.in. w budowie torowisk Schweerbau GmbH & Co. KG Bauunternehmen. Inwestorem zaś spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.

Od soboty pociągi kursują już według aktualnego rozkładu jazdy. Jak zapewniają kolejarze, pośpieszne składy pomkną teraz po szlaku z szybkością nawet 120 km na godzinę.

Źródło:
Pociągiem Szczecin - Gdańsk bez przesiadek. Skończył się remont na odcinku Runowo - Łobez - www.gs24.pl

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 09.11.2009 o 08:17, ~tomek~ napisał:

Często jeżdżę tą trasą - czas przejazdu przed i po remoncie jest podobny. Przed remontem w okolicach Worowa pociąg zwalniał z uwagi na stan torowiska (drewniane podkłady) i jechał z niewielką prędkością. Obecnie po wymianie torowiska z niewiadomych powodów ponownie zwalnia i pokonuje ten sam odcinek z taką samą prędkością - jeśli tak ma wyglądać modernizacja linii kolejowych to należy zadać pytanie o sens prowadzenia tych robót, wydatkowania milionów złotych i wprowadzania utrudnień dla pasażerów w postaci komunikacji zastępczej. Mam nadzieję, że przy zmianie rozkładu jazdy w przyszłym miesiącu zostanie uwzględniona możliwość szybszego pokonania tej trasy co przejawiać się będzie krótszym czasem przejazdu, w przeciwnym razie przesiadam się do samochodu.


kiedyś zwalniał bo były stare podkłady, ateraz zwalnia bo są nowe podkłady, to chyba jasne
~tomek~

Często jeżdżę tą trasą - czas przejazdu przed i po remoncie jest podobny. Przed remontem w okolicach Worowa pociąg zwalniał z uwagi na stan torowiska (drewniane podkłady) i jechał z niewielką prędkością. Obecnie po wymianie torowiska z niewiadomych powodów ponownie zwalnia i pokonuje ten sam odcinek z taką samą prędkością - jeśli tak ma wyglądać modernizacja linii kolejowych to należy zadać pytanie o sens prowadzenia tych robót, wydatkowania milionów złotych i wprowadzania utrudnień dla pasażerów w postaci komunikacji zastępczej. Mam nadzieję, że przy zmianie rozkładu jazdy w przyszłym miesiącu zostanie uwzględniona możliwość szybszego pokonania tej trasy co przejawiać się będzie krótszym czasem przejazdu, w przeciwnym razie przesiadam się do samochodu.

f
fc

Lokomotywa ET22 czyli popularnie zwany "Byk" o numerze taktycznym 562 jest na stanie w "szopie" Żurawica. To jakby spory kawałek od Zachodniopomorskiego. Skąd więc się tutaj wziął koło Łobza?????

Dodaj ogłoszenie