Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Plebiscyty pozwalają budować dobry wizerunek firm

Piotr Jasina
Rozmowa z Anną Kornacką, prezeską Związku Pracodawców Pomorza Zachodniego Lewiatan, członkinią kapituły konkursu Nasze Dobre z Pomorza 2015.

- Jest pani zwolenniczką gospodarczych plebiscytów?
Uważam, że tego typu plebiscyty wpływają na budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorców. Poszukiwanie firm, produktów, usługodawców, organizatorów ciekawych i oryginalnych imprez pokazuje mieszkańcom regionu, z kogo lub z czego mogą być dumni.

- Nie przeraża mnogość różnego rodzaju konkursów?
Z jednej strony ilość nie zawsze przekłada się na jakość. Z drugiej zaś, biorąc pod uwagę, że pomimo ogromnego zaangażowania w rozwój kraju, przedsiębiorcy mają raczej niekorzystny wizerunek, tego typu plebiscyty pracują na ich korzyść. Pokazują ich w pozytywnym kontekście, jako symbol z trudem wypracowanego sukcesu. Jest to tym bardziej potrzebne, że coraz więcej Polaków decyduje się na pracę na własny rachunek. Przykładem dla nich są przedsiębiorcy, którym się powiodło.

- Dlaczego warto zaprezentować firmę, usługę czy produkt, walczyć o statuetki, laury?
Jeśli ktoś odnosi sukces, chce aby to dostrzeżono. Żyjemy w świecie, w którym chwalenie się dobrą pozycją firmy na rynku, innowacyjnym produktem, czy też sprawdzoną usługą wymiernie wpływa na to, jak widzą nas potencjalni nabywcy oferowanych towarów i usług. To buduje reputację przedsiębiorstwa. Pozycjonowanie w świadomości otoczenia nie jest łatwe, a prezentowanie się w tak pozytywnym kontekście, ułatwia firmom to zadanie.

- Firmy z Pomorza mają się czym chwalić?
Oczywiście, że mają. Województwo zachodniopomorskie ma pod tym względem ogromny potencjał. Są wśród przedsiębiorców z Zachodniego Pomorza ludzie, którzy odnieśli duży sukces biznesowy. Potrafią oni przekuć kapitał intelektualny w dobrze prosperujące, przynoszące zyski i mądrze zarządzane przedsiębiorstwo. Są wśród nich także tacy, którzy w swojej działalności uwzględniają interesy społeczne naszego regionu i mieszkańców, co coraz częściej przekłada się na pozytywny obiór firmy w otoczeniu.

- Co Pani zdaniem jest miernikiem sukcesu przedsiębiorstwa?
Teorii opisujących mierniki sukcesu przedsiębiorstw jest wiele. Sukces jest pojęciem wielowymiarowym. Może się zdarzyć, że na jednym polu przedsiębiorca odniesie sukces, a na innym poniesie klęskę. Osobiście uważam, że zasadniczym miernikiem sukcesu jest taki udział w rynku, który zapewnia przedsiębiorcy oraz jego pracownikom bezpieczne dochody, dzięki którym możliwy jest stały rozwój przedsiębiorstwa. a ą

Czytaj e-wydanie »Lokalny portal przedsiębiorców
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty