Po dyżurze z prezydentem. Remonty, busy, skrzynki

(mas)
Fot. Archiwum
Udostępnij:
Zamieszczamy ostatnią część pytań Czytelników i odpowiedzi prezydenta miasta Mirosława Mikietyńskiego.

- Kiedy zostanie ucywilizowany parking dla busów przy al. Armii Krajowej? Dlaczego teren wzorem innych dworców nie jest zadaszony?
- Tam żadnej inwestycji nie planujemy, najwyżej poprawimy nawierzchnię. A w razie przebudowy rejonu dworca, to miejsce i tak będzie inaczej wyglądało.

- Czy są plany wprowadzenia na polu transportu publicznego firm konkurencyjnych wobec MZK?
- Nie, ponieważ nasze miasto jest za małe na wytwarzanie takiej konkurencji. Doprowadziłoby to do tego, że zamiast rocznej dopłaty do MZK w wysokości 6 mln zł z budżetu miejskiego, trzeba by dokładać 12 milionów.

- Dzwonię z ul. Komisji Edukacji Narodowej 6. Kiedy ruszy remont naszego budynku (komunalnego - dop. red.)?
- To budynek w złym stanie technicznym, on jest przewidziany do wysiedlenia, sprzedaży i remontu. Dostaniecie w zamian lokale, będzie też możliwość wykupienia mieszkań w cenie adekwatnej do stanu budynku. Ale potem remont właściciele będą robić na własny koszt.

- Dzwonię z ul. Połczyńskiej 71. To budynek komunalny. Kto powinien naprawiać skrzynki pocztowe? Bo mi w Zarządzie Budynków Mieszkalnych powiedzieli, że sama mam to zrobić.
- Jeżeli w budynku jest wspólnota mieszkaniowa, to jej zarządca, a jeżeli budynek jest komunalny to ZBM.

- Dlaczego organy świetlne naprzeciwko SP 1 są nieaktywne i rdzewieją, przecież - po remoncie - mogą być atrakcją?
- Zobaczymy, czy coś da się z tym zrobić.

- Koszalin w jednym z konkursów wygrał system informatyczny, który miał być przeznaczony dla rad osiedli, jako miejsce kontaktowania się radnych ze społeczeństwem. Jak wygląda realizacja tego projektu?
- Wszystko w rękach członków rad osiedli. Założenie było takie, by każda rada stworzyła własną stronę internetową, a mają do tego warunki, sprzęt. Niestety, w radach nie ma kto się tym zająć.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 01.10.2009 o 17:56, Gościu napisał:

Wszystkie zadania miasta, a należy do nich transport publiczny, z założenia finansowane lub dofinansowane są ze składek mieszkańców tego miasta (podatków). W tym kontekście dopłaty do MZK są rzeczą naturalną. Prezydent ma obowiązek wyważyć sposób finansowania takich zadań. Czy przerzuca koszty w całości na mieszkańców korzystających z autobusów (wysokie ceny biletów), czy może część kosztów pokrywa ze składek wszystkich podatników. Gdyby rzecz dotyczyła tylko komunikacji, sprawa byłaby oczywista - płacą ci, którzy jeżdżą. Ale jest wiele innych sfer: mieszkania komunalne, drogi lokalne, opieka społeczna, gospodarka komunalna, dostawa ciepła, finansowanie kultury, sportu itp. W każdej używany jest, przynajmniej w części budżet miejski. Osobiście zadowolony byłbym gdybym nie musiał płacić dużo za usługi publiczne, a to oznaczałoby wysokie dopłaty z podatków, których w końcu by zabrakło.



prezes wysoko dotowanego MZK musi zarabiać 17 tys. zł miesięcznie matole?
G
Gościu
W dniu 01.10.2009 o 09:23, Gość napisał:

6 mln dotacji rocznie to nie jest problem matołku ?



Wszystkie zadania miasta, a należy do nich transport publiczny, z założenia finansowane lub dofinansowane są ze składek mieszkańców tego miasta (podatków). W tym kontekście dopłaty do MZK są rzeczą naturalną. Prezydent ma obowiązek wyważyć sposób finansowania takich zadań. Czy przerzuca koszty w całości na mieszkańców korzystających z autobusów (wysokie ceny biletów), czy może część kosztów pokrywa ze składek wszystkich podatników. Gdyby rzecz dotyczyła tylko komunikacji, sprawa byłaby oczywista - płacą ci, którzy jeżdżą. Ale jest wiele innych sfer: mieszkania komunalne, drogi lokalne, opieka społeczna, gospodarka komunalna, dostawa ciepła, finansowanie kultury, sportu itp. W każdej używany jest, przynajmniej w części budżet miejski. Osobiście zadowolony byłbym gdybym nie musiał płacić dużo za usługi publiczne, a to oznaczałoby wysokie dopłaty z podatków, których w końcu by zabrakło.
G
Gość
W dniu 01.10.2009 o 09:17, Maciek_S napisał:

Wydaje mi się, że w sprawie MZK Prezydent ma rację. Do funkcjonowania MZK nie można mieć zastrzeżeń, do ich taboru również. Koszalin jest zbyt małym miastem, aby wprowadzać w tej gałęzi konkurencję w postaci prywatnych firm. Stwierdzenie, że Słupsk jest mniejszy i taką konkurencję dopuszcza, nie jest dla nas żadną podstawą do naśladownictwa. Słupsk może mieć jeszcze wiele innych rozwiązań, których Koszalin nie musi uznawać za dobre i ich kopiować. Uważam, że nasze miasto powinno skupić się na udoskonalaniu usług świadczonych przez MZK. Wiemy wszyscy, jak funkcjonują prywatne firmy przewozowe: nie mają tak bogatego zaplecza technicznego, warsztatów, płacą pracownikom niskie pensje i często jeżdżą przepełnionymi gratami, do których strach wsiadać. Byłaby to niezdrowa konkurencja dla MZK, nieuchronnie prowadząca do finansowej ruiny tego zakładu. Niestety, aby poziom świadczenia usług był właściwy, to firma musi mieć pewne zaplecze i pewne koszty muszą zostać poniesione.Odnośnie wszelkich lokali komunalnych.: Ich mieszkańcy od bardzo wielu lat płacą czynsze, natomiast wiele tych budynków jest w stanie krytycznym, nie wspominając o wyglądzie. Powinien powstać fundusz na sukcesywne remonty tych budynków (w stopniu podstawowym), a w następnej kolejności należałoby je sprzedać mieszkańcom z bonifikatą. Takie organizacje, jak ZBM, powinny zostać zlikwidowane i zastąpione wspólnotami mieszkaniowymi. Jak napisałem wcześniej, miasto jest winne mieszkańcom doprowadzenie tych domów do stanu użytkowego.



6 mln dotacji rocznie to nie jest problem matołku ?
M
Maciek_S
Wydaje mi się, że w sprawie MZK Prezydent ma rację. Do funkcjonowania MZK nie można mieć zastrzeżeń, do ich taboru również. Koszalin jest zbyt małym miastem, aby wprowadzać w tej gałęzi konkurencję w postaci prywatnych firm. Stwierdzenie, że Słupsk jest mniejszy i taką konkurencję dopuszcza, nie jest dla nas żadną podstawą do naśladownictwa. Słupsk może mieć jeszcze wiele innych rozwiązań, których Koszalin nie musi uznawać za dobre i ich kopiować. Uważam, że nasze miasto powinno skupić się na udoskonalaniu usług świadczonych przez MZK. Wiemy wszyscy, jak funkcjonują prywatne firmy przewozowe: nie mają tak bogatego zaplecza technicznego, warsztatów, płacą pracownikom niskie pensje i często jeżdżą przepełnionymi gratami, do których strach wsiadać. Byłaby to niezdrowa konkurencja dla MZK, nieuchronnie prowadząca do finansowej ruiny tego zakładu. Niestety, aby poziom świadczenia usług był właściwy, to firma musi mieć pewne zaplecze i pewne koszty muszą zostać poniesione.
Odnośnie wszelkich lokali komunalnych.: Ich mieszkańcy od bardzo wielu lat płacą czynsze, natomiast wiele tych budynków jest w stanie krytycznym, nie wspominając o wyglądzie. Powinien powstać fundusz na sukcesywne remonty tych budynków (w stopniu podstawowym), a w następnej kolejności należałoby je sprzedać mieszkańcom z bonifikatą. Takie organizacje, jak ZBM, powinny zostać zlikwidowane i zastąpione wspólnotami mieszkaniowymi. Jak napisałem wcześniej, miasto jest winne mieszkańcom doprowadzenie tych domów do stanu użytkowego.
G
Gość
TRochę szacunku dla niego, dajcie mu pożyć ten rok
G
Gość
Tak, jest chory, a wy potraficie tylko bluzgać na niego
G
Gość
Nasz Prezydent coś chyba chorowity jest .Jak go oglądam na MAX-e to coś taki jakiś niewyrażny jest . Ktoś coś wie na ten temat
K
Koszalineo
W dniu 22.09.2009 o 17:36, ort napisał:

Postaraj się w swojej wybujałej twórczości pisarskiej lepiej zaadaptować zasady polskiej gramatyki.


To był test na to, czy ktoś krytycznie się zaznajamia z moimi wypocinami. Ty zdałeś, reszta za miesiąc na poprawkę Ocenę do indeksu wstawię dopiero, gdy merytorycznie odniesiesz się do tematu ;P
o
ort
W dniu 22.09.2009 o 17:19, Koszalineo napisał:

MZKCzy ktoś rozumie tok myślenia Mikietyńskiego, bo ja nie podążam za tą mądrością :1crazy: Wprawdzie domyślam się, ale się nie zgadzam. Nikt tu nie mówi, że busy mają przejąć tylko najbardziej oblegane, a co za tym idzie najbardziej opłacalne linie. Zawsze można potraktować każdą trasę jako "usługę", na którą rozpisuje się przetarg - są wytyczne np. co do częstotliwości czy pojemności pojazdu w zależności od badania ruchu, a wygrywa ten, kto zaproponuje najniższą cenę.www rad osiedlaPan prezydent nie zrozumiał. Miasto zdobyło na własność w jednym z konkursów system informatyczny, który miał być zaadoptowany na potrzeby RO. Co się dzieje z tą nagrodą? To miało być wdrażane centralnie, w ratuszu, a nie każdy sobie rzepkę skrobie. Centralny system z przyznanymi prawami użytkownika - tak to sobie wyobrażałem. Ale pan Mikietyński znowu udziela zdawkowych odpowiedzi, nijak się mających do pytania.A już fakt, że w RO nie ma nikogo, kto umiałby się zajął stworzeniem prostej www zakrawa o śmieszność. Kogośmy wybrali? Domeny kupić nie potraficie, Wordpressa czy innego CMSa postawić takoż? Co Wy w ogóle robicie - tego też się nie mogę dowiedzieć, chociaż próbowałem.Powinieneś odnieść te słowa do siebie, bardziej pasują do ciebie.



Postaraj się w swojej wybujałej twórczości pisarskiej lepiej zaadaptować zasady polskiej gramatyki.
K
Koszalineo
MZK
Czy ktoś rozumie tok myślenia Mikietyńskiego, bo ja nie podążam za tą mądrością :1crazy: Wprawdzie domyślam się, ale się nie zgadzam. Nikt tu nie mówi, że busy mają przejąć tylko najbardziej oblegane, a co za tym idzie najbardziej opłacalne linie. Zawsze można potraktować każdą trasę jako "usługę", na którą rozpisuje się przetarg - są wytyczne np. co do częstotliwości czy pojemności pojazdu w zależności od badania ruchu, a wygrywa ten, kto zaproponuje najniższą cenę.

www rad osiedla
Pan prezydent nie zrozumiał. Miasto zdobyło na własność w jednym z konkursów system informatyczny, który miał być zaadaptowany na potrzeby RO. Co się dzieje z tą nagrodą? To miało być wdrażane centralnie, w ratuszu, a nie każdy sobie rzepkę skrobie. Centralny system z przyznanymi prawami użytkownika - tak to sobie wyobrażałem. Ale pan Mikietyński znowu udziela zdawkowych odpowiedzi, nijak się mających do pytania.
A już fakt, że w RO nie ma nikogo, kto umiałby się zajął stworzeniem prostej www zakrawa o śmieszność. Kogośmy wybrali? Domeny kupić nie potraficie, Wordpressa czy innego CMSa postawić takoż? Co Wy w ogóle robicie - tego też się nie mogę dowiedzieć, chociaż próbowałem.

W dniu 22.09.2009 o 14:50, Gość napisał:

To ta gnida jeszcze żyje ? Do piekła z nim do piekła!!!


Powinieneś odnieść te słowa do siebie, bardziej pasują do ciebie.
L
LOL
"– Czy są plany wprowadzenia na polu transportu publicznego firm konkurencyjnych wobec MZK?
– Nie, ponieważ nasze miasto jest za małe na wytwarzanie takiej konkurencji."

A w Słupsku można, chociaż miasto mniejsze. Jest ZTM, są nowi przewoźnicy, chociażby Nord Express... a u mas niby nie można ?!
b
bob
Busom chyba sie wełbach zakręciło mirek powinien tą chołote zlikwidować .
Więcej informacji na stronie głównej Głos Koszaliński
Dodaj ogłoszenie