Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Po odbiór przesyłki mieszkańcy muszą jechać... 40 kilometrów

Inga Domurat
W swoich skrzynkach mieszkańcy Połczyna zamiast przesyłek znajdują co najwyżej awizo.
W swoich skrzynkach mieszkańcy Połczyna zamiast przesyłek znajdują co najwyżej awizo. Archiwum
Mieszkańcy Połczyna Zdroju po przesyłki urzędowe i sądowe muszą jechać do Drawska. 40 kilometrów.

- Czekałem na list polecony z urzędu w Poznaniu. W domu zawsze ktoś jest, więc byłem przekonany, że odbiorę go osobiście - mówi nasz Czytelnik z Połczyna Zdroju. - Ostatecznie stało się inaczej. Awizo kurier firmy InPost 19 lutego zostawił w skrzynce pocztowej. Jestem przekonany, że nawet nie zadał sobie trudu, by zadzwonić do drzwi. No cóż, to się zdarza. Jednak gdy przeczytałem informację o tym, gdzie mam odebrać przesyłkę, myślałem, że to żart. Adres był drawski. A z Połczyna do Drawska jest 40 kilometrów. Na zawiadomieniu dodatkowo był numer telefonu drawskiego punktu obsługi klienta InPost z informacją, że można do niego dzwonić w godz. 8-18.

Nasz Czytelnik zadzwonił więc z samego rana, by sprawę wyjaśnić, ale nikt telefonu nie odbierał. Pojechał więc do Drawska Pomorskiego. "Zrobił" 80 kilometrów i uważa to za skandal. - Jak przetargi na dostarczanie tak ważnej korespondencji, bo urzędowej, mogła wygrać firma, która w miastach nie ma punktów obsługi? - dziwi się słusznie. - Jak można ludzi narażać na tak ogromne koszty związane z odebraniem przesyłki? Przecież jej doręczenie jest obowiązkiem firmy. Rozmawiałem ze znajomymi i kilku z nich też ma podróż do Drawska za sobą, ale po sądową korespondencję, bo InPost na doręczanie listów poleconych z sądów i prokuratur też wygrał przetarg.

O wyjaśnienie tej sprawy zwróciliśmy się do InPost 24 lutego. Odpowiedział nam Wojciech Kądziołka, rzecznik prasowy spółki Polska Grupa Pocztowa. W nadesłanym piśmie czytamy: "(...) w miejscowości Połczyn Zdrój trwa właśnie zmiana lokalizacji punktu obsługi klienta. W związku z tym zdecydowano o tymczasowej awizacji przesyłek poleconych w lokalnym oddziale w Drawsku Pomorskim. Chcemy zaznaczyć, że w trosce o najwyższą jakość świadczonych usług, na pozostawianych awizach umieszczano informację skierowaną do adresatów o możliwości skontaktowania się bezpośrednio z doręczycielem w celu umówienia się na konkretny termin ponownego dostarczenia przesyłki. Z naszych ustaleń wynika, że przeważająca większość klientów skorzystała z tej opcji, a ich przesyłki zostały skutecznie dostarczone. Informujemy, że gminie Połczyn Zdrój trwają prace nad uruchomieniem kolejnych punktów obsługi klienta InPost. Zaczną one działalność w marcu. Pragniemy podkreślić, że pracownicy InPost przechodzą odpowiednie szkolenia z zakresu sposobu doręczania korespondencji oraz dokładają wszelkich starań, aby dotrzymać określonych procedur. W przypadku wszelkich zgłaszanych nieprawidłowości dotyczących funkcjonowania naszych usług, starannie zapoznajemy się z każdym takim przypadkiem, działamy bezkompromisowo i bezzwłocznie wyciągamy konsekwencje wobec nierzetelnych pracowników. (...)".

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!