Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poczta Polska: Reklamujemy usługi pocztowe

Redakcja
Jednym z problemów, z którym często zgłaszają się do nas Czytelnicy, jest reklamacja przesyłek i listów. Co możemy zrobić gdy paczka dotarła uszkodzona, albo nie dotarła do nas wcale?

- W przypadku uszkodzenia zawartości przesyłki rejestrowanej adresat ma prawo do złożenia reklamacji bezpośrednio przy przyjęciu przesyłki przez adresata oraz w terminie 12 miesięcy od dnia jej nadania, gdy bezpośrednio po przyjęciu przesyłki adresat złożył pisemne oświadczenie o stwierdzeniu ubytków lub uszkodzeń - odpowiada Przemysław Kluczkowski, zastępca dyrektora Centrum Poczty Oddziału Rejonowego w Koszalinie.

- Do reklamacji należy dołączyć protokół sporządzony bezpośrednio przy przyjęciu uszkodzonej przesyłki oraz opakowanie przesyłki, oświadczenie o stwierdzeniu widocznych ubytków lub uszkodzeń złożone bezpośrednio przy przyjęciu przesyłki.

Druga sytuacja to przesyłka, w której uszkodzeń lub ubytków nie widać na pierwszy rzut oka. W takim wypadku klient ma siedem dni na złożenie reklamacji. Dołączyć do niej należy oświadczenie o stwierdzeniu niewidocznych ubytków lub uszkodzeń przesyłki, nie jest konieczne opakowanie przesyłki, jednak do celów dowodowych bardzo przydatne.

Nasi Czytelnicy często pytają o procedury postępowania w przypadku dostarczenia przesyłki po terminie. W przypadku usług powszechnych - listy polecone, przesyłki (listowe i paczki) z zadeklarowaną wartością, paczki pocztowe do 10 kg - przepisy nie przewidują możliwości złożenia reklamacji i dochodzenia roszczeń z tytułu niedochowania standardów jakościowych dotyczących terminów doręczeń!

W przypadku innych przesyłek rejestrowanych przyjmowanych na zasadach umownych nadawca (z możliwością zrzeczenia się roszczeń na rzecz adresata) ma prawo do złożenia reklamacji gdy doręczenie przesyłki priorytetowej lub zawiadomienia o jej nadejściu nastąpiło w terminie późniejszym niż D+1 (gdzie D oznacza dzień nadania przesyłki do godz.15, do terminów doręczeń wlicza się tylko dni robocze), doręczenie paczki ekonomicznej lub zawiadomienia o jej nadejściu nastąpiło w terminie późniejszym niż D+3, powiadomienia o nadejściu E-przesyłki nastąpiło w terminie późniejszym niż D+3, doręczenie przesyłki Pocztex lub zawiadomienia o jej nadejściu nastąpiło w terminie późniejszym niż gwarantowany.

Przesyłki przyjmowane na zasadach umownych to: paczki PLUS (powyżej 10 kg), przesyłki pobraniowe, e-przesyłki, przesyłki na warunkach szczególnych, przesyłki Pocztex i EMS.
- Reklamację można złożyć w każdym Urzędzie Pocztowym - wyjaśnia Przemysław Kluczkowski.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!