Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Podpisano umowę na projekt i budowę odcinka S6 Szemud-Gdynia. Firma Polaqua zbuduje 20 km drogi ekspresowej i 3 węzły drogowe [zdjęcia]

szym
W Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Gdańsku podpisano umowę na budowę drogi szybkiego ruchu S6 na odcinku Gdynia - Szemud
W Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Gdańsku podpisano umowę na budowę drogi szybkiego ruchu S6 na odcinku Gdynia - Szemud Przemyslaw Swiderski
Jest umowa na projekt i budowę odcinka S6 Szemud – Gdynia - poinformowali przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Uroczyste podpisanie dokumentu między gdańskim oddziałem GDDKiA a firmą Polaqua odbyło się w poniedziałek, 26 marca 2018, w Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Gdańsku.

20 km drogi ekspresowej, trzy węzły drogowe i rozbudowę fragmentu istniejącej Obwodnicy Trójmiasta przewiduje podpisana dziś umowa na realizację drogi ekspresowej S6 z Szemudu do Gdyni. Droga ma być gotowa w wakacje 2021 r.

- Umowę, w obecności wiceministra Marka Chodkiewicza i wojewody pomorskiego Dariusza Drelicha i parlamentarzystów pomorskich, podpisał dyrektor Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Radosław Kantak i jego zastępca, Ryszard Wasiołek, a ze strony wykonawcy, Marek Sobiecki z firmy Polaqua - informuje Jan Krynicki z GDDKiA.

Jak dowiadujemy się od urzędników, wykonawca inwestycji, firma Polaqua będzie miała 34 miesiące (bez okresów zimowych – od 15 grudnia do 15 marca) na zaprojektowanie i wybudowanie trasy, za co otrzyma nieco ponad 817 mln zł.

- Przez najbliższe 1,5 roku zostanie przygotowany projekt budowlany i wykonawczy. Wówczas będzie można złożyć do wojewody pomorskiego wniosek o wydanie decyzji zgody na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID). Po jego otrzymaniu wykonawca będzie mógł rozpocząć prace budowlane. Droga powinna być gotowa na przełomie lipca i sierpnia 2021 r. - stwierdza Jan Krynicki.

Jak przebiegać będzie trasa S6 Szemud - Gdynia?

Z informacji, które otrzymaliśmy, wynika, że trasa połączy Szemud z istniejącą S6 Obwodnicą Trójmiasta na węźle Gdynia Wielki Kack. Powstanie łącznie 20 kilometrów drogi ekspresowej wraz z trzema węzłami: mniejszym w Koleczkowie i dwoma dużymi, zespolonymi w Chwaszczynie oraz Gdyni Wielkim Kacku.

- Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjny, a na odcinku Chwaszczyno – Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack ─ ze względu na natężenia ruchu ─ będą to po trzy pasy na długości ok. 2,9 km - wskazują przedstawiciele GDDKiA

Na tym odcinku S6 przewidziano budowę 37 obiektów inżynierskich, w tym: mostu, estakady, 22 wiaduktów, 2 przejść podziemnych i kładki dla pieszych.

Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego jeszcze ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

- Realizacja trasy to nie tylko drogi, ale i m.in. przejazdy oraz wjazdy awaryjne, systemu odwodnienia drogi, budowa i przebudowa sieci energetycznych, wodociągowych, gazowych, ciepłowniczych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, a także przebudowa fragmentu trakcji trolejbusowej w Gdyni - wylicza Jan Krynicki.

Co istotne, ochronie środowiska będzie służyło 28 różnej wielkości przejść dla zwierząt, w tym jedno górne dla zwierząt dużych (w pobliżu Szemudu). - Ponadto zostaną zbudowane urządzenia do podczyszczania wód opadowych, a przed hałasem zabezpieczą ekrany akustyczne o łącznej długości 11,88 km - podkreśla Jan Krynicki.

Kolejne odcinki trasy S6

To jeden z trzech odcinków przyszłej S6. W trakcie postępowania przetargowego są jeszcze dwa kolejne: z Bożegopola do Luzina (z węzłem) i z Luzina (bez węzła) do Szemudu (z węzłem).

Droga ekspresowa S6 tzw. Trasa Kaszubska

Przedstawiciele GDDKiA informują, że podstawowym celem budowy drogi ekspresowej S6 jest stworzenie bezpiecznego i sprawnego połączenia Aglomeracji Trójmiasta ze Szczecinem, przebiegającego z zachodu na wschód, równolegle do wybrzeża Bałtyku.

Odcinek między Szemudem a Gdynią będzie stanowił jej ważny fragment ze względu na długość, liczbę węzłów i skrzyżowanie z istniejącą Obwodnicą Trójmiasta.

- Dzięki budowie drogi ekspresowej uzyska się poprawę płynności ruchu, skrócenie czasu przejazdu, odciążenie układu dróg i ulic lokalnych, poprawę stanu bezpieczeństwa w sieci dróg krajowych oraz zmniejszenie uciążliwości ruchu drogowego dla otoczenia - mówi Jan Krynicki.

Wszystko na temat budowy Trasy Kaszubskiej

Po zrealizowaniu projektowanej inwestycji osiągnięte zostaną następujące korzyści:

  • stworzenie wygodnego i bezpiecznego ciągu komunikacyjnego,
  • odciążenie z ruchu samochodowego miejscowości leżących przy drodze krajowej nr 6, szczególnie: Wejherowa, Redy, Rumii,
  • ułatwienie tranzytu dla ruchu turystycznego,
  • wzrost bezpieczeństwa ruchu poprzez obniżenie liczby i stopnia ciężkości wypadków,
  • poprawę przepustowości drogi i swobody ruchu,
  • zmniejszenie szkodliwego oddziaływania drogi na środowisko naturalne,
  • rozwój regionu poprzez polepszenie poziomu obsługi transportowej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Podpisano umowę na projekt i budowę odcinka S6 Szemud-Gdynia. Firma Polaqua zbuduje 20 km drogi ekspresowej i 3 węzły drogowe [zdjęcia] - Dziennik Bałtycki