Połczyński browar produkuje piwa dla kibiców warszawskiej Legii

Inga Domurat inga.domurat@gk24.pl
Anna Siekiera, pracownica produkcji połczyńskiego browaru, sprawdza, czy etykiety na butelkach z nową marką piwa są na swoim miejscu. Wcześniej wygląd etykiet zaakceptowali kibice Legii Warszawa.
Anna Siekiera, pracownica produkcji połczyńskiego browaru, sprawdza, czy etykiety na butelkach z nową marką piwa są na swoim miejscu. Wcześniej wygląd etykiet zaakceptowali kibice Legii Warszawa. Fot. Inga Domurat
Nowa marka złocistego trunku, po którą w Polsce może sięgnąć aż 2 mln ludzi, bo na tyle osób określa się liczbę kibiców warszawskiej Legii, to sposób połczyńskiego browaru na kryzys. Pierwszy transport wyjechał już do stolicy.

Nie było łatwo: cała operacja z wejściem na rynek marki Legion Pils trwała długie miesiące. - Najpierw liczyliśmy na współpracę z władzami warszawskiego klubu piłkarskiego. Jednak wielokrotne rozmowy nie przyniosły rezultatów. Postanowiliśmy więc dotrzeć do kibiców, bo to w końcu oni piją piwo. Zaczęliśmy negocjować ze Stowarzyszeniem Kibiców Legii Warszawa i dogadaliśmy się - wyjaśnia Jaromir Kaczanowski, dyrektor handlowy Browaru Fuhrmann w Połczynie Zdroju.

Początkowo inicjatywa browaru mogła wyglądać na krok desperata, który z góry skazany jest na porażkę. Dlaczego? Bo kibice Legii swoje piwo już mają. Udało się ich jednak w końcu przez mały połczyński browar przekonać do tego, aby spróbowali innego smaku. - Siedemnastu przedstawicieli naszych wszystkich frakcji degustowało Legion, biorąc wcześniej udział w opracowaniu jego receptury. I nowy produkt zyskał akceptację dotychczasowych zwolenników Królewskiego - pisze Rafał Pawłowski, prezes Stowarzyszenia Kibiców Legii Warszawa w piśmie rekomendującym nową markę.

Z kibicami Legii browar skonsultował też wygląd etykiety i butelki, do której lane jest piwo wytwarzane w Połczynie Zdroju metodą tradycyjną.

Wiadomo też, że procent ze sprzedaży będzie trafiał do kibiców. Pieniądze pomogą w organizacji wyjazdów niepełnosprawnych kibiców. Wesprą też piłkę młodzieżową oraz organizację opraw turniejów piłkarskich. Stowarzyszenie zobowiązało się do popularyzowania marki i jej sprzedaży w swoich około 100 klubach kibica.
Pierwszy transport piwa z Połczyna wyjechał już do Warszawy. Do wiosny tylko kibice w stolicy i okolicy będą mogli go próbować. Potem Legion trafi do rąk kibiców w całym kraju, również do koszalińskiego regionu (głównie Szczecinka, gdzie Legia ma licznych fanów). Wraz z piwem browar wypuścił na rynek napój energetyczny o tej samej nazwie - Legion. - Na razie wyprodukowaliśmy 6 palet napoju, każda po 630 jednolitrowych butelek - dodaje Jaromir Kaczanowski.

Przypomnijmy, że połczyński browar zdecydował się na ekspansje na Warszawę, po tym jak wyprodukowane w nim trunki zasmakowały wcześniej kibicom łódzkiego ŁKS-u, Arki Gdynia i Lechii Gdańsk.

GK24 znajdziesz także na

Flesz: Wegańskie ubrania. Made in Poland

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 26

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

paruwy my tu gadamy o piwie a wy tu pier***icie ojakiś sporach zje***ych kibiców

k
kiko
W dniu 22.12.2009 o 14:02, kiko napisał:

ale polozysz sie na plasko czy jak?


Gnoju nie posluguj sie tym nickiem! - Pogon&Legia
T
Tubylec

A w Świdwinie można kupić to piwko? Gdzie?

(L)WB-Szczecinek

Czemu ma służyć ta wymiana zdań? Przez takie spiny później ktoś komu piłka zypełnie wisi, naśmiewa się zgrywając "kompetentnego fachowca" i obrażając kibiców od deb***i. Jak jest w Szczecinku, województwie czy kraju każdy obiektywnie może sam sobie ocenić jeśli zna realia.
Tu powinna być dyskusja o piwku, akurat miałej już okazję go spróbować (tuż po rozlaniu pierwszej partii ) i porównaniu do np."Połczyna" z tego samego browaru-"Legion Pils" just dużo smaczniejszy i zapewne w Szczecinku dobrze będzie się sprzedawał.
Pozdrówki dla prawdziwych kibiców, nie hoolsów sprzed monitora

S
Szczecinek 100% Legia

A ty doro cwelu ze wsi jesteś cwaniak anonimowy? Skad jesteś kondonie?! może ustaweczka?
Legia&Pogoń

D
Doro
W dniu 22.12.2009 o 14:02, kiko napisał:

ale polozysz sie na plasko czy jak?


Chcesz sie przekonac cwe(L)u?
J
JEJO84
W dniu 22.12.2009 o 08:51, AZS napisał:

ALBO ONI ALBO MY !!!!!! cwks ku***


DLA MNIE JESTES PEDAŁEM
j
jejo84
LEGIA I PIWKO MUSI BYĆ NAJLEPSZE..........A RESZTA TO SZCZOCHY I PEDAŁY
k
kiko
W dniu 22.12.2009 o 13:46, szczecinek 100% LP napisał:

Jak spotkam jakiegos gnoja z tym sczochem w Szczecinku ma kontrolnego plaskiego:)


ale polozysz sie na plasko czy jak?
s
szczecinek 100% LP

Jak spotkam jakiegos gnoja z tym sczochem w Szczecinku ma kontrolnego plaskiego:)

l
lech

Tak to tylko w Erze albo do Czech...

k
kudłaty

dla mnie nie ważne jak się będzie nazywało piwo (byle nic związanego z niemcami), ważne żeby było dobre i TANIE!

o
oko

Cóż za fascynująca dyskusja, łysych dresików z szalikami. Jeden mądrzejszy od drugiego

a
asdf

Legia to ch***.... LECH MISTRZEM POLSKI!!!!!

p
pzdr

ci co jeszcze nie są fanami L lub P to tylko wysepki na oceanie(zachodniopomorskie) także napinać się dalej:), żyjcie nadal marzeniami o swojej potędze ...kamieniarze

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3