Protoplastę, czyli FSO Poloneza, produkowała Fabryka Samochodów Osobowych w Warszawie od 3 maja 1978 do 22 kwietnia 2002 r. Hatchback ten dla oszczędności powstał na płycie podłogowej Polskiego Fiata 125p.
Obecnie firma FSO Syrena z Kutna przywraca dawne polskie marki samochodów, chce wdrożyć produkcje małoseryjne. Po elektrycznej Syrence, która jest już w fazie testów drogowych, mamy nowy koncept – Poloneza.
Nowy Polonez: duży i sportowy
Współczesna generacja Poloneza zyskała nadwozie bardzo sportowe. Opływowy, ale pięciodrzwiowy pojazd ma mierzyć ponad 5 m długości, o ok. 700 mm więcej niż stary Poldek. Plasuje to nowego Poloneza wśród największych aut tej klasy. Wymiary prototypu to 5.145 mm długości, 1.490 mm wysokości i 1.950 mm szerokości. Twórcy określają go jako „duży sportback klasy premium”.
Szczegóły napędu i osiągi Poloneza na razie są tajemnicą. Pewne jest tylko, że będzie elektryczny.
Nowy Polonez: na każdą kieszeń
Ma to być nie tylko na wskroś polski samochód, ale tani w produkcji, a w konsekwencji w zakupie. Oczywiście zawsze jest coś za coś: w ślad za atrakcyjnym designem nie pójdzie wyposażenie; będzie ono raczej ubogie – bez niekoniecznych funkcji i gadżetów.
W planach FSO Syrena Kutno są jeszcze Warszawa, Nysa i Mikrus.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?