Ze względu na niskie koszty znaczną część swojej produkcji do Polski przeniosły Volvo i MAN.
W pierwszych sześciu miesiącach tego roku fabryki w Polsce wyprodukowały 1362 autobusy. Większość z nich - 969 - znalazło nabywców za granicą. Sprzedaż nowych autobusów w Polsce jest niewielka. Nasze firmy komunikacyjne, głównie PKS, kupują za granicą autobusy używane.
Stosunkowo dobrze trzymają się polskie, już legendarne marki Autosan i Jelcz. Przeszły one gruntowne reformy. Fabryki te chcą w tym roku osiągnąć 40-procentowy udział w polskim rynku autobusów. Ponieważ polskie przedsiębiorstwa komunikacyjne szukają pojazdów tanich, Autosan uruchamia produkcję autobusów krótszych, tańszych. W ubiegłym roku Autosan opuściło 225 pojazdów, w pierwszych sześciu miesiącach tego roku 113. Fabryka Autosan swoją pozycję zawdzięcza w znacznej mierze produkcji autobusów na potrzeby wojska, policji, więziennictwa i Straży Granicznej.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?