Porsche zmodernizowało model 911 Turbo

Wojciech Frelichowski
Udostępnij:
Firma Porsche odświeżyła model 911 911 Turbo. Oprócz nowego makijażu auto zostało również zmodernizowane pod względem technologicznym.

Inżynierowie koncernu poprawili wszystkie główne osiągi auta: nowe Porsche 911 Turbo jest teraz oszczędniejsze, lżejsze, mocniejsze, szybsze i bardziej dynamiczne.

Sercem siódmej generacji Porsche 911 Turbo jest nowy silnik o pojemności 3,8 litra i mocy 500 KM. Ta skonstruowana całkowicie od nowa jednostka napędowa, posiada bezpośredni wtrysk benzyny i specjalną turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Jako opcja, po raz pierwszy, sześciocylindrowe Turbo może być wyposażone w siedmiobiegową dwusprzęgłową przekładnię Porsche (PDK).

Porsche zmodernizowało model 911 Turbo
Fot. Porsche

Porsche 911 Turbo Cabrio
(fot. Fot. Porsche)

Połączenie przekładni PDK, bezpośredniego wtrysku benzyny i turbodoładowania pozwoliło na uzyskanie wyższych poziomów efektywności, dynamiki, reakcji na polecenia kierowcy i osiągów jezdnych. Na przyspieszenie od zera do 100 km/h nowe 911 Turbo potrzebuje tylko 3,4 sekundy. Prędkość maksymalna tego auta wynosi 312 km/h.

Silnik auta, w porównaniu z poprzednikiem, emituje nawet o 18 proc. mniej dwutlenku węgla, co jest bardzo dobrym wynikiem w tym segmencie samochodów. Zależnie od konfiguracji model ten spala od 11,4 do 11,7 litrów benzyny na 100 km.

Auto wyposażono w udoskonalony, regulowany napęd na wszystkie koła (PTM) i system Porsche Stability Management (PSM), które mogą być opcjonalnie połączone z układem polepszającym zwrotność i precyzje kierowania Porsche Torque Vectoring (PTV).

(fot. Fot. Porsche)

Dla samochodów z przekładnią PDK, jako alternatywa do seryjnej kierownicy ze znanymi już przyciskami sterującymi, dostępna jest trójramienna sportowa kierownica z zamontowanymi na stałe przełącznikami typu paddle: prawym zmienia się przełożenie na wyższe, lewym na niższe. Zarówno kierownica z przełącznikami paddle, jak i kierownica PDK z przyciskami, posiadają wbudowane wskaźniki Launch Control i trybu Sport/Sport Plus.

Sprzedaż nowego Porsche 911 Turbo w wersji Coupé i Cabrio rozpocznie się w Polsce 21 listopada 2009 roku. Podstawowe wersje modeli wyniosą odpowiednio 178784 euro za Coupé i 192262 euro za Cabrio.
Porsche 991 Turbo Coupe.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Głos Koszaliński
Dodaj ogłoszenie